Een trucje om water te besparen door het besproeien van de tuin

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 27/05/12, 10:10

Om terug te gaan naar het technische onderwerp van de thread:

Plakband is een goede "testbank" om de benodigde hoeveelheid water in te schatten.

Ik zou meer willen zien herstellen van een ad hoc diameterdop (bij de veelheid van wegwerpverpakkingen en andere verspilde plastic flessen) om gaten te maken met een dunne naald die in de verlenging van een soldeerbout is geplaatst ( de techniek is bewezen, het kost maar een paar seconden) ... En we kunnen verschillende maken met meer of minder gaten, afhankelijk van de gewenste flow, en de breedte van de jet door de oriëntatie van de gaten te variëren!

En eindigde het probleem van Scotch dat slechts één keer is en komt om de peren van oplosmiddel te verontreinigen waarvan een deel uiteindelijk werd aangedreven ... in de salades .... 0
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

verstuiven




par Oli 80 » 27/05/12, 18:11

Hallo, hier is een gadgetisch accessoire
http://www.maginea.com/fr/fr/c2915/p200 ... oir+10614/

verstelbare spuitbomen voor gieter, kan voor grote tuinen zijn, ik weet niet of het ook een oplossing zou kunnen zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 27/05/12, 18:24

dedeleco schreef:Zeker minder verdamping, maar niet:
Geen verdamping

hittegolf, omdat het water naar het oppervlak stijgt om te verdampen door hittegolf (diffusie), en het ditto onder de grond druppelt.


niet precies nul, maar nog steeds veel minder dan door dom te drenken op het oppervlak

als je niet kunt water geven met een begraven systeem is het beter om veel water te geven en zelden dan vaak en zwak

wanneer we te zwak water geven verdampt bijna al het water

wanneer we een grote slag water geven, dringt een groter deel door en komt het de planten ten goede
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/05/12, 18:29

Ja, zeker, en ook vooral water in het midden van de nacht, en niet op volle hitte en wind.

Afhankelijk van de T, hygrometrie en wind, kunnen er 10 verdampingssnelheidsfactoren op het oppervlak aanwezig zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 27/05/12, 21:21

chatelot16 schreef:
dedeleco schreef:Zeker minder verdamping, maar niet:
Geen verdamping

hittegolf, omdat het water naar het oppervlak stijgt om te verdampen door hittegolf (diffusie), en het ditto onder de grond druppelt.

niet precies nul, maar nog steeds veel minder dan door dom te drenken op het oppervlak
als je niet kunt water geven met een begraven systeem is het beter om veel water te geven en zelden dan vaak en zwak
wanneer we te zwak water geven verdampt bijna al het water
wanneer we een grote slag water geven, dringt een groter deel door en komt het de planten ten goede

En ja!

Als ik nul zeg, is het Zero,
er zijn geen onkruid voor een maand na repic,
zolang het niet regent.
Dat is het bewijs dat het water niet stijgt.

De gratis truc die werkt
in tegenstelling tot het systeem dat we duur betaalden : Mrgreen:
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/05/12, 22:49

Het water stijgt op en droogt te snel voor kruiden verrast door de droogte, kruiden die volledig vocht op het oppervlak nodig hebben

Maar zet cactus ficus gazanias, dimorphiticas, barbarije vijgen, agave, etc .., zult u zien, zullen ze het beetje water dat gaat om te groeien zonder dood te gaan gebruiken.
Maar in de 67 zijn het droogteplanten, goed in mijn 83, die niet het minste voorbijgaande water missen, de winter niet overleven met vorst.
Deze planten houden de hele zomer van grondwortels vast zonder water te geven, van juni tot september, in de 83 !!

Alles is een kwestie van biotoop, en niet genoeg nat op het oppervlak, blokkeert het gras, vooral om hun zaden te ontkiemen, maar water stijgt naar de oppervlakte om te verdampen, maar er is niet genoeg over voor de zaden om te ontkiemen en in grote hoeveelheden groeien.

Bijna niets dat kiem betekent niet nul water, maar gewoon geen overtollig water op het oppervlak, ideaal voor het ontkiemen van zaden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 28/05/12, 06:12

Het verschil tussen nul is erg klein is erg dun.

Het doel is om gewoon het juiste water te plaatsen waar u het nodig hebt.
Minder water is vooral minder tijd besteed aan een identiek eindresultaat.

Sommige planten zoals tomaten en courgettes houden er niet van om de bladeren water te geven.

Voor mij is het meest praktische dat:

Ofwel het infuus waarop we een fles kunnen zetten : Mrgreen:
Beeld

Beeld

Ofwel de fles waar we een infuus in kunnen doen : Mrgreen:
Beeld

Beeld

In beide gevallen daalt het water naar de wortels zonder de bladeren of het oppervlak aan te raken.

Water geven op het oppervlak is niet slecht op zichzelf als je veel water hebt
maar bevordert de ontwikkeling van wortels aan de oppervlakte
en de dag dat we vergeten te water: ZUT is gegrild.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 28/05/12, 15:07

https://www.econologie.info/share/partag ... qF6Ebh.jpg
Dat is wat ik thuis doe (3-euromunt)
Wanneer de rol van 50-meters druipt, PE, het is 80 euro's
:?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/05/12, 15:41

rol van 50-meters, druppelen PE, het is 80 euro's

exorbitante prijzen voor de 16mm om 1 bar max (of niet 4 6 onnodige bar) € 20 de 100m zijn er een jaar of twee, en de prijs van olie niet genoeg om zo'n grote prijs hebben exploderen !!

100m 16mm naar 28 €
http://www.pompes-direct.com/arrosage/g ... /8865.html


30 € hier, maar goedkoper moet mogelijk zijn:
http://www.mon-arrosage.com/micro-irrig ... 25pcs.html

Zoveel kijken niet naar de prijs, het is een oplichterij, alsof de prijs van olie vermenigvuldigd is met 4!

De prijzen nemen toe en we kunnen een fine-pipe 1-balk als voorheen niet vinden, truc om veel duurder te verkopen, drukpijpen perfect nutteloos gezien de noodzaak om de druk te reguleren tenzij de Bar op druppelaars!


En met de verkooptechnieken die steeds meer worden bestudeerd en me ergeren, omdat ze vastlopen omdat ze niet vinden wat we eerder hebben gebruikt, scheuren we mensen grondig!

Deze buizen zijn ideaal om thermische zonnecollectoren zeer goedkoop te maken, net gewikkeld in de zon, zelfs zonder een plastic laken erboven en een beetje isolatie eronder, en het verwarmt, vooral op dit moment. (50 ° C en hoger), ook voor ECS.

Zomerwarmte op te slaan voor ondergrondse winter met honderden meters van deze buizen die van de zon naar de diepe ondergrond gaan (4 naar 12 m).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Willaupuis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 83
Inschrijving: 02/08/05, 22:03
Plaats: regio Doornik




par Willaupuis » 02/06/12, 14:09

bedankt voor al deze kleine dingen meer,

FYI Ik gebruik ook flessen gesneden en geplant plastic woord aan de tomaten planten water, maar zonder de kegels, ik heb net doorboorde de dop en begraven ongeveer tien cm diep, de fles zachtjes vacuüm.,

Ik nam de adviezen die eerder werden gegeven en mulchte mijn salades,

water in de avond als de zon ondergaat is een voor de hand liggend ding dat ik ook heb geoefend om te voorkomen dat de zon het water verdampt.

en wat een geluk om een ​​zelfgemaakt product te eten
0 x
als iedereen het erover eens is dat mensen dachten

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 155-gasten