Regenwater VS wasmachine

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
vassago076
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 14/09/05, 22:19

Regenwater VS wasmachine




par vassago076 » 15/02/08, 17:47

Hallo allemaal,
velen gebruiken regenwater voor de toiletten, maar ik zou graag willen weten hoe het zit met de wasmachine?, kunnen we kleding dragen om zonder risico met regenwater te wassen aangezien het water in contact komt met het dak, dus bacteriën in perspectief (fiante de sparrow enz.)?? ?

merci
0 x
JCF
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/04, 22:58




par JCF » 15/02/08, 21:06

Over het recupereren van regenwater had ik in het ecologische huis een oplossing gezien die door een huis in Zwitserland werd gebruikt en die me bijzonder intelligent leek: de eerste 15 minuten van de stortbui gingen naar de afvoer of naar het regenwater, en pas daarna, zodra de atmosfeer en het dak werden uitgeloogd, het water werd opgeslagen. Het leek me een goed idee, gewoon om me niet al te veel zorgen te maken over uitwerpselen en ander vuil.
Maar ik ben me er terdege van bewust dat ik je vraag niet echt heb beantwoord! :|

Goedenavond,
Jean-Christophe
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 16/02/08, 08:39

Dag

JCF heeft gelijk, je moet het water van het begin van de regen niet opvangen vanwege alle onzuiverheden, stof, vervuiling, zware metalen etc....
Wat betreft het gebruik in het thuisnetwerk is duidelijk dat er een gezondheidsrisico is door bacteriegroei in het water, maar dat is een ander onderwerp.
Het probleem is hetzelfde voor water uit een put (zie topic hierover forum )

Voor gebruik in de wasmachine zou ik zeggen dat het beter is dan hard water uit het netwerk, maar je hebt een booster nodig
Voor bacteriën geloof ik dat er veel meer in het te wassen linnen zitten dan in het water (transpiratie, vlekken, etc.)
Hoe dan ook, ik geloof dat bacteriën niet overleven als de was eenmaal droog en in de zon ligt op een droogrek.

A+
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 16/02/08, 10:01

Een paar jaar geleden (10 jaar?) had een Franse uitvinder een wasmachine ontwikkeld om water te besparen. Het principe bestaat erin om het laatste spoelwater in een tank te bewaren om dit vervolgens te gebruiken als eerste waswater voor de volgende wasbeurt. De watertank wordt geïnstalleerd in plaats van de ballast. Per ronde besparen we zo'n twintig liter.
Het ding zal worden "opnieuw uitgevonden" door Philips of een andere fabrikant wanneer de uitvinding in het publieke domein valt...
0 x
vassago076
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 14/09/05, 22:19




par vassago076 » 16/02/08, 10:28

bedankt voor dit eerste antwoord,

in feite heb ik de installatie al gepland (booster inbegrepen : Cheesy: ) voor toiletwater en om elk contact tussen drinkwater en regenwater te vermijden, zal ik gewoon een andere kraan met vlotter aan de linkerkant van mijn spoeling plaatsen, aangezien de drinkwatervoorziening aan de rechterkant van deze is, zou ik stil zijn, waardoor ik om naar believen te openen en te sluiten volgens de voorraad water die ik in mijn tanks zou hebben, aan de andere kant voor het probleem van bacteriën in het water van de wasmachine dacht ik eraan om van tijd tot tijd een bleektablet te doen als ik' ik ga 3 plastic tanks van 1000 liter recupereren Ik denk niet dat het te veel is en voor zwaardere materialen dacht ik om mijn tanks in "cascades" aan te sluiten en een systeem te reproduceren dat een beetje bezinkt zoals voor septic tanks en een kous aan te trekken mijn zeef en plaats het in de laatste tank, dan zal ik een filter van 25 micron toevoegen dat op de markt wordt verkocht aan de uitlaat van de booster.

het geheel gaat me niet tussen de 150 en 200 euro kosten aangezien ik de tanks krijg : Mrgreen:

wat denk jij
0 x
turbozender
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 18/12/06, 14:24




par turbozender » 16/02/08, 15:08

welkom
voor mij is het 3 jaar geleden sinds de toiletten en 2 jaar geleden dat de wasmachine op het water van mijn put heeft gestaan

zeker de pb is niet hetzelfde maar het was om koren op de molen te geven
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 16/02/08, 19:32

Voor Vassago076

Ik zie dat er al goed over uw project is nagedacht
Voor de opslag van water, met decanteren en overlopen in de volgende tank, is uw idee a priori niet slecht
Door een rooster van enkele cm in de bodem van de bakken te plaatsen, voorkomt u dat de aanslag te veel gaat oproeren bij hevige regenval
Het is vooral nodig om de tanks tegen het licht te beschermen
Het is absoluut noodzakelijk anders zal er ontwikkeling van algen op de muren ontstaan ​​(ik heb het probleem met een plastic tank van 1000 l buiten maar in de schaduw geplaatst, terwijl in mijn begraven tank nee)
Voor waterdesinfectie ken ik geen alternatief voor chloor, je moet op internet kijken. Misschien een baan, het water van zuurstof voorzien met een bubbler?

Wat betreft het 2e voedingscircuit vanaf de booster, ideaal, geen risico op vermenging
Aan de andere kant zal het nodig zijn om het normale circuit van tijd tot tijd te openen om te voorkomen dat het water te lang stagneert aan de uiteinden van het watercircuit.

Bon moed

A+
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 16/02/08, 20:42

Hallo,

Ik zou alleen willen verduidelijken dat het niet nodig is om te bezwijken voor "pasteuriaanse bacteriofobie" met betrekking tot het gebruik voor LL of LV...

een beetje gezond verstand behouden ... geen reden tot paniek ...

Ik sta mezelf toe u te verwijzen naar enkele van mijn artikelen over dit onderwerp .. voor verschillende details ..:
> Regenwater opvangen: procedure ... : Stap 2: voorfiltratie

> Regenwater opvangen: procedure ... : Stap 5: filtratie

hartelijk : Wink:
0 x
goed hello to you !! ...
vassago076
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 14/09/05, 22:19




par vassago076 » 20/02/08, 12:14

bedankt voor dit artikel, want het is waar dat ik me afvroeg over het type filter om te meten.

dus als ik het goed heb begrepen, heb ik een 10μ-filter nodig voor gebruik in wasmachines en toiletten?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 230 gasten