Voer de toiletten in regenwater

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 28/05/09, 18:55

En een systeem waarbij je kraanwater in de tank laat stromen als deze leeg is???
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 29/05/09, 07:46

Hallo,

En een systeem waarbij je kraanwater in de tank laat stromen als deze leeg is???

yesss, heel goed mogelijk, gemakkelijk en goedkoop....
maar hierbij wordt stadswater (gechloreerd!) en opgeslagen regenwater gemengd... wat schadelijk is voor de natuurlijke kwaliteit van het regenwater..!!
te vermijden bij gebruik binnenshuis (anders dan toiletten) waarbij de waterkwaliteit vereist is...!

Hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 29/05/09, 14:02

musje schreef: ...., wat schadelijk is voor de natuurlijke kwaliteit van het regenwater..!!
te vermijden bij gebruik binnenshuis (anders dan toiletten) waarbij de waterkwaliteit vereist is...!


Er wordt niet gezegd dat de kwaliteit van regenwater van topklasse is en superieur aan kraanwater: terwijl het valt, verzamelt de regen alle vervuilende deeltjes die in de lucht zweven, vooral de eerste regendruppels.
Er wordt vooral gezegd dat het tegenwoordig bijna onmogelijk is om een ​​vijver in je tuin te hebben die zichzelf reguleert met filterinstallaties en dat we verplicht zijn om mechanische filtratie toe te voegen om het evenwicht in de biotoop te herstellen.
(Nou ja, het is waarschijnlijk ook een beetje een commercieel argument voor verkopers van filters en pompen!...)
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 29/05/09, 14:17

Re,

Er wordt niet gezegd dat de kwaliteit van regenwater bovenaan staat en superieur is aan leidingwater:

In mijn geval is de fysisch-chemische kwaliteit van het regenwater in de betonnen opslag hoger dan die van de kraan... en het is vooral deze kwaliteit die zou worden ondermijnd door een oxiderend ontsmettingsmiddel....
en zou bacteriën elimineren om de verschijning van virussen aan te moedigen, die erger en moeilijker te behandelen zouden zijn...!

Als de regen valt, verzamelt het alle vervuilende deeltjes die in de lucht zweven, vooral de eerste regendruppels.

Dat is “wat wij zeggen”….
dat is het niet "alle" de vervuiling die het opvangt..!!
en wat we vergeten toujours overwegen..., dat is het in welke verhouding deze vervuilingen worden opgevangen en in welke volgorde van vergelijking met ruw grond- of oppervlaktewater..!! , en daar verandert alles..!!

Er wordt vooral gezegd dat.....

Ja, ik weet het..., ik begin dit allemaal goed te kennen "het wordt gezegd dat" ...
Persoonlijk ben ik er niet meer tevreden over "Iemand vertelde me dat" ..., ik experimenteer direct ter plaatse en ik analyseer....
vreemd genoeg zijn de resultaten extreem verschillend (zelfs tegengesteld) aan al deze resultaten "het wordt gezegd dat" .....

maar of......

Hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 29/05/09, 15:38

Over het algemeen ben ik het met je eens, kleine pierrot: we horen veel dingen zeggen, vaak alles en het tegenovergestelde, en op ons niveau is het erg moeilijk om een ​​mening te hebben en de zekerheid dat dit of dat waar is of een poging tot desinformatie. commerciële doeleinden.

Om de waarheid te zeggen: op dit moment zijn er op alle terreinen tegenstrijdige verklaringen, en het ergste is dat er over het algemeen wetenschappers aan beide kanten zijn! Hoe weten we wat waar is?

Dat gezegd hebbende, belet dit niet dat iedereen zijn eigen weg gaat langs het lange en kronkelige pad van de ecologie.
Concluderend, vervuiling of niet, en zelfs als ik geen wetenschapper ben, bevestig ik dat het vullen van je toiletten met regenwater een heel goed idee is : Cheesy:
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 29/05/09, 16:46

Re,

ik ook, ben het grotendeels met je eens.... : Cheesy:

voor een kleine tip, eenvoudig maar vaak relevant...: altijd wonder, in geval van twijfel of tegenstrijdige informatie...:
> wie verspreidt de betreffende informatie?
> wie is de oorspronkelijke auteur van de informatiebank?
> wat is de werkelijke basis van de informatie?
> wie heeft er belang bij de impact of inhoud van de informatie?
(in de geest: “wie profiteert van de misdaad” ..)

en ja, ik ben het ook met je eens, het ergste is als we tegenstrijdige commentaren horen van wetenschappers met tegengestelde redeneringen...!!
dus wie moet je geloven?
> nogmaals, stel jezelf de juiste vragen! = wie zit achter wat? , wie werkt voor wie? en wie financiert wat? .....

maar de antwoorden op deze vragen zijn zelden toegankelijk..., net als "onofficiële" en/of onafhankelijke informatiebronnen....

: Cry:

Concluderend, vervuiling of niet, en zelfs als ik geen wetenschapper ben, bevestig ik dat het vullen van je toiletten met regenwater een heel goed idee is

Nou, daar kan ik het helaas niet mee eens zijn, want regenwater of stadswater in de toiletten.... feit blijft dat deze toiletten op dezelfde manier zullen vervuilen...!!!
daarom kan het redden van “drinkwater” om op dezelfde manier te vervuilen…. het slechts een “half slecht idee” zijn….
het echte goede en vooral effectief idee blijft de TLB....het enige principe dat niet-vervuiling garandeert.....

maar als je je "traditionele" toilet behoudt....., is het zeker dat het beter is om daar regenwater te plaatsen dan drinkwater (vreselijk idee!), maar dat is het niet “Het echt goede idee” .......

Accepteert u dit idee........?

Hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 29/05/09, 18:50

Dit debat over regenwater/kraanwater in toiletten wordt diep filosofisch!

De TLB kézako??? (Byzantijnse gratis toiletten, Griekse of Turkse toiletten misschien, toch?)

Om terug te komen op ecologische acties die dat misschien niet zijn (en omgekeerd): ik heb mezelf bijvoorbeeld vaak de vraag gesteld of de verplichte aansluiting op het riool een ecologische maatregel is omdat deze de vervuiling op een bepaald punt concentreert en andere problemen met zich meebrengt. : wat te doen met het slib van rioolwaterzuiveringsinstallaties?
(In Frankrijk hebben boeren het recht om ze als meststof te gebruiken, ze ontvangen zelfs bonussen als ze ermee instemmen ze op hun velden te dumpen!)
Het lijkt een beetje op het wasmiddel van Coluche: het reinigt het vuil en brengt het schone vuil daarna weer terug!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 29/05/09, 18:59

0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 29/05/09, 22:33

Re,

Dit debat over regenwater/kraanwater in toiletten wordt diep filosofisch!

ach ja sorry maar... er zit inderdaad een filosofisch gedeelte in dit alles... maar niet alleen dat, gelukkig...!
Bovenal is er veel gezond verstand, maar het wordt niet algemeen aanvaard omdat het te veel dingen in twijfel trekt, vooral onze "goede oude gewoonten"...
dit "goede oude traditionele toilet" is zo goed verankerd in onze moraal, in de dagelijkse gewoonten, in de passieve collectieve geest..., zo gemakkelijk en comfortabel in gebruik..., dat maar weinig mensen ermee instemmen het te gebruiken. Het....
vooral om je voor te stellen dat je in plaats daarvan iets adopteert dat beschuldigd wordt van een vernederend imago, maar toch (en helaas) erg vertekend is..., ook al is dit het beste voor de bescherming van het milieu...!


De TLB kézako???

Tolie aan Litière Biomastered
een van de grote familie droogtoiletten..
maar op het principe van niet-scheiding van vloeistoffen/vaste stoffen, en gezamenlijke behandeling van dierlijke/plantaardige biomassa door compostering,
> vandaar: geen vervuiling en herintroductie op aarde in de vorm van humus die zo kostbaar is voor onze bodems...
> met de toegevoegde bonus van 25% waterbesparing (wat het ook is!)

Ik heb mij bijvoorbeeld vaak de vraag gesteld of de verplichte aansluiting op het riool een ecologische maatregel is

zeker niet .. !!
gegarandeerde vervuiling + hoge kosten + enorme verspilling van kostbare biomassa..!!

Hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 30/05/09, 11:07

musje schreef:yesss, heel goed mogelijk, gemakkelijk en goedkoop....
maar hierbij wordt stadswater (gechloreerd!) en opgeslagen regenwater gemengd... wat schadelijk is voor de natuurlijke kwaliteit van het regenwater..!!
te vermijden bij gebruik binnenshuis (anders dan toiletten) waarbij de waterkwaliteit vereist is...!

Hartelijk


Ik was niet duidelijk genoeg: in het geval dat we een cive installeren om de toiletten te voeden, was de vraag hierboven de "verbinding" tussen het drinkwaternetwerk en dit circuit (die dus met een pauze moet zijn ...). Ik heb daarom stelde het idee voor om niet met elkaar te verbinden en, in het geval van een "droge storing", de bodem van de tank te vullen met water uit het drinkwaternetwerk. We zouden daarom een ​​eenvoudige "pauze" hebben en een aanvulling in geval van droogte...

De "natuurlijke kwaliteit" van het regenwater voor de toiletten en zelfs de wasmachine, ik denk niet dat het een echt probleem is...

Het probleem zou een beetje anders zijn in het geval van een onafhankelijke stroomvoorziening voor het huis, sterker nog...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten