Doe jezelf een boorgat boren hoe?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 13/04/10, 16:19

Ok, behalve het begraven van het zwembad, wat doet zoveel werk met minder vuursteen op het oppervlak???
In de Vogezen is er een gebrek aan water in de winter (te koud)?, voor mij is het in de zomer om water te geven.
Succes met graven, want het valt niet mee met de harde vuursteenblokken en mijn hoop dat het water snel komt. !!
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 13/04/10, 22:11

Even een paar "domme" vragen, want ik heb geen ervaring met vuursteenblokken (mijn voorouders misschien wel, maar de herinnering is verloren :-) )

Als je het zand/vuil met water onder druk verwijdert, zullen de vuursteenblokken naar beneden gaan en een "holle" vulling van je put maken, wat best goed is, toch?

Wat is hun maat?

Wat gebeurt er als je ze boort met een moderne boorhamer?
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 13/04/10, 22:32

Ze wegen tien pond.
Als ik de aarde (klei) eruit haal waar ze in zitten, zullen ze eigenlijk een beetje zinken en heel snel opstapelen tot het punt dat het niet meer mogelijk is om er iets uit te halen met het water.

Met de perforator barst de vuursteen netjes in verschillende stukken. het werkt ook met een houweel of koevoet met als nadeel dat het veel resoneert in de gewrichten.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 13/04/10, 22:49

Egyptische methode: je knoopt ze aan een ballon vol lucht en vult die met water :-)

Anders droom ik van een hybride moderne hoogfrequentboor en waterstraal: eenvoudig in gebruik en goedkoop om 50 mm tot 10 m te boren.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 14/04/10, 00:27

goedenavond

mmmm.... door Egyptische methode, ik dacht even dat je slaven zou aanbieden, dat werkt ook en is minder vermoeiend, behalve degene die de zweepslagen geeft!

zonder te lachen, eigenlijk blokken vuursteen met een gewicht van ongeveer tien kilogram, het is niet niets en moeilijk om eruit te komen ... maar de aanwezigheid van deze vuurstenen van deze grootte in klei lijkt me vreemd, vooral van deze omvang. zou het gevuld land zijn? anders zie ik niet in hoe ze in kleigrond terecht zijn gekomen, klei die zeker als alluvium is afgezet uit een oude waterloop.

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/04/10, 21:52

Het doet me denken aan een goede manier om een ​​put te graven zonder moe te worden.

het kasteel van joux bij pontarlier: de heer de joux bouwde hun kasteel op de top van de berg en sloot hun gevangene op in de te graven put: hij kwam alleen naar boven als hij genoeg had gegraven...

Volgens mijn herinneringen had deze put een diameter van minstens 5 m!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 14/04/10, 23:01

Anders droom ik van een hybride moderne hoogfrequentboor en waterstraal: eenvoudig in gebruik en goedkoop om 50 mm tot 10 m te boren.

Ook ik droom van een boorrobot die graaft met camera en manipulatorarm, waterdicht onder druk om alle kanten op te graven, aan het uiteinde van een flexibele slang.
Technisch kan het met verbeeldingskracht, maar er moet aan gesleuteld worden vanuit een boormotor en manipulatorarmmechanismen om het onder alle omstandigheden te richten en te ontgrendelen.

Ik heb een 70 meter diepe zandput met geblokkeerde pomp om naar het praktijkniveau te gaan !!!!!!

Daarnaast ideaal om in de zomer warmte te boren en ondergronds op te slaan en in de winter terug te winnen!!
Waarom hebben tankers zo'n systeem niet, behalve op de bodem van de oceanen?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 12/05/10, 16:22

Gaat het ?? lente en paarden, goed bezetten ???
Ik zal een windturbine van boom of bamboe moeten maken, zonder de katrollen !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 22/09/10, 10:06

Welnu, ik breng dit onderwerp ter sprake om te zeggen dat het idee van de put of het boren min of meer is verlaten.
Ik vond een andere bron van watervoorziening (het is zo om het te zeggen)
Nadat ik de gelegenheid had gehad om niet ver van 300 m PE 16 irrigatieleiding te herstellen, kon ik een stroomgebied installeren in de bron van een aangrenzend perceel (met de vriendelijke toestemming van de eigenaar) en dankzij het lage maar voldoende verval kan ik water transporteren naar mijn stal zonder externe energiebron.
Door de lengte en de enorme drukverliezen is het debiet erg laag (ca. 600l/24u) maar dat verzekert mij het hele jaar door van een constante en ruim voldoende aanvoer (ook daar, aan het einde van het jaar, na een droge zomer de lente geeft 10 keer meer dan ik ooit nodig zou hebben)

Het enige probleem zal zich voordoen in de winter, tijdens vorstperiodes, maar ik zal proberen de buis beetje bij beetje te begraven en onderweg de diameter sectie voor sectie te vergroten (PE 25 begraven)
Ik ga het gat dat ik al heb gegraven voor mijn put gebruiken om 2 stortbakken van 1000 liter te begraven (ik heb er nog een in de zomer) om ze tegen bevriezing te beschermen.
In het slechtste geval zou ik in de winter dus ongeveer 20 dagen autonomie hebben. Het komt zelden voor dat we zulke lange periodes van vorst hebben, en ik hoop op een paar dagen ontdooien tussen elke periode om de reserves aan te vullen... in afwachting van het begraven van de hele pijp en een constante aanvoer.
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

voer




par tigrou_838 » 22/09/10, 14:56

hallo, je hebt geluk dat je een bron hebt niet ver van je huis, bovendien met de juiste druppel om het water door zwaartekracht te brengen, zal het probleem zich voordoen in de winter, je zult de pijp op een goede diepte moeten begraven om bevriezing te voorkomen vooral in de vogezen, wanneer een pijp bevroren is, duurt het lang voordat deze volledig ontdooid is en normaal stroomt, gezien de lengte zal hij hard hard zijn.

je moet zien hoe diep het niet meer vriest waar jij bent.

Ik stel een andere oplossing voor:

laat de slang zo zolang je water nodig hebt in je tanks, en vooral wanneer je het niet meer nodig hebt, maak de waterslang helemaal leeg met perslucht.

Ik weet dat het in de Vogezen erg koud en erg lang weer kan zijn, dus ik weet niet of de pijp, zelfs midden op de dag, niet zal bevriezen gezien de diameter.

oupssss Ik ging net naar boven en zag dat de boringen in de Seine et Marne zullen zijn, dus je bent vergeten wat ik zei over de Vogezen. SORRY.
: Oops:

tigrou
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 86-gasten