Water in Frankrijk

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 07/08/15, 11:59

Een beleid dat (naar mijn mening) in een betere richting gaat, zou erin bestaan ​​werklozen (die niet langer werkloos zouden zijn en geen sociaal tarief voor water meer nodig zouden hebben) in dienst te nemen om de watervoorzieningsnetwerken te renoveren waarin 25% van de opgepompte volumes lekt (nationaal gemiddelde in 2013 gaat naar 40% op sommige plaatsen) ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/08/15, 15:54

Macro schreef:
Mijn twee kinderen werken waar we deze zomer hebben gewerkt... De een is 18 jaar oud, zijn auto is voor € 400 gekocht en opnieuw getypt met zijn loon van de afgelopen zomers besteed aan castreren, maar stelt hem in staat om zijn 25 km af te leggen die hem scheidt van de doos luchtvaartconstructie waar hij vond werk voor de schoolvakanties van ons huis... De ander werd op 15 augustus 3 en werkte ook aan de castratie van kinderen, maar zijn werkgever vroeg om afwijking om te werken voor 14-jarige moeders waarvoor hij was aangenomen een week deed hij er twee (omdat het te moeilijk was en er opnames waren) daarna drie drie extra dagen om "de cheques" te doen, wat normaal niet wordt gedaan voor het eerste jaar...Omdat de andere moeders op vakantie waren...

Beiden hebben hetzelfde probleem van het werk gevonden. Wat ontbreekt, zijn handen die niet bezet zijn door iphones om het te doen...
De grote heeft zelfs getekend voor alle schoolvakanties volgend jaar, de kleine heeft niet het recht...



Merkwaardig toeval!

Mijn oudste (26 jaar oud), studeerde af aan de ENSP van Versailles (Nationale School voor Landschappen), dus Bac + 5, vond alleen een zeer parttime leraar, betaalde iets meer dan de SMIC. In feite werd haar gevraagd om zelfstandig ondernemer te worden en werd ze uitbetaald in "uitkeringen" (facturen) die, na aftrek van de kosten, haar, als het een voltijdse baan was geweest, wat meer zouden hebben opgeleverd dat het minimumloon... Maar het waren gewoon a la carte voordelen. Soms meerdere per week, soms niets. En natuurlijk de onbetaalde vakantiedagen.

Om de eindjes aan elkaar te knopen [precies, om minder geld te verdienen aan papa's portemonnee] is ze deze zomer daarom gecastreerd op mais met haar metgezel, die nog studeert...

Ik kan echter niet tot de onjuiste vaststelling komen dat er voor iedereen een baan zou zijn... Zelfs als sommige "ondankbare" banen in feite geen kandidaten vinden...

Ik nodig u nogmaals uit om de enkele tienduizenden tijdelijke banen die geen afnemers vinden en de 3,5 (of 3,7 ???) miljoen werklozen met elkaar te verbinden...

Iedereen zal in zijn kringen een werkgever vinden die zegt dat hij zoekt en niet vindt...

Ik betwist niet dat er "misbruikers" zijn. Ik betwist: a) dat er geen is zij ; b) dat de succesvolle jacht op misbruik zou alle problemen oplossen [wat niet wil zeggen dat het niet gedaan moet worden!] [en het moet vooral gedaan worden om niet het valse gevoel te geven dat er alleen dat is en dat de oplossing zou zijn om "om te draaien", op te sluiten, gas misschien ???, al die mensen...]

Om het plaatje compleet te maken: we lieten mijn dochter nog steeds werken midden in een hittegolf, ik weet niet hoeveel uur, zonder pauze, zonder planning, met als gevolg ongemak - op de rand van SAMU. Misschien was ze te kwetsbaar of miste ze training?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 07/08/15, 17:52

Ik vraag me af waarom de "misbruiken" van degenen die vechten om te overleven meer gestigmatiseerd zijn dan de (grote) mishandelingen van allerlei aard begaan door degenen die al veel meer hebben dan het overbodige? (naïeve modus).

Het zou interessant zijn om te weten hoe laag je moet bukken om de "kans" te hebben op een baan? Zijn er gymnastiek die speciaal is ontworpen om de onderrug te verzachten en wordt gesponsord door de MEDEF?

Alle kranten juichen groei en werkgelegenheid toe en de weinigen die niet het eigendom zijn van de grote bazen, en daarom geacht worden de meest precaire te verdedigen, zijn niet de laatsten die werk prijzen; door te doen alsof een nieuw beleid (uiteraard door hen geleid!) slecht werk in dienst van privékapitaal onmiddellijk zou omzetten in goed werk ten behoeve van publiek kapitaal, sorry, het algemeen belang...
:frons:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 08/08/15, 08:20

Sorry, algemeen belang...
eigenlijk zeggen het algemeen belang ... het is kapitaal! : Cheesy:
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 08/08/15, 11:47

Alsjeblieft. Het onderwerp is water in Frankrijk.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten