Flessenwater, een ecologische cata in pdf

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79129
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Flessenwater, een ecologische cata in pdf




par Christophe » 26/07/09, 12:14

Een kleine pdf om te lezen en over na te denken voor "fans" van flessenwater (ik weet dat in sommige steden, vooral in het westen, kraanwater "smerig" is ... maar er zijn alternatieven voor flessenwater):

https://www.econologie.info/share/partag ... PdaQfs.pdf

Sommige cijfers moeten worden gecontroleerd, maar de boodschap lijkt mij relevant ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 26/07/09, 19:15

Christophe, je nam me snelheid, ik legde deze pdf opzij om hem vandaag te plaatsen : Mrgreen:

Actie van de burger ... koop geen flessenwater meer ... Het staat al jaren in mijn huis ... Ik heb geluk, kraanwater heeft geen smaak bleekmiddel en zit niet vol met nitraten ... : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar

Re: Bottled water, een ecologische catalogus in pdf




par jlt22 » 26/07/09, 21:12

Christophe schreef:Nou, ik weet dat in sommige steden, vooral in het westen, kraanwater "smerig" is ...


Bedankt ...... voor westers water, Christophe, maar het ondergaat een adequate behandeling en wordt gedistribueerd met dezelfde sanitaire normen als in heel Frankrijk.
Ik geef toe dat sommige stroomgebieden meer aandacht vereisen dan andere. Ondanks alles, woonend in het westen op een broedplaats, heb ik al een aantal jaren voor kraanwater gekozen en voel ik daar de smaak van bleek niet.
We zijn meer bezorgd over nitraten uit de landbouw, maar ik denk dat in sommige regio's het probleem van pesticiden groter is.
Ik ben net begonnen met het lezen van een boek:PESTICIDES onthullingen over een Frans schandaal, vanaf de eerste pagina's maakt het gek wat voor ons verborgen is.
En helaas gaat het om al het voedsel dat we eten.

Tot slot is kraanwater het meest gecontroleerde product in Frankrijk en gebotteld water is niet zonder verwijten, behalve degene die je al hebt blootgesteld:

http://www.lefigaro.fr/sante/2009/04/21 ... tique-.php

http://www.mce-info.org/eau/page23.php
0 x
camille42
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 25/07/09, 12:31




par camille42 » 26/07/09, 22:31

Al een fan van leidingwater, en eerlijk gezegd, zelfs als het water naar bleek smaakt, is het alleen punctueel meer dan welk water dan ook.
Mensen worden gek en zijn geldkoeien en begrijpen nog steeds niet dat alles wordt gedaan om geld te verdienen.
Bedankt voor je pdf
0 x
Oliver Twist
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 30/07/09, 14:12




par Oliver Twist » 30/07/09, 15:11

Het belangrijkste is dat kraanwater, naast zijn niet vreselijke smaak, al het afval bevat dat mogelijk en denkbaar is; onder andere residuen van antidepressiva en andere farmaceutische specialiteiten die onze dierbare medeburgers in industriële hoeveelheden consumeren.
0 x
Oliver Twist
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 30/07/09, 14:12

Re: Bottled water, een ecologische catalogus in pdf




par Oliver Twist » 30/07/09, 15:17

Ik ben net begonnen met het lezen van een boek:PESTICIDES onthullingen over een Frans schandaal, vanaf de eerste pagina's maakt het gek wat voor ons verborgen is.
En helaas gaat het om al het voedsel dat we eten.


Biologisch is niet gemaakt voor honden ... nou, nu maken we voer voor biologische katten / honden!

Wist je dat je gemaakt bent om 11 kg pesticiden per jaar en per persoon op te nemen?

Behalve dat ze gevuld zijn met pesticiden, worden niet-biologische producten systematisch bestraald (geïoniseerd) om er zeker van te zijn dat alleen pesticiden overblijven ...

Een leuke kleine video:

http://www.youtube.com/watch?v=vzMhB1fgWew&feature=PlayList&p=6BB12B5EB5981FB8&playnext=1&playnext_from=PL&index=15
0 x
camille42
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 25/07/09, 12:31




par camille42 » 30/07/09, 16:34

je video oliver twist zet je aan het denken, jammer dat het dit Bourgondische accent is dat ons slechts één woord van de twee doet begrijpen, ik lach!
Helaas heeft hij gelijk, zegt iedereen, maar de levensverwachting neemt toe ja voor mensen van de generatie vóór degene die niet alles eet wat we eten, en tussen haakjes stijgt de levensverwachting tuimelen omdat steeds meer mensen jong overlijden door verschillende ziektes (kankers, ...)

Toen wilde ik ook toevoegen dat voordat het water lood bevatte en onze ruggengraat gedronken is en de levensverwachting het hoogst is.
Ik weet het niet ...
0 x
Oliver Twist
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 30/07/09, 14:12




par Oliver Twist » 30/07/09, 16:44

De overheid gaat de farmaceutische laboratoria vetmesten zodat ze behandelingen kunnen geven om de ziekte van Alzheimer te behandelen, ze kunnen Bio beter subsidiëren, omdat Parkinson, Alzheimer, zaadbalkanker en endometriose bij jonge mensen, dat alles is gekoppeld.
0 x
camille42
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 25/07/09, 12:31




par camille42 » 30/07/09, 16:48

voor endometriose en zaadbalkanker en anderen ben ik het met je eens, aan de andere kant denk ik niet voor parkinson en alzheimer.
De medische wereld krijgt te maken met nieuwe pathologieën die ik veroudering zou noemen, de bevolking vergrijst steeds meer, dus er zijn nieuwe vormen van dementie.
Dan moeten we biologisch ontwikkelen in plaats van egoïstisch vetmesten.
0 x
Oliver Twist
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 30/07/09, 14:12




par Oliver Twist » 31/07/09, 09:31

camille42 schreef:voor endometriose en zaadbalkanker en anderen ben ik het met je eens, aan de andere kant denk ik niet voor parkinson en alzheimer.
De medische wereld krijgt te maken met nieuwe pathologieën die ik veroudering zou noemen, de bevolking vergrijst steeds meer, dus er zijn nieuwe vormen van dementie.
Dan moeten we biologisch ontwikkelen in plaats van egoïstisch vetmesten.


Pesticiden vernietigen het zenuwstelsel van insecten en doen hetzelfde voor ons. Een onderzoek heeft zojuist aangetoond dat boeren die pesticiden toepassen, meer Parkinson hebben dan gemiddeld.

Bovendien zijn pestcides bioaccumulerende stoffen, dat wil zeggen niet te elimineren. dus na 30, 40 jaar regelmatige consumptie ...

http://www.futura-sciences.com/fr/news/t/medecine/d/maladie-de-parkinson-les-pesticides-accuses_19666/
Dernière édition par Oliver Twist de 31 / 07 / 09, 09: 35, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 137 gasten