Een trucje om water te besparen door het besproeien van de tuin

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112




par Oli 80 » 11/08/13, 19:43

Goedenavond, hier is de simpele truc om water en water lokaal te besparen http://www.willemsefrance.fr/l-equipeme ... 82889.html

http://www.vitrinemagique.com/v/vitrine ... 0p2qqqe98g

deze accessoires zijn over het algemeen niet duur, dus je hoeft niet aan je gieterpeer te sleutelen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 12/08/13, 13:31

plasmanu schreef:Het verschil tussen nul is erg klein is erg dun.

Het doel is om gewoon het juiste water te plaatsen waar u het nodig hebt.
Minder water is vooral minder tijd besteed aan een identiek eindresultaat.

Sommige planten zoals tomaten en courgettes houden er niet van om de bladeren water te geven.

Voor mij is het meest praktische dat:

Ofwel het infuus waarop we een fles kunnen zetten : Mrgreen:
Beeld

Beeld

Ofwel de fles waar we een infuus in kunnen doen : Mrgreen:
Beeld

Beeld

In beide gevallen daalt het water naar de wortels zonder de bladeren of het oppervlak aan te raken.

Water geven op het oppervlak is niet slecht op zichzelf als je veel water hebt
maar bevordert de ontwikkeling van wortels aan de oppervlakte
en de dag dat we vergeten te water: ZUT is gegrild.

hoi plasmanu

Nieuwigheid:
Organische systemische insecticide/fungicidebehandeling door de wortel : Mrgreen:
ou
combineer "ondergrondse bewatering" met "insectiside systemische bio"


mengen met water,
Insecticide, fungicide, organisch systeem (of kunstmest)
wordt opgenomen door de wortel,
geen contact met luchtinsecten

en verlaag de dosering met 10 :onheil:

*** http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=8204108 ***
***
Een nieuwe techniek voor endotherapeutische behandeling van kokospalmen via de wortelroute is ontwikkeld door gebruik te maken van het vermogen van planten om systemische insecticiden via de wortels op te nemen. Deze kunnen, meegevoerd door het sap, migreren naar het gebladerte. Een reeks experimenten toonde aan dat door een enkele wortel per palmboom te nemen, deze loodrecht op 1 m van de stam af te snijden en een dosis van 5 g ai monocrotophos in een plastic zak te laten absorberen, we een zeer effectieve bescherming tegen ontbladering door ongedierte bereiken
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 12/08/13, 15:59

1) Wat heeft het voor zin om een ​​druppelaar op een fles te doen???

Ik gebruik drie druppelsystemen, allemaal rechtstreeks: de kleine druppelaar op "fijne" buizen (ik heb een netwerk om al mijn groene planten water te geven; voordeel: flexibiliteit om van de ene plant naar de andere te zigzaggen), de druppelaar geïntegreerd in een "grote buis" (planten in rijen in de tuin - bijv. frambozen - erg gevoelig voor droogte; druppelaars op kleine pijpen die zelf verbonden zijn met een grote pijp (bijv. elke voet)...

Maar nooit een fles! Ik zie niet in wat voor nut het zou hebben.

Het druppelprincipe is om de grond tussen twee rijen droog te houden, waardoor verdamping wordt verminderd; onder de plant wordt een natte "bol" gevormd, die ongeveer overeenkomt met het volume dat de wortels innemen. Combineer hiervoor lage stroomsnelheden (het water moet onmiddellijk in de grond doordringen) en lange duur (2 of 3 uur ) (het water moet diep doordringen zodat de planten diep wortelen en goed gevoed worden...).

2) Systemisch "bio" insecticide

Systemische pesticiden zijn oude zaken; met het ongemak van "overal neerzetten" (zie problemen van bijen die zichzelf vergiftigen met nectar / stuifmeel).

Daarna ontwikkelde ik elders het "vals goede" idee dat wat "biologisch" is, "gezond" is. Is gecertificeerd "biologisch" wat van natuurlijke oorsprong is; wat synthetisch is, is niet...

Maar sommige natuurlijke moleculen zijn zeer giftig (nicotine, alkaloïden, opiaten, curare, hemlock...). Andere zijn vergiften voor de bodem (koper uit "Bordeaux-mengsel" - toegestaan ​​in "biologisch". Of voor bijen (rotenonen - toegestaan ​​in "biologisch", een insecticide met een breed spectrum = dat "alles schiet"). En sommige synthetische producten zijn niet of heel weinig synthetisch (kunststoffen voor hartkleppen, siliconen voor borstprothesen, enz.).

Dus systemisch "biologisch", moet je zien!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 12/08/13, 20:07

Did67 schreef:1) Wat heeft het voor zin om een ​​druppelaar op een fles te doen???

Ik gebruik drie druppelsystemen, allemaal rechtstreeks: de kleine druppelaar op "fijne" buizen (ik heb een netwerk om al mijn groene planten water te geven; voordeel: flexibiliteit om van de ene plant naar de andere te zigzaggen), de druppelaar geïntegreerd in een "grote buis" (planten in rijen in de tuin - bijv. frambozen - erg gevoelig voor droogte; druppelaars op kleine pijpen die zelf verbonden zijn met een grote pijp (bijv. elke voet)...

Maar nooit een fles! Ik zie niet in wat voor nut het zou hebben.

Het druppelprincipe is om de grond tussen twee rijen droog te houden, waardoor verdamping wordt verminderd; onder de plant wordt een natte "bol" gevormd, die ongeveer overeenkomt met het volume dat de wortels innemen. Combineer hiervoor lage stroomsnelheden (het water moet onmiddellijk in de grond doordringen) en lange duur (2 of 3 uur ) (het water moet diep doordringen zodat de planten diep wortelen en goed gevoed worden...).

2) Systemisch "bio" insecticide

Systemische pesticiden zijn oude zaken; met het ongemak van "overal neerzetten" (zie problemen van bijen die zichzelf vergiftigen met nectar / stuifmeel).

Daarna ontwikkelde ik elders het "vals goede" idee dat wat "biologisch" is, "gezond" is. Is gecertificeerd "biologisch" wat van natuurlijke oorsprong is; wat synthetisch is, is niet...

Maar sommige natuurlijke moleculen zijn zeer giftig (nicotine, alkaloïden, opiaten, curare, hemlock...). Andere zijn vergiften voor de bodem (koper uit "Bordeaux-mengsel" - toegestaan ​​in "biologisch". Of voor bijen (rotenonen - toegestaan ​​in "biologisch", een insecticide met een breed spectrum = dat "alles schiet"). En sommige synthetische producten zijn niet of heel weinig synthetisch (kunststoffen voor hartkleppen, siliconen voor borstprothesen, enz.).

Dus systemisch "biologisch", moet je zien!!!


het belang van begraven water geven!
1. het is 12 liter per maand voor een courgettestengel per m²
(controleer, aangezien ik het ben die terugkeert
een fles van 1,5 liter om de 3 of 4 dagen)
2. beperk de toegepaste doses bestrijdingsmiddelen
de meeste mensen leven niet in een perfecte wereld zoals de jouwe!

En jij! weet jij hoeveel liter je verbruikt!!

Beste gespreksleider,
je hebt dezelfde gedachten als mijn conventionele buurman (hoe zou ik het kunnen matigen?):mrgreen:
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 13/08/13, 08:35

did67 hello
En sommige synthetische producten zijn niet of heel weinig synthetisch (kunststoffen voor hartkleppen, siliconen voor borstprothesen, enz.).
tot de dag (meestal decennia later) dat aan het licht komt dat deze producten schadelijker zijn dan we dachten. Geen enkel levend organisme is gemaakt om samen te leven met synthetische producten of zelfs maar met een "natuurlijke" transplantatie.
Voor koper is het niet organisch en daarom is het onderwerp geweest van controverse tussen degenen die hun productie niet wilden verliezen (we begrijpen ze!) en puristen die liever minder radicale middelen gebruiken. Niet iedereen gebruikt dus Bordeaux-mengeling, je moet niet alle eieren in één mandje leggen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/08/13, 09:54

Hic schreef:
Did67 schreef:
het belang van begraven water geven!
1. het is 12 liter per maand voor een courgettestengel per m²
(controleer, aangezien ik het ben die terugkeert
een fles van 1,5 liter om de 3 of 4 dagen)
2. beperk de toegepaste doses bestrijdingsmiddelen
de meeste mensen leven niet in een perfecte wereld zoals de jouwe!

En jij! weet jij hoeveel liter je verbruikt!!



1) Ja. Ik kan het weten: elke druppelaar is 2 liter / u. Dus ik regel op duur. Ik heb een "duurprogrammeur" bij de kraanuitlaat.

Nu is "12 l per maand" geen recept voor mij (behalve kas)!

De aanpak in de grond bestaat uit het volgen van de "RFU" - makkelijk bruikbare reserve - van de grond... "Volledige reserve" bij de start van het seizoen - dagelijkse verliezen door verdamping + aanvoer door regen. Als het leeg is, geven we water...

In de praktijk doe ik dat niet, ik observeer de planten en de tekenen van verwelking aan het eind van de dag. Ik geef alleen water als mijn bodemreserve "leeg" is (een teken van duidelijke waterstress). Dit jaar hebben we in de Elzas de golf van de eerste stormen na de hittegolf niet meegemaakt, en daar raakten mijn planten in ernstige "waterstress". Hier heb ik mijn infuus geïnstalleerd...

2) Het is niet het systeem dat me stoort.

Hoewel we kunnen discussiëren over de dosering, afhankelijk van wat het kenmerk is: oppervlaktebehandeling / sapbehandeling (met veel grotere te behandelen volumes!). Dus soms is er een relevant. Soms de andere (vooral als de parasiet zich verbergt of "interne" ziekten - bacteriën die de vaten verstoppen waarin het sap circuleert)...

Nee, wat ik me afvroeg - ik ben er niet tegen - is de "systemische" en "organische" associatie. Niet dat het niet mogelijk is. Maar dat ik er niet van overtuigd ben dat deze "systemische bio" noodzakelijkerwijs minder "schadelijk" is!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/08/13, 09:58

Janic schreef: Niet iedereen gebruikt dus Bordeaux-mengeling, je moet niet alle eieren in één mandje leggen!


Een debat veronderstelt dat men te goeder trouw is (eerlijk in de argumentatie): lees nog eens, het staat net hierboven. Ik heb nooit gezegd "iedereen gebruikte...". Ik schreef, en iedereen kan het verifiëren: "geautoriseerd in bio".

Heb ik een fout geschreven?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/08/13, 10:00

Did67 schreef:
Janic schreef: Niet iedereen gebruikt dus Bordeaux-mengeling, je moet niet alle eieren in één mandje leggen!


Een debat veronderstelt dat men te goeder trouw is (eerlijk in de argumentatie): lees nog eens, het staat net hierboven. Ik heb nooit gezegd "iedereen gebruikte...". Ik schreef, en iedereen kan het verifiëren: "geautoriseerd in bio". Ik had kunnen specificeren (maar dit is niet het onderwerp van het debat), "met beperkingen" - 8 kg koper/ha.jaar meen ik uit het hoofd

Heb ik een fout geschreven?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/08/13, 10:09

Janic schreef:
Voor koper is het niet organisch



Ah ???

Laten we het eerst eens zijn: als ik "biologisch" schrijf, bedoel ik "gelabeld" "Biologische landbouw" (AB of Europees "groen blad").

De basis: bestrijdingsmiddelen/kunstmest zijn verboden; natuurlijke bestrijdingsmiddelen/meststoffen zijn toegestaan. Koper valt in deze tweede categorie.

Geconfronteerd met de giftigheid van koper voor de bodem, verbieden sommige "biologische" kopers het (buiten de regelgeving om). Het is logisch (we zijn niet "gedwongen" om geautoriseerde producten te gebruiken; we "kunnen" dat doen ...) De vraag is en wordt nog steeds besproken.

Nogmaals, ik zeg niet dat iedereen koper gebruikt. Ik zeg dat iemand die koper gebruikt zonder enig probleem als "biologisch" kan worden bestempeld (terwijl hij zijn grond "doodt" - wat inderdaad discussie oproept!)...

Aangezien we er zijn: voor rotenon, tot nu toe toegestaan, verandert de situatie!

http://www.fnab.org/index.php?option=co ... &Itemid=17

Aan de problemen die in het artikel worden genoemd, zou ik willen toevoegen dat het een insecticide met een breed spectrum is dat "alles doodt" - inclusief bijen (zelfs als het niet persistent is). Dit roept ook vragen op.

PS: ik herinner me wat ik elders schreef: ik ben voor de "biologische"; Ik werk professioneel om "biologisch" te ontwikkelen; maar ik ben geen "biologische onverdraagzaamheid"; deze "kritiek" is bedoeld om de waarheid te vertellen; om je aan het denken te zetten; niet om de biologische te denigreren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 15/08/13, 16:55

Janic schreef:Dit is de reden waarom mulchen en meer mulchen de verdamping verminderen en de grond koel en "vochtig" houden. Water geven aan de voet mag daarentegen alleen bij het verplanten en dan tussen de planten, anders zoeken de regenwormen en andere beestjes hun toevlucht in vochtige aarde en worden ze spoedig gevolgd door mollen, andere efficiënte arbeiders die dan de wortels gaan doorhakken.


Hallo janic
Ik ben het ermee eens,
er is verdamping, maar we zijn ver verwijderd van de massale oppervlakteverdamping van een druppel voor druppel (- zonder mulchen : Mrgreen: )

De complementariteit van mulchen en grondwater geven is de meest waterefficiënte oplossing.

Het injecteren van water kan waar u maar wilt.
Behalve de ergste hittegolven en gebrek aan water (verbod),
dit zal aan de voet gebeuren, want meer eco!



onthoud dat het grootste deel van de wortels zich minstens 10 cm onder de grond bevindt, 10 cm aarde aan de oppervlakte die niet voor irrigatie wordt gebruikt.
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten