De eigenschappen van water, algemeenheden, curiosa en isotopen

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 23/08/06, 23:34

Andre schreef:De verdamping van water uit de oceanen vindt plaats met isotopische fractionering: de lichte isotoop van zuurstof verdampt bij voorkeur boven de zware isotoop. De oceanen zijn rijker aan zware isotopen dan het water aan wolken en neerslag


Zeewater is ook heel anders dan regen- of bronwater; Is er feedback van ervaringen met zeewater?

Ik start mijn reactoren altijd met water dat uit een put wordt gepompt en dat meer sediment bevat, dan regenwater en nu kraanwater met azijn.


Hi Andrew!

Als ik mag, riskeer ik u voor de eerste keer wat advies te geven: stop meteen met het gebruik van azijn als u later geen last meer wilt hebben van uw Pantone.
Ik heb het in mei getest voordat ik mijn bubbler op advies van Bob Isat opnieuw opbouwde.
Resultaat: alles verrotte de koperen leidingen, de reactor en zelfs na de reactor. Ongelooflijke stortingen!
Nu voeg ik een beetje azijnzuur toe: een punt van een mes voor 1L water

Um..bolt, euro's nemen tot nu toe S.. :P
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/08/07, 19:28

Nog een “nieuwsgierigheid”:

Water is misschien overvloedig aanwezig op aarde, maar het herbergt nog steeds bepaalde geheimen. Franse en Duitse onderzoekers hebben verklaard 1 waarom het molecuul dat essentieel is voor het leven, onder bepaalde omstandigheden verandert in een vreemde vaste stof die op glas lijkt. Het team van Stefan Klotz, onderzoeker op de afdeling dichte omgevingen van IMPMC 2 van het CNRS aan de Pierre en Marie Curie Universiteit in Parijs, bevestigt dat deze vreemde zogenaamde “amorfe” substantie tijdens afkoeling wordt geproduceerd “door instorting” van zeer ijs onder druk!


Volgend: http://www2.cnrs.fr/presse/journal/2459.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/08/07, 00:02

Nou, het is inderdaad heel interessant, maar we gaan hier morgen niet achter in onze garage aan sleutelen! :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:

Een klein foutje...




par camel1 » 06/08/07, 22:37

Hi Christopher!

Mooie samenvatting van deze artikelen!

Ik was echter verrast toen ik deze paragraaf las:

Structuur van het molecuul

Waterstof- en zuurstofatomen delen hun elektronen om een ​​volledige laag te vormen, zoals die van neon. In feite mist het zuurstofatoom 2 elektronen om zijn elektronische laag te voltooien; het zijn de 2 waterstofatomen die daarvoor zorgen. Het gevormde H2O-molecuul is stabiel.

Zuurstof: 8-protonen + 8-neutronen
Waterstof: 2 (2 * (1 proton + 1 neutron))

Totaal: 10-protonen die de ladingen van 10-elektronen in evenwicht houden.


Nou nee, het basiswaterstofatoom is een proton + een elektron (atoommassa 1,00794 u)...Ik denk dat je 1 proton+1 elektron bedoelde...

Een proton + een neutron + 2 e- is het heliumatoom...

Ter correctie, maar het is niet ernstig! : Lol:

A+

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 06/08/07, 23:01

Ah ja, het is in feite + 1 elektron en er had DiHydrogen moeten staan, aan de andere kant heb je vertrouwen in de:

Een proton + een neutron + 2 e- is het heliumatoom...


Ik denk eerder dat het een ion is (als het bestaat) van Deuterium, nietwaar?

Helium heeft een atoommassa van 4, dus 2 protonen en 2 neutronen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6989
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913




par gegyx » 07/08/07, 11:21

waterstof (1H): (atoomnummer Z =1 en atoommassa A=1)
waterstofisotopen:
²H: Deuterium: 1 elektron en 1 proton + 1 neutron (Z =1 en A =2)
3H: Tritium: 1 elektron en 1 proton + 2 neutronen (Z =1 en A =3)

