Grondwerken voor regenwatertanks van 10 000L

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
JulienPilette
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 27/06/12, 20:06
Plaats: Lille

Grondwerken voor regenwatertanks van 10 000L




par JulienPilette » 19/07/12, 12:10

Hallo,

Welk advies kun je me geven om me voor te bereiden op de komst van een betonnen regenwatertank van 10 liter (meer dan 000 ton leeg)?
Maak een gat precies zo groot als de tank?
Bieden een marge van X m rond?
Grind in de bodem en waterpas zetten?
Giet een betonplaat in de bodem? (wat als dale? dimensie?)

enz.

Het doel is dat het bedrijf alleen is om de tank van de vrachtwagen permanent uit het gat te laten zakken.

Merci.
0 x
Julien Pilette
Bouw van een ecologisch huis in het hart van Lille
www.lacabanedemilieplume.fr
Facebook: De hut van Milie Plume
Twitter: #MiliePlume
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 19/07/12, 13:15

Als het waterpeil hoger dan 1/3 van de hoogte van de tank stijgt, is het nodig om een ​​voldoende grote betonnen plaat te maken en de tank daar te verankeren om het drijfvermogen te bestrijden (een lege betonnen tank drijft, er is zelfs betonnen zeilboten) anders moet het op een zandbed (15 cm) worden geplaatst en moet het worden opgevuld met zand rondom de tank over minimaal twintig cm.

Nu ik het weet, zou ik persoonlijk een bezinktank bezinken tank voor de tank om de invoer van afval in de tank te voorkomen.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
JulienPilette
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 27/06/12, 20:06
Plaats: Lille




par JulienPilette » 19/07/12, 13:43

bedankt voor je advies! :o)

hoe kan ik het niveau van de grondwaterspiegel kennen? zal het grondonderzoek mij vertellen? het stadhuis?
de straat ernaast ligt in een zone die overstromingsgevoelig is verklaard, heeft dat enig verband?

dank je wel.
0 x
Julien Pilette

Bouw van een ecologisch huis in het hart van Lille

www.lacabanedemilieplume.fr

Facebook: De hut van Milie Plume

Twitter: #MiliePlume
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 19/07/12, 13:45

Ik zou eerst de fabrikant / bouwer vragen wie de tank gaat leveren (om het nodige te doen). En ik zou het schriftelijk doen, zodat het zijn verantwoordelijkheid neemt (zie ook wie de verantwoordelijkheid voor transport op zich neemt / eur).

Bovendien is er te weinig element in deze thread op de lokale context (we merken ook op dat sommige informatie afkomstig is van een forum, lijkt sterk op de benadering van iemand die zijn onderwerp niet kent, en "vaart op zicht" gezien de gestelde vragen). Macro moet daarom voorzichtig zijn.

Wat betekent "z"op overstroming"In termen van verzekering, intrinsieke aansprakelijkheid van de eigenaar, normen"vorstvrij»(Begrafenisdiepte) ten opzichte van de regio waar het gebouw zich bevindt, enz.

Het is niet iets dat lichtvaardig moet worden opgevat. Beton scheuren gemakkelijk in de tijd, afhankelijk van de beperkingen (deel deze angst in de brief), dus wees voorzichtig bij de implementatie ......!

Tenslotte, is er een garantie? Is het bedrijf dat deze tank solide levert? Bestaat het al heel lang? Het is goed om te weten waar je voet zet ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 19/07/12, 14:15

Het land naast mijn huis staat onder water ... Maar het ligt 4 meter onder het mijne ...

De fabrikant moet u instructies geven voor het installeren en verankeren van uw tank ... (in ieder geval had ik er een met de mijne)
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten