De experimentele zuiveringswet TILLIE-TURCO

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
diablotruc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 26/03/06, 22:10

De experimentele zuiveringswet TILLIE-TURCO




par diablotruc » 03/12/06, 22:11

Hallo,

Ik heb zojuist een te sterk onderwerp ontvangen over het zuiveren van water dat u moet lezen. Het is niet nieuw en sommigen van jullie zijn te zien.

http://www.ldi5.com/news/tillieturco.php

Ik moet nog verder onderzoeken om de juistheid van dit artikel te verifiëren. Aan de andere kant leek het mij dat ik tijdens de Erika-ramp al van de twee wetenschappers op het net had gehoord ... en ik heb zojuist het andere artikel gevonden.

http://sophianet.pertimm.net/data/html/ ... 00429.html

Veel leesplezier
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Re: De wet van experimentele zuivering TILLIE-TURCO




par Targol » 04/12/06, 10:33

diablotruc schreef:Hallo,

Ik heb zojuist een te sterk onderwerp ontvangen over het zuiveren van water dat u moet lezen. Het is niet nieuw en sommigen van jullie zijn te zien.

http://www.ldi5.com/news/tillieturco.php


Hallo Diablotruc. Bedankt voor dit nieuws.

Ik stel mezelf sowieso een vraag: hoe zit het met de schadelijkheid van het door het proces verkregen slib?

We weten dat slib van rioolwaterzuiveringsinstallaties al grotendeels vervuilend is, omdat het onder meer verzadigd is met zware metalen (wat niet verhindert dat het wordt gebruikt om landbouwgrond te "bemesten").

Dit nieuwe proces, als ik het goed heb begrepen, maakt het mogelijk om de laatste fase van zuiveringsinstallaties (namelijk de bezinkingsfase) te optimaliseren door een chemisch residu te gebruiken dat voorheen ongebruikt was als "katalysator". In principe is het niet slecht. Maar praktisch, hoe gevaarlijk is deze katalysator?

Daarnaast is het optimaliseren van een proces goed; maar als dit proces het resultaat is van een catastrofaal waterbeheerbeleid dat waterverspilling als uitgangspunt neemt, kan het een beetje een "pleister op een houten poot" zijn.

Qu'en pensez-vous?
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
diablotruc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 26/03/06, 22:10




par diablotruc » 04/12/06, 16:45

Hallo Targol,

De opmerking is relevant, en inderdaad, als ze bij de uitgang niet erg ecologische producten (erger dan de bestaande) produceert, is ze niet verschrikkelijk!

Ik weet op dit moment niets meer, maar ik zal zien of ik meer informatie kan hebben ... het zal even duren omdat ik mijn monitor heb die zojuist is dichtgeslagen (kathodestraalbuis), en dan niet Persoonlijke pc voor een tijdje.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 04/12/06, 17:04

G een plan om 17 inch kathodische monitoren te hebben voor 25 € ... als dat je verleidt (het is in Angers)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 62-gasten