helium : 2 elektronen en 2 protonen (Z =2)
Heliumisotopen:
De vorm: 2 elektronen en 2 protonen (en geen neutronen), is op aarde niet bekend.
3He: 2 elektronen en 2 protonen + 1neutron (Z = 2 en A = 3)
4He: 2 elektronen en 2 protonen + 2 neutronen (Z = 2 en A = 4)
5He: 2 elektronen en 2 protonen + 3 neutronen (Z = 2 en A = 5)
6He: 2 elektronen en 2 protonen + 4 neutronen (Z = 2 en A = 6)
8He: 2 elektronen en 2 protonen + 6 neutronen (Z = 2 en A = 8
---------
Christophe schreef:
Een proton + een neutron + 2 e- is het heliumatoom...
Ik denk eerder dat het een ion is (als het bestaat) van Deuterium, nietwaar?

Voor deuteriumionen:
Om door te dringen tot het centrum van de ontlading en daar hun energie af te zetten, moeten de deeltjes in de straal op een zeer hoge energie gebracht worden. We kunnen tot 100 keV bereiken met positieve deuteriumionen, maar voorbij deze limiet wordt de neutralisatiestap erg delicaat en moeten we overgaan tot negatieve deuteriumionen, moeilijker te creëren op het niveau van de ionenbron, maar met een veel betere neutralisatie. efficiëntie, om de MeV te bereiken die nodig is voor de volgende generatie ITER-machine.
De Euratom-CEA Association beschikt ook over verschillende testbanken die zich bezighouden met de ontwikkeling van het systeem voor toepassingen op machines van de volgende generatie, met name op het gebied van negatieve ionen.


Dus hier zeg ik: petje af voor de ingenieur!
Sterker dan baanbrekend onderzoek, over ITER…
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 07/08/07, 13:21

Nou ja, we kunnen niet allemaal geweldige goeroes zijn, hè? : Mrgreen:

Nou, zonder grapje, heb ik het duidelijk gemaakt:

(als het bestaat)
0 x
Avatar de l'utilisateur
stef5555
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 151
Inschrijving: 15/01/07, 15:20




par stef5555 » 08/08/07, 08:31

[raadmodus AAN]

antwoord niet te snel : Cheesy:

Bij welke temperatuur wordt water vast?

[raadmodus UIT]
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6989
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913




par gegyx » 08/08/07, 10:31

Gedetailleerde responsmodus
Als het een raadsel is om te zeggen dat het voor de hand liggende antwoord fout is, simpelweg omdat het slecht gesteld is, zou ik antwoorden: formuleer je vraag correct (in het Frans, niet in P'tit Gris...)
: Mrgreen:

Water is eerst vast, dan vloeibaar, dan gas, dan plasma, dan...
De vraag is dus: bij welke temperatuur wordt water vloeibaar?
Nu zou de vraag zich kunnen stellen: bij welke temperatuur wordt water weer vast? Maar het hangt ook af van de druk.
Onder normale omstandigheden (zuiverheid, container, atmosferische druk) moet de temperatuur lager zijn dan 0°C, als het water stilstaat.
Bij roeren (onderkoeling) kan een temperatuur tot –20°C nodig zijn.
Einde van de mode
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 08/08/07, 10:41

Christophe schreef:Toegevoegde download:
Samenvatting van de moleculaire organisatie en clustertheorie van het watermolecuul.

https://www.econologie.com/les-propriete ... -3146.html


Interessant dit artikel, over de T° van water, de vorming van clusters en de hoeveelheid zogenaamde "vrije" watermoleculen, die zullen verklaren dat de prestaties van elektrolyse beter zijn bij 60°C dan bij 20°C

Steff:
Ik weet het, ik zou zeggen dat om het water vast te laten worden, het noodzakelijk is om "de latente energie van het stollen van het water" te hebben geëvacueerd, die in de orde van grootte is van: - 335000 J ´ kg - 1 tot q = 0 °C en onder p = 1,013 105 Pa.

het begint bij 0°C en is mede afhankelijk van de roering van het water

Een grappige anekdote: Ik haal een glas water tevoorschijn dat ik in de vriezer had gezet om het snel af te koelen, het water was volledig vloeibaar en minder vloeibaar dan normaal, ik zette het glas op tafel en POF al het water in het glas stolde onmiddellijk, zeker gereorganiseerd door de schok, het water had al zijn energie afgevoerd.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 170-gasten