Regenwater voor wc's: wat zegt de wet?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 14/11/07, 15:18

In Orleans is het gescheiden. Regenwater van daken komt in een netwerk terecht dat uitmondt in de waterloop.

Naast mijn huis is er een grote geasfalteerde parkeerplaats voor een supermarkt, met meerdere brandstofpompen.
Daaronder bevindt zich een particulier herstelnetwerk, dat via een oliescheidingsdecanter (type septic tank) loopt. Het water dat eruit komt, sluit zich aan bij het regenwaternetwerk. Wat de karaf betreft, ze passeerden leidingen om draden door te voeren, om de overloop van de retentietank te controleren (ik hield de zaak nauwlettend in de gaten). De draden zijn nog nooit gepasseerd... Er zit een inspectieluikje, maar dan met aarde erop, en dat is al 6 jaar zo... (Leven, echt...).

Wat betreft de rioolafvoeren langs de straten en trottoirs: ik weet niet of er sprake is van voorafgaande decantatie of van een scheidend netwerk? Want met het opgevangen regenwater komen uitgeloogde oliën (auto's, teer) en afval (bladeren en veegmachine) vrij.
0 x
Vlad
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 20/10/07, 09:34




par Vlad » 14/11/07, 15:47

Als we het hebben over een regenwaternetwerk, dan heeft dit zowel betrekking op de afvoer van water van daken als van alle wegen.
Voor het probleem van het grofvuil: bladeren, takken, plastic zakken... het wordt gefilterd door een eenvoudig rooster.
Wat betreft de rest van de verontreinigende stoffen, oliën, koolwaterstoffen, kortom alles wat voortkomt uit het wassen van de wegen door regen... Ik weet het niet.

Er staan ​​misschien karaffen op het regenwatersysteem, maar ondanks al mijn pogingen om met de gietijzeren platen op straat te communiceren, hebben ze mij nooit geantwoord :frons: Meestal staat er op het bord niet aangegeven wat eronder zit.

Tijdens de reparatie van een zijstraatje dat als bezorgtoegang naar mijn werkplek diende, heb ik echter met de werfleider de aanwezigheid van een luik naast de mangaten besproken.

Het bleek een karaf te zijn die nu verplicht is volgens de Europese richtlijnen, zo vertelde hij mij. Dit zou dus beetje bij beetje wijdverspreider moeten worden, wanneer wegen of regenwaternetwerken opnieuw worden bekeken. Het is tenslotte een onderhoudsprobleem, zoals Gegyx zei. Je moet af en toe kijken wat er binnen gebeurt.


PS: voor degenen die gepassioneerd zijn door gietijzeren platen, bekijk dit eens: http://www.manhole-covers.net/
0 x
jessle
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 107
Inschrijving: 27/10/07, 23:08




par jessle » 14/11/07, 16:15

naar aanleiding van de 1e vraag
Ik heb net mijn sanitaircontract herlezen

en daar de fout vinden

artikel 6
verbod op de lozing van bronwater en warmtepompen.

artikel 15
maar als de gebruiker zichzelf geheel of gedeeltelijk van water voorziet uit een andere bron dan een distributiedienst, zou hij een forfaitair bedrag moeten betalen of op eigen kosten een meter moeten plaatsen om de vergoeding te betalen

artikel 25

grondwater en grondwater worden niet als regenwater beschouwd


waterservicecontract

verbindingen tussen bronwaterleidingen en distributiediensten zijn verboden

Dus met woorden spelend, ik heb een put, dus ik heb niet het recht om deze in het riool te lozen, maar de regen wel;

Jammer dat het sinds 60 augustus maar 28 mm heeft geregend. Ik denk dus dat het door het plaatsen van een tank vaak droog zal zijn.
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 14/11/07, 19:50

Hallo,


chatelot16 schreef:voor alle duidelijkheid: u krijgt geen belastingvermindering op de tank als deze voor iets anders wordt gebruikt dan water geven: die verbiedt toiletten en de wasmachine

Nep ! ...
dat is precies wat ik aan het uitleggen was...
als u gebruik maakt van het belastingkrediet, zijn er de nodige regels die u moet respecteren....
zo niet... dan betekent dat niet dat de rest "verboden" is!! , Doe wat je wilt !
deze decreten zijn er om een ​​praktijk te ‘framen’, om een ​​regelgevend kader te definiëren…, en niet verbieden!!! ...
Vertel het verder ! ....


chatelot16 schreef:voor mij geen subsidie ​​geen controle

Nep ! ...
gezien de regels ter bescherming van het openbare netwerk die ze nu vrijgeven, en de diverse (nieuwe) wetteksten die er aankomen.... (t.o.v. totale afsluiting, de eventuele tweede meter, niet lozen op de riolering,. . ), als ze beseffen hoe weinig openbaar waterverbruik er is... zullen ze niet blijven rondhangen om te "zien wat er aan de hand is"...!!!


gegyx schreef:In Frankrijk moeten circuits gescheiden zijn. Een teruggave wordt getolereerd.

Nep ! ...
systemen met dubbele kleppen of terugslagkleppen worden niet langer getolereerd.....
(aangezien er een "fysieke" verbinding blijft bestaan...)

gegyx schreef:Gebruikt regenwater? OK. Maar weiger het nooit in het bovengenoemde riool.
Anders zijn we een fraudeur.

Nep ! ...
het is nu verboden om te weigeren "regenwater" naar het riool!! ..
(OK richting het regenwaternetwerk indien al uitgerust met "gescheiden netwerken"..)
aan de andere kant het regenwater dat je krijgt gebruik in huis , en jij wijst af na gebruik naar het rioolnetwerk gaat geen regenwater meer afvalwater !!! , net als de rest die het huis verlaat...
let op deze vaak voorkomende verwarring.....

jessle schreef:Dus met woorden spelend, ik heb een put, dus ik heb niet het recht om deze in het riool te lozen, maar de regen wel;

uh nee... waarom zeg je dat...??

hartelijk :?
0 x
goed hello to you !! ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 14/11/07, 21:38

musje schreef:
gegyx schreef:In Frankrijk moeten circuits gescheiden zijn. Een teruggave wordt getolereerd.

Nep ! ...
systemen met dubbele kleppen of terugslagkleppen worden niet langer getolereerd.....
(aangezien er een "fysieke" verbinding blijft bestaan...)
Oké, ik corrigeer het: Anti-terugkeer werd tot dan toe getolereerd.

musje schreef:
gegyx schreef:Gebruikt regenwater? OK. Maar weiger het nooit in het bovengenoemde riool.
Anders zijn we een fraudeur.

Nep ! ...
het is nu verboden om te weigeren "regenwater" naar het riool!! ..
(OK richting het regenwaternetwerk indien al uitgerust met "gescheiden netwerken"..)
aan de andere kant het regenwater dat je krijgt gebruik in huis , en jij wijst af na gebruik naar het rioolnetwerk gaat geen regenwater meer afvalwater !!! , net als de rest die het huis verlaat...
let op deze vaak voorkomende verwarring.....

Ja, maar ik heb de verwarring niet veroorzaakt, aangezien "het bovengenoemde riool", betreft degene die presteert "... in het riool, behandeld door de zuiveringsinstallatie. ", waarvoor “Er wordt een sanitaire belasting geheven op de verbruikte kubieke meter”
:?
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 14/11/07, 22:00

Wat betreft gegyx,


Ja, maar ik heb de verwarring niet veroorzaakt, aangezien "het bovengenoemde riool" degene betreft die eindigt "... in het riool, behandeld door de zuiveringsinstallatie.", waarvoor "er een saneringsbelasting geldt op de kubieke meter verbruikt"


uh.. 'pardon, maar als ik goed begrijp wat u zegt...'
Gebruikt regenwater? OK. Maar weiger het nooit in het bovengenoemde riool.

het gebruikte regenwater... waar moet het geloosd worden?? ... zo niet "het riool dat door de RWZI's wordt behandeld" ... ??

: Wink:
0 x
goed hello to you !! ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/11/07, 22:00

het verbod op een aansluiting tussen drinkwater uit het netwerk en persoonlijk productiewater is volkomen normaal: ik zeg dat mijn regenwater goed is: het is mijn zaak, maar ik hoef het niet naar de buren te sturen bij een tapfout, kleplekkage of omgekeerde montage

in de industrie zijn er dubbele veiligheidskleppen met een verlaagde drukzone tussen de twee die elk risico op vermenging vermijden: maar degenen die regenwater in hetzelfde circuit willen mengen als dat er is, en water uit de stad als dat er niet meer is, hebben een eenvoudiger oplossing: laat hem aangesloten op het reservoir en vul hem een ​​beetje met stadswater als hij leeg is
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 14/11/07, 22:15

Re chatelot16,


er zijn dubbele veiligheidskleppen met een verlaagde drukzone tussen de twee die elk risico op vermenging vermijden:

jaaa...de "AB-scheider"...
het is mogelijk dat dit het enige fysieke verbindingssysteem is dat geautoriseerd blijft....
maar duurder, en moet nu elke 6 maanden worden gecontroleerd door een erkende professional...

maar wie regenwater in hetzelfde circuit wil mengen als er wat is en stadswater als er geen meer is, heeft een eenvoudiger oplossing: laat hem aangesloten op de tank en vul hem een ​​beetje met stadswater voor het geval hij leeg is

nou ja... oplossing die inderdaad een totale fysieke ontkoppeling mogelijk maakt... en dit is het systeem dat ik thuis heb geïnstalleerd...
en dat raad ik aan, ook met een ander systeem, dat eenvoudigweg het flexibele systeem is om op de ene inlaat of op de andere aan te sluiten...

Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om geen stadswater in mijn tanks te sturen, omdat ik ook water drink, en ik stel ook hoge eisen aan de kwaliteit van het ruwe water (in opslag), omdat stadswater de fysische waarden van EDP zou veranderen. .

maar gezien mijn opslagcapaciteit loop ik geen risico om droog te staan..., dus heb ik toch voor het 1e systeem gekozen, om het "goed te doen" en gerust te stellen wie mijn installatie zou komen controleren...

:?
0 x
goed hello to you !! ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 162-gasten