Voer de toiletten in regenwater

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 03/06/09, 08:30

Hallo,

Did67 schreef:Ik was niet duidelijk genoeg:

als het duidelijk was.....
maar als je wat meer aandacht zou besteden aan wat ik schrijf, zou je merken dat ik niets heb gezegd dat in strijd is met wat je herhaalt....!!

musje schreef:maar dat impliceert het mengsel stadswater (gechloreerd!) en regenwater in de opslag ....


musje schreef:te vermijden bij gebruik binnenshuis (anders dan toilet) met behoefte aan waterkwaliteit ...!


Hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...
fred_cbr
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 29/06/09, 16:27




par fred_cbr » 29/06/09, 16:41

Ik zou graag wat advies willen, 2 weken geleden hebben we opvangbekkens laten maken voor regenwater, en toen de graafmachine aan het graven was, kwamen we een waterbron tegen van slechts 3 meter, 3 meter 50 diep.
We hebben de sproeiers daar nog geplaatst en de volgende dag hadden we een put gevuld met water, tot 1m20 onder de grond, ik heb hem opgepompt om te zien en de volgende dag was het hetzelfde niveau. En het peil gaat nauwelijks omlaag, kleigrondverlies van momenteel (zomer) slechts 20 cm in 1 week

We hebben daarom besloten dit water te gebruiken voor het toilet en de wasmachine (wasgoed en afwas).

Hoe moet je het precies doen? Door hier en daar te lezen dacht ik te begrijpen dat er een boostergroep voor nodig zou zijn van hoeveel liter, vermogen??, een filter welke??, en terugslagkleppen en kleppen, dat begreep ik
Bedankt voor het aansteken van mijn minilantaarn : Cheesy:
0 x
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 29/06/09, 18:12

Hallo,
Allereerst: heeft u de kwaliteit van dit water laten analyseren? :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 29/06/09, 19:27

Het heeft geen zin om dit water te analyseren voor toiletten, tuinen, wassen
wasgoed of auto.
Eventueel zorgen dat er geen hoop mest ligt, dumpen
of aas in de nabije omgeving, voor de dump is dit noodzakelijk
dat hij echt ver weg is.

Door uw water te laten analyseren wordt u opgemerkt en vertellen wij u dit
zal verantwoordelijkheid eisen. We kunnen net zo goed onnodige zorgen vermijden
wat je niets meer oplevert.

Omdat t in directe relatie staat met de grondwaterstand
Zorg ervoor dat er geen afvalwater of andere verontreinigingen in terechtkomen.
Inclusief regenwater.
De grondwaterspiegel moet worden beschermd tegen elke vervuiling
alle kosten.
0 x
fred_cbr
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 29/06/09, 16:27




par fred_cbr » 29/06/09, 21:35

Het water is helder, zonder enige geur, ik heb het zelfs geproefd om te zien en geen smaak.... Eenvoudig, zoet water..
En nee, ik ben niet van plan er iets mee te doen.
0 x
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 29/06/09, 23:02

Oké, in dat geval...
Het is niet nodig dat het drinkbaar is voor de toiletten, daar zijn we het over eens, maar het kan erg beladen zijn met kalkaanslag of meststoffen of andere, voor wasgoed is het gemiddeld.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 30/06/09, 07:26

In principe geen probleem voor de toiletten om regenwater te gebruiken in plaats van triatwater en drinkbaar water.
Voor degenen die zeggen dat het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de sanitaire voorzieningen de kosten ervan niet zal ontvangen: wanneer u uw auto wast of uw tuin water geeft, betaalt u de genoemde eco voor water dat niet terugkeert naar het sanitaire netwerk.
Het een compenseert dus het ander, want we krijgen geen speciale watermeter die telt wat er gebruikt wordt voor het besproeien van de tuin om zo het sanitaire deel af te trekken van de verbruikte hoeveelheid water.
Kortom, naast de TLB is er regenwater of grijs water (water dat uit de douche, de wastafel en wasmachines komt) waarmee het toilet kan worden doorgespoeld.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 30/06/09, 08:00

: Cheesy: er zijn landen waar een druppel water vier tot vijf keer wordt hergebruikt...
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 30/06/09, 09:08

voormalige oceanische schreef:Het een compenseert dus het ander, want we krijgen geen speciale watermeter die telt wat er gebruikt wordt voor het besproeien van de tuin om zo het sanitaire deel af te trekken van de verbruikte hoeveelheid water.


Hoewel het mogelijk is, is het alleen rendabel bij grote hoeveelheden. De meter die het stadionwatervoorzieningssysteem in mijn stad van stroom voorziet, is dus een “niet-sanitaire” meter.

Op de middellange termijn valt te vrezen dat, naarmate regenwatercollectoren en dubbele circuits steeds wijdverspreider worden, er een forfaitaire belasting zal worden toegevoegd aan de waterrekening ter dekking van gezuiverd maar niet gefactureerd water.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
fred_cbr
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 29/06/09, 16:27




par fred_cbr » 30/06/09, 11:34

Ik ben in ieder geval niet van plan iets aan te geven, we zijn behoorlijk verbijsterd : Mrgreen:
Aan de andere kant een idee over de installatie :?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten