Regenwater In Frankrijk, de wetgeving meer dan een afschrikmiddel

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel

Regenwater In Frankrijk, de wetgeving meer dan een afschrikmiddel




par Bibiphoque » 15/09/08, 08:36

Hallo,
Ontvangen per post:
http://www.univers-nature.com/inf/inf_a ... gi?id=3355

Wat iedereen moet ontmoedigen! :onheil:
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
m_you49
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 04/09/06, 08:42
Plaats: Maine et Loire




par m_you49 » 15/09/08, 11:36

Hallo,
Ontvangen per post:
http://www.univers-nature.com/inf/inf_a ... gi?id=3355

Wat iedereen moet ontmoedigen!


Helemaal mee eens. We beschermen de distributeurs en de gemeenschappen die hun budget voor sanitaire voorzieningen (wat niet duidelijk is in de kleine landelijke gemeenten) in evenwicht moeten houden met de belasting op het verbruikte water. Als regenwater als verbruikt wordt beschouwd, wordt het toegevoegd aan het door de distributeur geleverde volume en is het dus onderworpen aan belastingen. (Er zijn geen kleine winsten)
Gemeenschappen hebben zichzelf uitgerust om hun groene ruimtes in de zomer water te geven met gerecycled water. Anderen hebben reserves gecreëerd bij de uitlaat van afvalwaterzuiveringsinstallaties voor irrigators met een groot volume.
Het enige wat je hoeft te doen is de gaten opvullen en Indiase hennep planten!
Waar is de filosofie van waterrecuperatie en de behaalde besparingen? We krijgen ook te horen dat als we herstellen we niet meer de natuur in sturen en dat verlaagt het niveau van de grondwaterspiegel. Bullshit, dat is maar een faseverschuiving. Wat zijn de collectieve opvangnetten voor regenwater die rechtstreeks naar waterlopen gaan in vergelijking als het maar een enorme overstromingsmachine is?
Dit zal de programma's van kleine steden ter discussie stellen die inspanningen leveren met constructies die herstellen en die de overloop naar absorberende putten sturen (afhankelijk van de aard van de bodem) om de grondwaterspiegel aan te vullen.
Sommige verzorgen ook de voorraad en interne distributie (pomp, aansluitingen, leidingen, klep, meters, terugslagklep, etc.)
Als het om etikettering gaat, is het algemeen bekend dat de Fransen een grote walgelijk zijn die hun toiletpot verwart met een drinkbak.
En hoe zit het met de fyto-zuivering die individueel is verboden en in semi-collectief is toegestaan? We komen tot de volgende afwijking: een gezin van 6 personen (d.w.z. zes gelijkwaardige inwoners) kan zijn afvalwater niet laten filteren door riet, maar twee buren wel, zelfs als dat maar 2 gelijkwaardige inwoners vertegenwoordigt. Ubu heeft nog steeds goede dagen
Lang leve de Grennelle!
@ +
Mil'd
0 x
Mil'd49
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 15/09/08, 11:52

Hallo,
Precies, wat mij betreft, ik had geprobeerd niet langer zuiveringsbelasting te betalen op het water dat ik gebruikte om thuis te drenken, wat neerkomt op ongeveer 40 M³ / jaar, niets te doen, werd mij verteld. Antwoordde dat het bij de ingang was dat de belasting wordt geteld.
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 15/09/08, 12:21

Deze tekst is duidelijk veel te vol met domme details om ronduit opruiend te zijn. Ik behoud echter twee interessante ideeën:

- De eerste is dat het nu duidelijk legaal wordt (ook al is het ingewikkeld) om regenwater te gebruiken voor toiletten. Het is het belangrijkste huishoudelijke gebruik en waar het gebruik van drinkwater het meest schandalig is. Het is een (kleine) pogrès.

- De tweede is de introductie van een principe van gescheiden dosering van het verbruikte water en het geloosde water in het afvalwatersysteem. Ik vind het belangrijk om de twee facturen op lange termijn te scheiden omdat zuivering absoluut verplicht is, zelfs zonder drinkwater, en dat brengt dus kosten met zich mee. Het is dus normaal om te betalen (uiteraard minder als je drinkwater koopt).

Voor de rest van de tekst is het duidelijk dat als ze wilden ontmoedigen, ze het niet beter zouden doen!
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 15/09/08, 12:38

Rulian schreef:... Ik vind het belangrijk om de twee rekeningen op lange termijn te scheiden, want zuivering is absoluut verplicht, zelfs zonder drinkwater!


Hallo,
Geen afspraak voor het gietwater, het gaat niet terug naar de zuiveringsstations.
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 15/09/08, 12:38

Hallo,
Om te verifiëren, maar een persoon vertelde me dat het mogelijk was om het waterbedrijf te vragen de installatie van een dubbele meter
zodat het gietwater niet de drinkwaterbelasting draagt.
Maar het is waar dat het idee om water te verzamelen in die tijd niet zo populair was.
a + claude
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 15/09/08, 13:09

Bibiphoque schreef:Hallo,
Geen afspraak voor het gietwater, het gaat niet terug naar de zuiveringsstations.
@+

Ik ben het eens.

Maar als u uw gazon besproeit met regenwater, heeft u toch niets aan te geven / te betalen? Dit is hoe ik de tekst begreep. Aan de andere kant lijkt het mij normaal om te betalen voor drinkwater dat voor bewatering wordt gekocht ...

Vertel me als ik het mis heb.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten