Een goed pomp voor Presscontrol 2 gebruikt?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 11/07/11, 23:31

Het aantal bedriegers in dit beroep is absoluut verbazingwekkend.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 11/07/11, 23:33

Zijn wij de ezels? :schok:

Begin dus met correct schrijven, dan begrijpen we beter wat je wilt...

ricou69 schreef:elektrisch aangedreven door zijn meter


Ah, ik heb het eindelijk begrepen: jullie willen allemaal een perscontrole om de elektrische kosten van het pompen eerlijk te delen? Daar moest ik mee beginnen!

Welnu, ik zeg: je zult dood zijn voordat je de investering van de 2e perscontrole en de meerkosten van de installatie hebt terugverdiend, gezien de paar kWh die deze per jaar zal verbruiken om een ​​terras te besproeien...

A mon avis il y en aura pas pour plus de 2 ou 3€ d'électricité (20 à 30 kWh) de pompage par an et par personne...Tu donnes 10€ ou mieux une bouteille de Pastis à ton voisin et il sera blij ! : Mrgreen:
0 x
ricou69
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 09/07/11, 08:39




par ricou69 » 11/07/11, 23:39

een pomp van 1500 W per jaar is meer dan een fles pastis.
Nou, ik wilde in eerste instantie gewoon weten of 2 presscontrols op dezelfde pijp kunnen werken, dat is allemaal zonder over geld of iets anders te praten
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 11/07/11, 23:50

1500W of 50W betekent niets... het hangt af van het aantal uren.

Wil je de wiskunde doen?

Stel dat u zes maanden per jaar elke dag gedurende 10 minuten water geeft. Dit is al een hoge veronderstelling!

Dat is dus 6 * 30.5 * 1/6 = 30 bedrijfsuren

Met een pomp van 1500 W is dat...45 kWh...door te zeggen 30 kWh zat ik er niet echt ver naast, want elke dag 10 minuten is veel!

Je bent dus nog geen € 6,- per jaar kwijt, € 12,- als je het hele jaar door water geeft... dan heb je een klein flesje Pastis.

Ja ik denk dat er 2 presscontrols op dezelfde pomp gemonteerd moeten kunnen worden mits de fases gerespecteerd worden (anders kortsluiting als de 2 tegelijk aan staan). Je moet de instructies controleren...
0 x
ricou69
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 09/07/11, 08:39




par ricou69 » 12/07/11, 00:16

oke bedankt tot ziens
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 12/07/11, 15:08

Ricou


Dit kan worden gedaan met relais die een vierde contact hebben dat normaal gesloten is, waardoor de stroom wordt uitgeschakeld naar de spoel van de andere die er geen gebruik van maakt, maar de HIC is dat als je tegelijkertijd water uit beide neemt, dit de wie zal eerst de rekening betalen door de tweede te blokkeren!

Nog een klein probleem: het zal moeilijk zijn om beide aan dezelfde druk aan te passen!

Ik ben het ook met Christophe eens voor de fles Pastis of een geldelijke compensatie!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
fc89
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 20/10/07, 20:01




par fc89 » 12/07/11, 19:18

Hallo,

Overweeg niet om een ​​pomp van twee verschillende voedingsbronnen van stroom te voorzien.
Te gevaarlijk in het geval van elektrische ingrepen

De eenvoudigste voor jullie twee is: elk zijn pomp, zijn pijp en zijn huidige ...

A+
Dernière édition par fc89 de 12 / 07 / 11, 19: 52, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/07/11, 19:21

fc89 schreef:Hallo,

Overweeg niet om een ​​pomp van twee verschillende voedingsbronnen van stroom te voorzien.
Te gevaarlijk bij elektrische interventie


Het is niet verkeerd, maar Ricou is een elektricien...dus hij moet met dit soort dingen rekening houden...zie de oplossing van Alain...

Maar daarvoor heb je een F16 nodig om een ​​vlieg te doden...

Ik denk nog steeds dat de Pastis-oplossing de beste is, vooral met bronwater!! (zie de koolsoep hihihi)
0 x
fc89
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 20/10/07, 20:01




par fc89 » 12/07/11, 19:50

Hallo,

Christophe zegt:
maar Ricou is een elektricien...dus hij moet met dit soort dingen rekening houden...zie de oplossing van Alain...


Misschien een elektricien, maar stel je voor dat iemand anders het probleem wil oplossen, als hij niet is gewaarschuwd dat er twee stroombronnen arriveren om de pomp van stroom te voorzien, zal dit een lichamelijk ongeval veroorzaken.

En je kunt alle waarschuwingen plaatsen die je wilt, op een dag zullen ze niet langer aanwezig zijn, en paff ongeluk.

Dit is te riskant, hij wordt verantwoordelijk gehouden, en dan...

Goede accounts maken goede vrienden , voor mij heeft elk zijn eigen systeem.

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 12/07/11, 20:20

Over een elektricien gesproken!
Zelfs niet weten hoe je een bronomvormer moet maken, is zielig...
Maar de oplossing is hoe dan ook wankel en slecht doordacht: als beide kranen openstaan, wie betaalt dan?
Of moet het water geblokkeerd worden voor de andere gebruiker als de eerste al water tapt? met driewegklep, combinatorische logica en al dat soort dingen...
Hallo gasfabriek! (en de bijna onmogelijkheid om de kosten van de installatie rendabel te maken)

+1 voor de fles pastis : Cheesy:

Anders in het slechtste geval een elektriciteitsmeter (modulair, plug-in, etc.) op de pompvoeding en 2 watermeters. De rest is alleen maar wiskunde. (maar hetzelfde, hallo kosten...)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 182-gasten