Een trucje om water te besparen door het besproeien van de tuin

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 02/06/12, 14:16

Dit is de methode één druppel per keer per fles.
Stop verkocht.
De goedkoopste van alle oplossingen : Mrgreen:
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 02/06/12, 22:16

Willaupuis schreef:bedankt voor al deze kleine dingen meer,

FYI Ik gebruik ook flessen gesneden en geplant plastic woord aan de tomaten planten water, maar zonder de kegels, ik heb net doorboorde de dop en begraven ongeveer tien cm diep, de fles zachtjes vacuüm.,

Ik nam de adviezen die eerder werden gegeven en mulchte mijn salades,

water in de avond als de zon ondergaat is een voor de hand liggend ding dat ik ook heb geoefend om te voorkomen dat de zon het water verdampt.

en wat een geluk om een ​​zelfgemaakt product te eten


Hallo willaupuis
Te gecompliceerd! gebruik de truc van de konijnenbak,

breng een volle fles terug in de bak,
de stroom stopt als het waterpeil het niveau van de nek heeft bereikt.
elke keer als een konijn drinkt, wordt de fles geleegd!

Voor de tuin
breng een volle fles terug in een kegel gevormd door een knabbel, plus een gat in de kop van de kegel.
In dit geval zal de fles leeglopen met het tempo van absorptie van de aarde,

ALS DE AARDE VERZADIGD IS MET WATER (als het regent),
het water stroomt niet.

Dit systeem werkt zonder druk,
als een poreus systeem,
zelfregulering geven.
Anderen gebruiken zwaartekracht.

Tot ziens
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
ecoco2
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/06/12, 13:16




par ecoco2 » 03/07/12, 10:09

Al deze uitvindingen zijn ingenieus!
Als je nu slimme ecologische gebaren wilt leren om te sparen, water, energie enz., Raad ik deze site aan die echt niet slecht is http://www.ecoco2.com/ Neem een ​​kijkje in het gedeelte "Tools"


Met vriendelijke groet,


Eco CO2
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 03/07/12, 10:31

ecoco2 schreef: Neem een ​​kijkje in het gedeelte "Tools"
Je spot met de wereld :onheil:

Uw site is 99% georiënteerd energieverbruik.
Er is geen hulpmiddel op uw site voor waterbeheer, slechts een of twee hints:
Weet precies wat uw waterverbruik en energieverbruik is.
Schrijf ze handmatig op, installeer een automatisch systeem ...
Maar de volgende spreekt alleen van automatische meterstand ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 03/07/12, 11:18

Ik heb niet alles gelezen en ik zie de relatie met water niet ... nadelen:

Eco CO2 is een SAS gemaakt in 2009 door experts uit de energiewereld. De oprichter, Jacques Allard, besteedde 25 jaren aan EDF voordat hij Eco CO2 creëerde.


... veel succes dat dit een beetje gerichte pro-nuke is (nucleair dat geen CO2 uitstoot, het is welbekend)!

ps: Ik lees een beetje meer en de site lijkt vrij leeg ... alleen wat basisberekeningshulpmiddelen die hier of daar zijn genomen ... heb ik ongelijk?
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 05/07/12, 20:21

Goede avond ecoco2. Ook hier stelt u niets voor, alleen reclame voor uw site (uw 3-bijdragen zijn precies dat) en u gaat dit niet vooruit forum een jota.
U bent beperkt tot spam bin. Dus voor de komende posten, ik nodig u uit om constructief te zijn in plaats van disgressif.
Hartelijk
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: Een kleine truc om water te besparen door de ja te drenken




par Oli 80 » 15/08/12, 14:12

Willaupuis schreef:Vanavond na de mooie dag van de zon wilde ik mijn tuin water geven met mijn waterreservoir en dit met een eenvoudige gieter en zijn peer het probleem is dat we water op een groot oppervlak van ronde vorm, dus een eenvoudig idee voor water besparen:
plak een strook kleverig aan elke kant van de peer en laat slechts twee tot drie gaten over, zodat we de straal minder verliezen en meer rendement voor de gieter

Beeld

een voorbeeld van de bewaterde lijnen, we zien dat er aan de zijkanten weinig verlies is

Beeld

hier hoop ik dat anderen dit interessant zullen vinden en het idee zullen gebruiken, of andere ideeën van die aard zullen delen


Hallo, hier is er nog een forum of we praten over een accessoire om lokaal water te geven http://www.rustica.fr/forum-jardinage/v ... php?t=4050

de uitloop lijkt op plastic, maar je kunt ook een schenktuit van een jerrycan of een zachte punt van een fotoolietrechter op het net gebruiken
http://www.zimagez.com/zimage/p1260676.php
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

appel gieter klein model




par Oli 80 » 17/08/12, 23:01

Goedenavond, hier zijn enkele eenvoudige producten
http://www.guillebert.fr/arrosage/lance ... -19-0.html
Ik denk dat het voor een gieter is, ik weet het niet zeker
hier is het om aan te passen op een fles http://www.maillot-bonsai.com/pomme_ada ... e-4346.php

er zijn ook appels voor kleine modellen gieters, of haal dan de appel van een gieter voor kinderen terug zoals hier
Beeld

dan met een pvc-verloopstuk dat gemakkelijk te vinden is in de leidingafdeling van een doe-het-zelfzaak, plak het witte gedeelte dat je op de foto ziet erop en we hebben onze appel voor "gecentreerd" water geven om er een appel aan vast te maken. een kleine gieter, het volstaat om een ​​tuit uit een ruitensproeiervloeistofreservoir te halen, het zit vaak ingebed aan de zijkant van het reservoir en past zonder te worden geschroefd op de hals van de houder en vaak zwart van kleur, het kan worden aangepast als tuit op de gieter en om er de kop van een kleine gieter aan te bevestigen
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

beregeningshelling




par Oli 80 » 21/08/12, 21:48

Goedenavond, hier is een beregeningshelling die we hier nog steeds kunnen vinden en hier is de foto

Beeld

dit model is ontworpen in twee delen, de grijze helling en het uiteinde ervan
rood en soms is het oranje, dus hier is het idee om de rode tip te gebruiken om een ​​peer van een kleine gieter te passen als het mogelijk is

het model van de foto is niet compleet, er moeten andere accessoires zijn die op de tip zijn gegaan, soms kunnen we andere oplossingen vinden door een beetje te sleutelen en komt altijd iets

de foto is niet van mij, ik vond het door op het net te surfen
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113




par Oli 80 » 27/08/12, 21:14

Obamot schreef:Om terug te gaan naar het technische onderwerp van de thread:

Plakband is een goede "testbank" om de benodigde hoeveelheid water in te schatten.

Ik zou meer willen zien herstellen van een ad hoc diameterdop (bij de veelheid van wegwerpverpakkingen en andere verspilde plastic flessen) om gaten te maken met een dunne naald die in de verlenging van een soldeerbout is geplaatst ( de techniek is bewezen, het kost maar een paar seconden) ... En we kunnen verschillende maken met meer of minder gaten, afhankelijk van de gewenste flow, en de breedte van de jet door de oriëntatie van de gaten te variëren!

En eindigde het probleem van Scotch dat slechts één keer is en komt om de peren van oplosmiddel te verontreinigen waarvan een deel uiteindelijk werd aangedreven ... in de salades .... 0


Goedenavond, ik heb al een sproeikop gezien, een plastic buis belachelijk, het is noodzakelijk om een ​​fles van het type vruchtensap, soort multivitaminekunststof, of een fruitige drank met bronwater te recupereren, omdat ze de kroeg maken om het merk niet te vermelden, doe zoals obamot gezegd en je moet een gat in de dop maken om de buis voor de meter op de gieter te plaatsen, daarom heb je plastic flessen met een grote dop nodig diameter

kortom een ​​tip om een ​​fles op een gieter te plaatsen, echt archaïsch, ik ben het eens met het direct recyclen van plastic flessen, zoals waterdruppels, het spuittoestel http://www.pixmania.com/fr/fr/3841894/a ... outei.html
de sproeier hier
http://www.nodshop.com/cadeaux-cuisine- ... -4381.html
maar de tip om de fles op de gieter te zetten, is niet echt nodig omdat de diameter van de nek het mogelijk maakt om hem aan te passen aan de gieter, men ziet onze consumptiemaatschappij, om alles en alles te verkopen :onheil: :onheil: :onheil:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten