Creative Econology-wedstrijd ...

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/06/12, 21:54

Een essentiële onvervulde ecologische behoefte, die veel creativiteit vereist, om het goedkoop te maken, een niet al te dure ketel, die de pellets, ongeacht hun herkomst en kwaliteit, de snippers volledig verbrandt, en ook het hout dat uit de molen in uw tuin komt !!

De prachtige Okofen-ketel voldoet niet aan deze behoefte, zelfs niet gecontroleerd door de installateur, zoals opgemerkt bij pellets die beweerden niet aan de juiste normen te voldoen op het gebied van:

https://www.econologie.com/forums/probleme-o ... 11843.html

Dit is technisch mogelijk, maar vergt veel creativiteit, wat bij commerciële ketels niet het geval lijkt te zijn, zodat het werkt zonder allerlei storingen, met de verschillende mogelijke brandstoffen, zonder dat er absurde normen nodig zijn.

In het bijzonder zou het nodig zijn om een ​​vollediger automatisch voordrogen boven 40°C van dit gebroken hout of deze pellets toe te voegen, alvorens het te verbranden, waarbij de warmte wordt teruggewonnen die verloren gaat bij het drogen door condensatie van verdampt water.
Het probleem van normen, waarbij sensoren de verbranding automatisch aanpassen, zou helemaal niet meer bestaan.

We hebben ook een energiesysteem nodig dat nooit vastloopt!! dit is mogelijk met originaliteit, de moeilijkheid is om het goedkoop te doen.

Dit is geen klein onderwerp, omdat het vol problemen zit die door de verbeelding kunnen worden overwonnen.

Ik verwacht veel reacties, waarbij vooral het gebrek aan verbeeldingskracht blijkt van degenen die ze schrijven!!

Op dit moment is er op M6, in plaats van een lucifer, iemand die het aansteken van de barbecue in de magnetron heeft uitgevonden!!!
Alsof het niet eenvoudiger kan!!
Dernière édition par dedeleco de 04 / 06 / 12, 22: 03, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 04/06/12, 21:57

Dede, een onderwerp voor jou: https://www.econologie.com/forums/isolation- ... 11844.html ter zake ... : Idee:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/06/12, 22:46

Wat de uitvinder van M6 betreft, heeft op dit moment geen enkel lid van de jury enige minimale wetenschappelijke kennis om de zwendel van de ecologische magnetische motor, halfronde versie, met bal aangetrokken door magneten te zien!!!

Zelfs één lid zegt dat hij het niet begrijpt, dat we er niet eerder aan hebben gedacht!!
Ze hebben nog geen enkele van de duizenden video's op YouTube over hetzelfde onderwerp gezien!!

Dit verbaast mij, deze onwetendheid.

Bovendien zag de jury niet dat, als deze motor werkelijkheid is, het een revolutie voor de mensheid is, helaas denkbeeldig!!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/06/12, 15:49

Een zeer duidelijke behoefte op het gebied van de econologie om op een creatieve manier te bevredigen, aan manieren om brandstof te besparen:

een middel om snel de brandstofstroom te meten, maar ook het door de motor geleverde vermogen (koppel = meting van de draaiing van de aandrijfas van een motor) en de rotatiesnelheid van dezelfde as.

Dus we konden precies meten en niet meer dan honderden km in de leegte blijven !!

Het verbaast mij dat niemand op het gebied van de econologie is begonnen met het maken van een eenvoudige, gemakkelijke debietmeter (echografie bijvoorbeeld met Doppler-effect ) en meting van koppel en snelheid zonder iets ingewikkelds om te demonteren!!

In plaats van constant bij die vage indruk op recente auto's te blijven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 05/06/12, 22:38

dedeleco schreef:Het verbaast mij dat niemand op het gebied van de econologie is begonnen met het maken van een eenvoudige, gemakkelijke debietmeter (echografie bijvoorbeeld met Doppler-effect ) en meting van koppel en snelheid zonder iets ingewikkelds om te demonteren!!
In plaats van constant bij die vage indruk op recente auto's te blijven.
Je hebt minimaal 2 debietmeters nodig, omdat er het toevoercircuit, het retourcircuit van de injector en de bus zijn...

Voor recente auto's uitgerust met OBD zijn er dataloggers die alle gegevens verzamelen en waarmee u "uw vrouw of uw kinderen kunt volgen die uw auto gebruiken" (dit staat in de verkoopargumenten van de gadget bedoeld voor particulieren, maar het is van voornaamste interesse voor wagenparkbeheerders).
Het enige wat u hoeft te doen is de geheugenkaart uit het apparaat te verwijderen of via de Bluetooth-verbinding uit te lezen om te weten op welke snelheid, welk motortoerental enz. de auto werd gebruikt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 07/06/12, 09:22

Volgens mij had ik al gesproken over de forum van dit idee om huishoudelijk water te besparen.

Verschillende onderzoeken tonen aan dat huishoudelijk waterafval 50% van het waterverbruik kan uitmaken.

Wanneer u bijvoorbeeld vers water uit de kraan wilt drinken, of wilt douchen met warm water, is het gebruikelijk om soms enkele liters te laten stromen voordat u het water op de gewenste temperatuur heeft. Op dezelfde manier laten de meesten van ons schoon water rechtstreeks door de afvoer lopen als we onze handen inzepen, onze tanden poetsen of ons scheren.

Het idee is om een ​​twee-doorgangssysteem te installeren met 2 magneetkleppen die worden bediend vanaf een troebelheidsmeter (http://fr.wikipedia.org/wiki/Turbidim%C3%A9trie) die de zuiverheid van water meet:

- als het geloosde water "schoon" is, wordt het naar een circuit geleid waar het summier wordt gerecycled voor secundair gebruik,

- als het geloosde water vuil is, blijft het normaal gesproken als "afvalwater" achter.

Ik had wat onderzoek gedaan en technische documentatie opgevraagd bij een fabrikant van troebelheidsmeters. Technisch gezien lijkt het mogelijk, maar de prijs van een troebelheidsmeter is behoorlijk hoog.
Aan de andere kant zijn er draagbare troebelheidsmeters die het mogelijk zouden kunnen maken om een ​​systeem eenvoudig aan te passen aan standaard evacuaties, althans om het systeem te testen.

Lijkt dit systeem u interessant en haalbaar?
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 07/06/12, 15:04

Hallo,

voor mij is het ecologisch uiteraard levensvatbaar, maar aan de andere kant is water in Frankrijk niet duur genoeg om "rendabel" te zijn. Zeer lang rendement op de investering. Te lang om economisch interessant te zijn.

Maar ik kan het mis hebben.
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten