Doe jezelf een boorgat boren hoe?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 24/03/10, 10:34

Beestje? Maar nee, meteen grote woorden!

Ja op dezelfde seconde gepost. Het gebeurt van tijd tot tijd...

Als een server niet twee onderwerpen op dezelfde seconde zou kunnen verwerken, zouden we in de problemen komen... het zou een server zijn met "één gebruiker per seconde". : Cheesy:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 24/03/10, 16:19

Erg informatief, Ik heb een dood putprobleem met een doodgeslibde pomp!!! Pb op 70m diepte!!!!!

Gewoon voor de lol: vóór China komt er een nieuwe vulkaan!!!

De druk om terug te keren naar de oppervlakte is minimaal 1Bar per 10 meter!!
De atmosferische druk van 1Bar is beperkt tot 10 meter, in de praktijk 7 meter voor een vacuümzuigpomp.

Zorg ervoor dat u zorgvuldig en stevig steunt, vanaf 1m diepte. Veel mensen en arbeiders stierven door instortingen, vooral in heterogeen en gemakkelijk onstabiel terrein.

Met de koevoet (je moet verschillende maten en massa's hebben) kun je zelfs harde rotsen breken en boren en daarom is het mogelijk om met geduld door te gaan met het graven van de rots.
Zeer nuttige oefening voor de gezondheid en rug!!!!

Ten slotte stel ik mezelf de vraag, gegeven dit
Met mijn 1000l-tank kan ik slechts 10 dagen zonder regen, wat relatief vaak gebeurt en zelfs tijdens regenachtige periodes het vullen van de tank + het verbruik betekent dat ik sowieso nooit meer dan mijn 1m3 zou kunnen vullen, behalve voor zeldzame uitzonderingen (deze winter is mijn tank nog nooit overgelopen)

Door een regenwateropvangoppervlakte van 100m2 te nemen (grote dekzeilen op de grond) oogsten we 60m3 per jaar (en zelfs meer) die wordt opgeslagen in een zwembad (de goedkoopste, meerdere grote opblaasboten, als die er niet zijn, zijn er geen esthetische beperkingen ) zorgt ervoor dat je genoeg water hebt om de zomer zonder regen door te komen????
Paarden verbruiken 36m3 per jaar en daarom moet het tekortprobleem opgelost kunnen worden door de oppervlakte voor de opvang van regenwater te vergroten????

Ik, zonder mijn dichtgeslibde put, heb stadswater, met 50 m3 per zomer geef ik € 150 per zomer uit aan water geven, wat na tien jaar afschrijving de prijs van een zwembad van 1500 m50 beperkt tot € 3, onmogelijk te vinden als je wilt een esthetisch correct zwembad voor de buurt!!!!
Als resultaat geef ik 150€ per jaar uit!!! in plaats van de 50 m3 regenwater per jaar van mijn huis op te vangen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 24/03/10, 21:03

goedenavond

Paarden verbruiken 36m3 per jaar en daarom moet het tekortprobleem opgelost kunnen worden door de oppervlakte voor de opvang van regenwater te vergroten????


waarom vervang je anders de paarden niet door kamelen, ze hebben tenminste hun reserves op hun rug, het is niet nodig om het te bouwen!

jeff
0 x
onbekend26
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 23/03/10, 00:18




par onbekend26 » 24/03/10, 23:14

Hallo,

het water steeg tot 4.5 meter
dus door de zeef op 7 meter te plaatsen zou het moeten lukken
maar voorlopig is het nadeel dat je in je zak plukt
maar ik ga het dit weekend oplossen


Prettige avond
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 25/03/10, 03:37

hallo

Op onze locatie, nadat de put met een graafmachine tot ongeveer 4 meter was gegraven, hebben we een deel ervan gevuld met stenen en grind. Ik heb een PVC-buis met een diameter van 200 mm geïnstalleerd waarmee we water kunnen tappen. maar omdat het aanwezige water slechts de bron is van de omringende afvoer, is het ongeschikt om iets anders te doen dan de planten water te geven. Op dezelfde manier dient de put als afvoer voor regenwater, wat praktisch is.

jeff
0 x
onbekend26
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 23/03/10, 00:18




par onbekend26 » 28/03/10, 22:55

Hallo allemaal
Het onderwerp is gesloten, wat mij betreft.
voor de zak bracht ik een tractor mee die was uitgerust met een compressor ter grootte van de wijnstokken en voila, 11/12 bar druk, een tank van 700 liter werd in een paar minuten in de boorpijp geleegd, dit herhaalde zich gedurende ongeveer 3 uur een echte jeser.

Veel succes allemaal, een lang leven op de site.

biz

De Drôme groet je heel laag
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 12/04/10, 16:55

hallo

duur Forhorse, wat is er gebeurd met de boringen die in dit onderwerp worden besproken?

nieuws zou welkom zijn!

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 12/04/10, 17:52

Voorlopig heb ik dringender dingen te doen, maar het project loopt nog steeds door.
Ik heb een put gegraven tot een diepte van 1.70 meter en daar trof ik een flink aantal flinke stukken vuursteen aan. Ik zal de grote artillerie moeten inzetten (grote metselaarsboor)
Aangezien ik weer stroom ter plaatse heb (zie onderwerp over de verbrande 24V/230V omvormer) zal dit wel mogelijk zijn.
Ik word ook geblokkeerd door een meer financieel aspect van het project. Ik zou moeten investeren in een kleine takel om de aarde omhoog te brengen, maar mijn financiën laten dat op dit moment niet toe.
Hoe dan ook, gegeven waar ik mee te maken had, zou boren niet mogelijk zijn geweest, noch met de schapen, noch met de "karcher". Voorlopig zit er niets anders op dan deze vuursteenblokken uit te graven en te verwijderen.
Misschien is het dieper mogelijk.
Ik houd u in ieder geval op de hoogte van de voortgang van het project.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 13/04/10, 03:07

Ter informatie: handmatige grondboren worden verkocht voor niet te harde grond:
http://shop.negimex.com/epages/Store.sf ... 20-%201%22
Een prijs die niet overdreven is?
Ander ?
http://www.sdec-france.com/produits.php ... =125&lg=fr
En het goedkope regenwaterzwembad. particuliere verkoop in de handelsstraat 17m3 aan 400€ is misschien een oplossing????
http://www.rueducommerce.fr/m/ps/mpid:M ... 9EEM817675
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 13/04/10, 15:54

Een boor zal de vuurstenen blokken waarop ik viel niet passeren.
Ik had aan het zwembad gedacht, maar liet het idee om verschillende redenen snel varen:
- in de winter bevriest het water, precies in de periode dat ik het meeste water nodig heb
- het "bovengrondse" aspect van het reservaat zal in de zomer een ideale omgeving zijn voor de proliferatie van bacteriën, algen en diverse larven
- Voor dezelfde prijs heb ik 4 m betonnen mondstukken voor mijn put, wat in het slechtste geval een veel duurzamere reserve vormt zonder de hierboven genoemde nadelen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten