Zoeken in documentatie over sifonpompen

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: Zoek naar documentatie over sifonpompen




par Oli 80 » 14/06/20, 21:49

Goedenavond, hier is een systeem dat alleen de kracht van water gebruikt door aanzuiging en afvoer
http://nxtwave.tripod.com/suctionpump/index.html

en toen vond ik dit waterpompfiltratie/pulserpomp-of-geiserpomp-t7948.html
het is ook een systeem zonder kleppen of andere bewegende delen, alleen lucht en water
0 x
fifidibosco
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 07/06/20, 17:27
x 1

Re: Zoek naar documentatie over sifonpompen




par fifidibosco » 15/06/20, 17:35

Hallo oli80
Wat ik probeer te bereiken is dit:
Beeld

Hier is er geen hoogteverschil waardoor een evacuatie mogelijk is zoals bij de pulspomp.
Als er een mogelijkheid is van oneffenheden, lijkt de eenvoudigste mij nog steeds een ram (wat ook, lijkt mij, ook een pulspomp is)
Fifi
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Zoek naar documentatie over sifonpompen




par Ahmed » 15/06/20, 17:50

... een sifon werkt per definitie alleen als het niveau van de evacuatie lager is dan dat van de opvang. Het is dus een systeem dat niet van toepassing is op de situatie die overeenkomt met uw diagram.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Zoek naar documentatie over sifonpompen




par GuyGadebois » 15/06/20, 17:52

Ahmed schreef:... een sifon werkt per definitie alleen als het niveau van de evacuatie lager is dan dat van de opvang. Het is dus een systeem dat niet van toepassing is op de situatie die overeenkomt met uw diagram.

Het lijkt mij inderdaad dat "het niet kan werken" zonder de toevoeging van een pomp, het is zo.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Zoek naar documentatie over sifonpompen




par sicetaitsimple » 15/06/20, 18:13

Ahmed schreef:... een sifon werkt per definitie alleen als het niveau van de evacuatie lager is dan dat van de opvang. Het is dus een systeem dat niet van toepassing is op de situatie die overeenkomt met uw diagram.


Ja, het is stom! Anders zouden we elkaar niet moeten "ontmoedigen" (zelfs niet "redelijkerwijs") hierover forum!) over energieproductie.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Zoek naar documentatie over sifonpompen




par Ahmed » 15/06/20, 18:18

Ja, om uit het water te komen, moet je energie verbruiken (of heel hard bidden? :P ); een sifon doet geen wonderen...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
fifidibosco
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 07/06/20, 17:27
x 1

Re: Zoek naar documentatie over sifonpompen




par fifidibosco » 15/06/20, 21:09

Bonsoir à tous

nogmaals, dit systeem heb ik zien werken onder de omstandigheden die in eerdere berichten zijn beschreven.
Als de bron boven de uitvoer zou staan, zouden ze gewoon hebben gelachen... De mensen die je in deze video's ziet, zijn er niet om te experimenteren of om hoaxes op internet te starten, ze hebben andere dingen te doen, vaak gewoon overleven.
Er zijn veel video's over vatenpompen (meestal Zuidoost-Azië) waar je de verschillen in niveaus kunt zien.

Hier is de term sifon misschien onjuist. Om een ​​sifon te laten werken, moet de leiding ontlucht worden, wat hier duidelijk niet het geval is. Ik denk dat het hier meer een vacuümpomp is. Door de uitgaande waterkolom ontstaat er een verdieping in de container die het water aan de toevoerzijde aanzuigt. Vandaar zeker het belang van het verschil in volume tussen de twee kolommen.

Het verhogen van water door depressie is bekend:
https://www.youtube.com/watch?v=BgLm_PhvcZw
Dat hebben we allemaal gezien in de klas.
er is nog meer bekend dan dat, het is gewoon de depressie die je creëert in het rietje als je je cola drinkt... En je kunt het doen met je voeten aan het plafond, je maag hoeft niet onder de colafles te zijn.
(nou maakt me niet uit, bier wordt niet gedronken met een rietje : Cheesy: )

fifi
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Zoek naar documentatie over sifonpompen




par sicetaitsimple » 15/06/20, 21:25

fifidibosco schreef:Er zijn veel video's over vatenpompen (meestal Zuidoost-Azië) waar je de verschillen in niveaus kunt zien.


Het doel van sommige opmerkingen (waaronder de mijne) is niet om u te ontmoedigen, maar om u alleen te vertellen dat, zoals u het in uw diagram hebt weergegeven, het niet kan werken zonder een externe energievoorziening.
Op de eerste video die je plaatste, bevindt de uitlaat zich duidelijk onder het waterpeil van het reservaat, daar kan het inderdaad werken.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: Zoek naar documentatie over sifonpompen




par Oli 80 » 15/06/20, 21:33

Hallo allemaal,
voor fifidibosco
hier zijn twee video's van een transparant model van dit irrigatiesysteem, een Latijns-Amerikaanse

de andere Indonesiër



en hier is een kanaal dat je al kent denk ik https://www.youtube.com/channel/UC_Omiw ... WTw/videos
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Zoek naar documentatie over sifonpompen




par Ahmed » 15/06/20, 22:18

De eerste video, het is oké, niets verrassends, maar het diagram van de tweede is niet coherent, tenzij een thermische afwisseling tussenbeide komt op de bus in het bovenste gedeelte...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten