Handmatig boren van een put, wijze van lancering met water

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
SERGE57
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 06/10/13, 20:38
Plaats: Moezel

Handmatig boren van een put, wijze van lancering met water




par SERGE57 » 06/10/13, 21:16

Hallo iedereen.
Zal mijn derde poging de juiste zijn? Ik wil graag een nieuwe handboor maken om een ​​put van 10 m te boren. De 1ste poging (Kiloutou avegaar) en de 2de (ramboring) zijn mislukt door een te harde laag kalksteen of steen, ik wil boren volgens de modderwerpmethode (manuele methode, pdf in het Frans van de stichting Practica [Jetting handmatig boren PRACTICA FR ] www.practicafoundation.nl ).
Ik begin het materiaal voor de injectiekop te verzamelen, maar ik begrijp het plan (aan het einde van de pdf) niet. Alle onderdelen lijken aan elkaar gelast. Wie zou mij wijzer kunnen maken?
Het plan :
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/10/13, 23:11

als er harde kalksteen is, kan de waterstraal daar niets aan doen

er zijn maar 2 oplossingen: echt boren met een echte boormachine

of graaf een echte put die groot genoeg is om in te graven met een drilboor
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: Handmatig boren van een put, waterstraalmethode




par Hic » 06/10/13, 23:20

SERGE57 schreef:Hallo iedereen.
Zal mijn derde poging de juiste zijn? Ik wil graag een nieuwe handboor maken om een ​​put van 10 m te boren. De 1ste poging (Kiloutou avegaar) en de 2de (ramboring) zijn mislukt door een te harde laag kalksteen of steen, ik wil boren volgens de modderwerpmethode (manuele methode, pdf in het Frans van de stichting Practica [Jetting handmatig boren PRACTICA FR ] www.practicafoundation.nl ).
Ik begin het materiaal voor de injectiekop te verzamelen, maar ik begrijp het plan (aan het einde van de pdf) niet. Alle onderdelen lijken aan elkaar gelast. Wie zou mij wijzer kunnen maken?
Het plan :
Beeld

Hallo SERGE57
De blister is een verzegeling op de verticale buis,

het gebogen deel past op deze afdichting in de verticale buis
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 06/10/13, 23:48

chatelot16 schreef:als er harde kalksteen is, kan de waterstraal daar niets aan doen

er zijn maar 2 oplossingen: echt boren met een echte boormachine

of graaf een echte put die groot genoeg is om in te graven met een drilboor

of zuur boren
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12300
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 07/10/13, 13:32

Ik vind het moeilijk om je te volgen, Serge57, op de site worden twee methoden voorgesteld en wat u beschrijft, is van toepassing op gronden zonder rotsen; deze laatste verdiepingen zijn schatplichtig aan de andere methode, met behulp van percussie ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
SERGE57
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 06/10/13, 20:38
Plaats: Moezel




par SERGE57 » 07/10/13, 13:35

Hallo HIC en bedankt voor de verduidelijking van het plan MAAR ik kan er niet achter komen hoe de onderbuis bij elkaar wordt gehouden om te voorkomen dat deze van de bovenbuis loskomt. Met de waterdruk die in de buizen circuleert, kan het lager worden uitgeworpen, lijkt mij...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/10/13, 14:29

grappig plan??? het lijkt erop dat ze niets beters hebben gevonden dan lassen om het lager vast te houden

het is gek! een lager verliest definitief al zijn weerstand met warmte

nog erger voor het gewricht

de boorapparatuur verslijt veel: je hebt goede monteurs nodig met geschroefde assemblages om de afdichting en het lager te vervangen wanneer ze dood zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 07/10/13, 17:19

chatelot16 schreef:grappig plan??? het lijkt erop dat ze niets beters hebben gevonden dan lassen om het lager vast te houden

het is gek! een lager verliest definitief al zijn weerstand met warmte

nog erger voor het gewricht

de boorapparatuur verslijt veel: je hebt goede monteurs nodig met geschroefde assemblages om de afdichting en het lager te vervangen wanneer ze dood zijn

AMHA, Het is een flexibele O-ring die later wordt toegevoegd
en het bruine stuk is een pakking
Beeld
De buizen passen in elkaar en de verbinding wordt krachtig samengedrukt of vastgedraaid (geschroefd?)
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
SERGE57
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 06/10/13, 20:38
Plaats: Moezel

Handmatig boren van een put, wijze van lancering met water




par SERGE57 » 07/10/13, 21:07

Allereerst allemaal bedankt voor jullie antwoorden! Dus massaal:
- zuur om de kalklaag op te lossen, ik heb het gebruikt! Helaas werkt het in alle richtingen; het zou hectoliter nodig hebben om er zeker van te zijn dat het goed naar beneden werkt
-dit type boren is niet ideaal bij harde lagen in de kelder heb ik gelezen. Als ik de term "kalksteen" gebruik, is het in feite fijn geagglomereerd kalksteengrind (diameter 2 tot 3 mm)
-Ik heb (nogmaals!) het vlak van de injectiekop onderzocht en het lijkt mij dat alles gelast is, dat het afgedichte lager in een kooi zit opgesloten. Dat is het ?
- het lassen van het lager leek me ook onorthodox; de lagerkooien moeten smelten tijdens het lassen...
- Ik begreep het niet "Het is een flexibele O-ring die later wordt toegevoegd
en het bruine stuk is een pakking"
Nogmaals bedankt allemaal!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten