Doe jezelf een boorgat boren hoe?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Andys
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 25/03/11, 06:32




par Andys » 02/04/11, 18:22

Ik herleef de discussie over het realiseren van een boring met een hogedrukreiniger omdat ik al een paar dagen aan het vechten ben om mijn boring te graven met mijn karcher maar tevergeefs. De plaats waar ik het kan bereiken is niet toegankelijk, dus ik begin te graven met mijn Karcher, denkend dat de aarde er vanzelf uit zal komen door de druk van het water, maar nee. Tijdens het zoeken op internet kwam ik deze prachtige site tegen waar je over praat. De aarde is niet hard, het lijkt op kleizand met wat kalksteenkiezels, het graaft goed met de hand onmogelijk om de aarde eruit te krijgen, ik ben 3 m verwijderd, 2 bestaande eerder gemaakt door een tractor en 1 in de Karcher maar het water is 12 m, dus ik ben ontmoedigd, heb je enig advies voor mij, dank je
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/04/11, 23:22

Vraag koekoek om gedetailleerd advies gezien zijn ervaringen uit het verleden:
https://www.econologie.com/forums/post161870.html#161870
maar om het water in de klei en het zand te laten stijgen, moeten ze heel fijn zijn om niet sneller te vallen dan de snelheid van de stijgende waterstroom.
Een Karcher geeft druk, maar vaak met een vrij laag debiet op een kleine diameter.
Het is goed plaatselijk te slopen door de kracht van zijn straal, maar zijn waterstroom, die te laag is over een grote diameter, stijgt te langzaam, vooral als er een paar stenen zijn.
Een mogelijkheid na de actie van de karcher is om een ​​zeer grote stroom met stadswater te hebben in een grote gerecycleerde bezinktank met een krachtige booster die bijna de m3/s geeft, type brandbluspomp brandweerman???
Ik denk dat, tenzij de stenen te groot zijn, het puin met deze stromen zal stijgen.

Het is noodzakelijk om de limietsnelheid van de val van het grootste puin te meten om in het water omhoog te gaan en een stroom te hebben (snelheid per sectie van de pijp) die een snelheid geeft die veel hoger is dan deze snelheid. Dan gaat alles omhoog.

Een manier om het debiet te verminderen is om de diameter van de stijgleiding te verkleinen (bijvoorbeeld 5 cm) door de aansluiting tussen de basisleiding (bijvoorbeeld 10 cm) en deze kleinere nevenleiding af te sluiten.

Een oplossing is om de stenen te breken met een hele lange of langwerpige koevoet?

Wij komen naar professionele boorapparatuur!

De pro's gebruiken speciale zware slijmmodder waar het puin langzaam naar beneden valt, waardoor de stroom die nodig is om weer omhoog te komen afneemt.
Maar je hebt een speciale zeer zware waterpomp nodig!!

https://www.econologie.com/forums/post161910.html#161910
Daar is de ideale oplossing om een ​​grote pomp te gebruiken die water en puin verwijdert. Sommigen gebruiken de m-pomp… van de vrachtwagen van het sanitairnetwerk.


Anders zijn er boren met een kleine diameter met schroeven van Archimedes om op deze diepten te graven, die soms kunnen worden gehuurd.
0 x
Andys
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 25/03/11, 06:32




par Andys » 05/04/11, 07:47

Bedankt voor al het technische advies. Dit weekend heb ik een venturi-effectsysteem geprobeerd: ik nam een ​​verzegeling en doorboorde het midden en bevestigde vervolgens een buis waarin ik water onder druk naar boven injecteerde. Het lukt me om in de zeehond een beetje aarde en kleine kiezelstenen omhoog te gaan, maar de grote gaan niet omhoog. Misschien is mijn karcher niet krachtig genoeg. Ik ga proberen een ander systeem te maken: een kaak als een graaflaadklauw die ik ga bedienen met een hydraulische of elektrische cilinder en we zullen zien. Ik houd je op de hoogte. Uw advies is welkom Dank u wel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 05/04/11, 10:50

Anders kan het met perslucht helpen: de bellen gaan met hoge snelheid omhoog en dragen het puin van het boren voor zich uit.
0 x
Andys
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 25/03/11, 06:32




par Andys » 05/04/11, 12:50

Waarom niet maar denk je dat het met een compressor van 8 bar wel wat zal doen? Ik heb alleen dit bedankje
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 05/04/11, 13:01

Hallo,

Net als bij de karcher, gaat het meer om de stroom dan om de druk.
Er wordt op deze manier wat geboord, zodra we nat materiaal zien, komen we bij de waterzak.


jlg
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/04/11, 14:17

Als je water goed beladen met zeer fijn slib stuurt met een krachtige beladen waterpomp in plaats van de Karcher (die alleen gebruikt wordt om de geagglomereerde grond af te breken) zou je het veel beter moeten doen met een laag debiet als het water erg modderig is (zeer fijn zand).
De viscositeit neemt dan enorm toe en voorkomt dat de grote kiezels snel in het water vallen als jam of gelei.
Je moet een bodem hebben zonder fijne deeltjes, die de viscositeit verhogen.


Maar je hebt een speciale zeer zware waterpomp nodig!!

https://www.econologie.com/forums/post161910.html#161910
Citation:
Daar is de ideale oplossing om een ​​grote pomp te gebruiken die water en puin verwijdert. Sommigen gebruiken de m-pomp… van de vrachtwagen van het sanitairnetwerk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 05/04/11, 14:29

Andys schreef:Waarom niet maar denk je dat het met een compressor van 8 bar wel wat zal doen? Ik heb alleen dit bedankje


Het probleem is niet zozeer de druk (met 8 bar kun je naar 80 meter gaan, ik betwijfel of je daar bent) maar de stroming.
Maar door te spoelen, met bijvoorbeeld een tank van 100 liter, met geduld moet het lukken.
0 x
Andys
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 25/03/11, 06:32




par Andys » 06/04/11, 07:20

Hallo allemaal, eigenlijk is mijn land onderaan raar. Het is als een wat plakkerig steengroevezand, zo kleiachtig met wat kiezelstenen die slechts compacte blokken fossielen zijn die niet groter zijn dan een golfbal, omdat de aarde aan de oppervlakte vol water zit, het water nauwelijks verwijdert, het vouwt zich weer op en ik kan het niet zien het land. Dus als ik graaf met mijn spitse pijp is het blind door het water te raken kom ik niet verder dan 10 cm. Met een boor in mijn hand kom ik niet verder dan 30 cm en soms hoor ik gekraak, het zijn de stenen die breken. Met de Karcher wordt het water troebel en met mijn pomp lijkt door het verwijderen van dit water alleen het einde eruit te komen. waardoor er uiteindelijk alleen kiezels overblijven. In ieder geval bedankt voor je ideeën.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

zuiging door venturi-effect




par Oli 80 » 03/07/11, 17:00

Hallo, hier zijn twee links met een zeer interessant hulpmiddel om modderig water op te zuigen http://orpailleur.free.fr/drague.php
http://orpailleur.free.fr/oriege/drague_oriege.php

hier wordt het gebruikt bij goudzoeken, maar kan verschillende toepassingen hebben, op verzoek van dedeleco voeg ik deze links hier toe, ze gaan al over de pulserpomp,

hier zijn twee video's van deze tool
http://www.youtube.com/watch?v=DLJGkPqpZFk
klein ambachtelijk model
http://www.youtube.com/watch?v=g4KCxRDv ... re=related
Dernière édition par Oli 80 de 03 / 07 / 11, 22: 25, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten