Een trucje om water te besparen door het besproeien van de tuin

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 14/09/13, 06:49

Dag
Did67 is geschikt voor het gebruik van pijpdruppels met een programmeerapparaat.
Dit is goed voor een groot gebied.
Met elektriciteit, programmeur, pomp en water tot in het oneindige.

Ik ging bij HIC werken voor het gebruik van de fles.
Ik heb alleen dakwater, twee bergingen (max 300l) en elleboogvet.
Met een mulch meer kon ik begin augustus 10-dagen op zee achterlaten en mijn tomaten (en de rest van de kleine tuin) waren in goede vorm bij de terugkeer zonder water te geven.
Ik heb de tomatenplanten niet gekapt, ze hebben meer geklommen dan 3metres.
Enige probleem: het gras is bedekt met rode spinnen die overal binnenvallen.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 14/09/13, 13:13

plasmanu schreef:Dag
Did67 is geschikt voor het gebruik van pijpdruppels met een programmeerapparaat.
Dit is goed voor een groot gebied.
Met elektriciteit, programmeur, pomp en water tot in het oneindige.



Kan ik je corrigeren:

- programmeurs werken met batterijen (er zijn zonne-energie, duur) [mijn maakt een seizoen thuis met een set van twee batterijen]

- en er zijn lagedruk-druppelsystemen die rechtstreeks op een regenwatertank worden aangesloten (het moet eigenlijk nog stroomopwaarts staan!): http://www.acd-serres.fr/fr-8822-4810-6 ... outte.html

[Ik zet dit als voorbeeld, maar als dat iemand interesseert, zou ik een eenvoudig systeem vinden ontwikkeld voor de Sahel, te koop in Frankrijk]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 14/09/13, 18:22

Ga voor een keer een beetje publiciteitsstunt (geen concurrentie met de winkel) voor het systeem (en het geciteerde werk - dat ik 80 of 90% van overtuigingen en methoden deel; om absoluut te lezen voor degenen die niet willen tuinieren idioot):

http://www.jts-concept.com/goutte-a-gou ... gg-50.html
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112




par Oli 80 » 21/09/13, 19:52

0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112




par Oli 80 » 27/09/14, 23:07

Goedenavond, hier is nog een techniek om planten water te geven
http://www.ladepeche.fr/article/2011/07 ... sette.html

alles staat in de link
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 28/09/14, 11:06

Ah koe, journalistiek !!!!

Een sok die kalk en microben vasthoudt: je moest erover nadenken !!!

De rest is in overeenstemming met:

- de hoeveelheid water die door een plant wordt verbruikt, hangt af van de soort, de ontwikkeling ervan en ... het klimaat [wat in de agronomie pompeus "ETP potentiële evapotranspiratie" wordt genoemd]
- deze ETP kan op verschillende manieren worden teruggedrongen: windschermen (creëert een microklimaat boven het perceel), bodembedekking (vermindert de verdamping aanzienlijk), lokale inputs ("drip"; een groot deel van het oppervlak blijft droog); breek de capillaire werking die er van nature voor zorgt dat het water "stijgt" als in een stuk suiker dat we weken (dit is het effect van schoffelen) ...
- we kunnen er ook voor zorgen dat de p, ante beter dezelfde hoeveelheid water passeert: de infuus creëert een soort natte zone in de vorm van een "druppel" ter plaatse van de druppelaar; het stimuleert daarom de plant om daar zijn wortelstelsel te ontwikkelen en het meeste uit het water te halen

We moeten dus spelen op de "vraag naar", of de "behoefte" / Want zodra de plant in een situatie verkeert waarin hij niet aan deze vraag kan voldoen, reageert hij door de huidmondjes (de microscopisch kleine "gaatjes" in de bladeren) niet te sluiten, wat de synthese vertraagt, dus de groei en de opbrengst.

De manier waarop wordt voldaan aan de behoefte aan de plant (of het nu gaat om een ​​sok, een laars, een onderbroek, een slang, een ovenschotel, een plastic fles) speelt geen rol! (behalve natuurlijk de gelokaliseerde inname in de vorm van een infuus om de genoemde redenen) ...

Daarna is het grappig. En tuinieren hoeft niet triest te zijn. Ik stel me voor dat de pasti's na dit plezier drijven, en dat de journalist moeite had met herstellen!
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112




par Oli 80 » 19/10/14, 01:21

Goedenavond, hier zijn enkele toekomstige uitvindingen voor het bewateren van de tuin en potplanten http://lafabriqueainnovations.com/categ ... 8me/jardin
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112




par Oli 80 » 21/10/14, 14:13

Hallo, of zo, je moet dit soort waterappel zien om op de tuinslang aan te sluiten, maar ik weet niet of het ook bestaat
om een ​​gieter op te zetten om een ​​"platte" spray te hebben

Beeld

http://www.outiror.com/arroseur-180.htm ... #ectrans=1

de straal is ideaal voor zaailingen die kwetsbaar zijn, het vermijdt een waterstraal die te "agressief" is voor de zaden, dus water geven lijkt een beetje op het principe van de gieter, maar dan op kleinere schaal

hartelijk
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112




par Oli 80 » 02/11/14, 21:44

Did67 schreef:Ah koe, journalistiek !!!!

Een sok die kalk en microben vasthoudt: je moest erover nadenken !!!

De rest is in overeenstemming met:

- de hoeveelheid water die door een plant wordt verbruikt, hangt af van de soort, de ontwikkeling ervan en ... het klimaat [wat in de agronomie pompeus "ETP potentiële evapotranspiratie" wordt genoemd]
- deze ETP kan op verschillende manieren worden teruggedrongen: windschermen (creëert een microklimaat boven het perceel), bodembedekking (vermindert de verdamping aanzienlijk), lokale inputs ("drip"; een groot deel van het oppervlak blijft droog); breek de capillaire werking die er van nature voor zorgt dat het water "stijgt" als in een stuk suiker dat we weken (dit is het effect van schoffelen) ...
- we kunnen er ook voor zorgen dat de p, ante beter dezelfde hoeveelheid water passeert: de infuus creëert een soort natte zone in de vorm van een "druppel" ter plaatse van de druppelaar; het stimuleert daarom de plant om daar zijn wortelstelsel te ontwikkelen en het meeste uit het water te halen

We moeten dus spelen op de "vraag naar", of de "behoefte" / Want zodra de plant in een situatie verkeert waarin hij niet aan deze vraag kan voldoen, reageert hij door de huidmondjes (de microscopisch kleine "gaatjes" in de bladeren) niet te sluiten, wat de synthese vertraagt, dus de groei en de opbrengst.

De manier waarop wordt voldaan aan de behoefte aan de plant (of het nu gaat om een ​​sok, een laars, een onderbroek, een slang, een ovenschotel, een plastic fles) speelt geen rol! (behalve natuurlijk de gelokaliseerde inname in de vorm van een infuus om de genoemde redenen) ...

Daarna is het grappig. En tuinieren hoeft niet triest te zijn. Ik stel me voor dat de pasti's na dit plezier drijven, en dat de journalist moeite had met herstellen!


: 4: Hallo, over druppelirrigatie is hier een heel mooie prestatie, we zullen zeggen volledig gesleuteld, zelfs de druppelaars zijn zelfgemaakt https://www.youtube.com/watch?v=l5cIoIvpvbw

hartelijk voor iedereen
Bonne soirée
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: Een kleine truc om water te besparen door de tuin te bevloeien




par Oli 80 » 26/07/17, 14:10

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten