Jaarlijks waterverbruik

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 09/06/09, 15:35

Peer Belle Helene schreef:Ik woon op het platteland en heb daarom geen collectieve sanitaire voorzieningen tot mijn beschikking, ik wijs niets af in het collectief. [...]
U bent dus niet onderworpen aan de sanitaire belasting (behalve mogelijk voor de SPANC, als die er is) en de heer Véolia zal u niets meer vragen.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 09/06/09, 17:31

Hallo,

ok voor de belasting op opwerking, we betalen tenslotte voor een service, maar in dit geval mag u geen kosten in rekening brengen voor wat niet in het netwerk opkomt. bijvoorbeeld elke keer dat een consument op zijn planten tapt, een pan met water vult, gooit hij het raam uit (wat vaak mijn geval is: het kookwater van Pdt is een uitstekende deserbant!)

dit zou een volledige herziening van het factureringssysteem met zich meebrengen: niet langer op het onttrokken water, maar opnieuw ingespoten in het circuit.

helemaal mee eens .. !!
(maar technisch gezien is het moeilijker om een ​​meter op afvalwater te zetten dan op watervoorziening!)

Poire belle Hélène schreef:
Ik woon op het platteland en heb daarom geen collectieve sanitaire voorzieningen tot mijn beschikking, ik wijs niets af in het collectief. [...]

U bent dus niet onderworpen aan de sanitaire belasting (behalve mogelijk voor de SPANC, als die er is) en de heer Véolia zal u niets meer vragen.

inderdaad, noch op de meter, noch op de royalty's, noch op de verklaring in het stadhuis ....!
: Cheesy:

Hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 09/06/09, 21:34

Sinds oktober 2007 lijkt het erop dat bovengrondse zwembaden binnen 3 m van een buurman moeten worden aangegeven (mijn tuin is 6m breed, dus zelfs een 1mm-zwembad moet worden aangegeven) van meer 'één meter hoog of 20m² als het meer dan 3 maand blijft.
Persoonlijk dient mijn zwembad alleen als zwembad voor 3 maanden van het jaar en de rest van de tijd is het een waterverzamelingsbassin.
Ik heb Neps erop die muggenlarven volgen die concurreren met de juffers of libellenlarven en met mij die regelmatig een dip geeft om de huisvis te voeren en in de vriezer te bevriezen voor hun aanstaande maaltijd . In dit geval 9 maand op 12 is het een plezierbassin en waterreserve omdat ik de tuin water geef met ...

Ik vind dat mijn zaak borderline moet zijn. In elk geval is het al jaren 10 (sinds 1999 dat ik op deze manier werk).
Behalve dat het zwembad met strengen slechts 2-jaren bevatte, deed de blootstelling aan UV 365 d / jaar de strengen kraken die ik met PU-schuim vulde om mijn watertoevoer niet te ledigen .
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 16/06/09, 15:14

Tijdens de show deed ik dit WE, ik liet me verleiden door de producten van de exposant voor me en ik investeerde in een Ecoxygen douchekop.

Bij de eerste tests is het verrassend, maar in feite lijkt het me een echt geslaagd product!
Het gevoel van water op de huid is als een klassieke douche met veel druk, dus je hebt niet de indruk minder water op je te hebben. Een nadeel is echter dat er bijna geen water stagneert op de bodem van de douchebak!

Oké, nu moet ik de meetcampagne hervatten om te zien of er een echt effect op het verbruik is ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 17/06/09, 23:04

Hallo,

... en ik heb geïnvesteerd in een Ecoxygen douchekop.

kunnen we spreken van een "investering" van 25 € .. ??
: Cheesy:

Ik heb het ook, ik ben er tevreden mee, zelfs als het Venturi-effect een beetje luidruchtig is.

Hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 18/06/09, 00:54

musje schreef:Hallo,

... en ik heb geïnvesteerd in een Ecoxygen douchekop.

kunnen we spreken van een "investering" van 25 € .. ??
: Cheesy: [...]
En waarom zouden we dat niet kunnen?
Moet een investering duur zijn?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/07/09, 20:10

Ik heb zojuist mijn waterrekening ontvangen voor 2008.
Resultaten: 13 m3 en 53.71 € te betalen.

Als gevolg hiervan betaal ik meer voor:
- waterabonnement 8.50 €
- sanitaire abonnement 17 €
- 6.5 meterhuur €
soit €32

alleen voor consumptie:
- water 13 * .7 = 9.1
- sanering 13 * .65 = 8.45
- verontreinigingsheffing 13 * 0.19 = 2.47
- netwerkkosten 13 * 0.13 = 1.69
soit €21.71

Een beetje luid, toch?

Ten slotte is er slechts één groot probleem: hun lezing is verkeerd! Mijn verbruik zou zijn gedaald tot 36 l / d wat volkomen onmogelijk is ...
Ze moeten zijn gecrasht, ik had 20 m3-verbruik opgemerkt in september 2008 ... :|
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Jaarlijks waterverbruik




par Christophe » 11/03/16, 16:02

Kleine herinnering aan waterverbruik per type gebruik voor een gemiddeld huis:

Consumer-of-water-a-home-of-huishouden-pic519.jpg.gif
waterverbruik-per-huishouden-of-huishouden-pic519.jpg.gif (18.42 Kio) 3501 keer bekeken
0 x
turbozender
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 18/12/06, 14:24

Re: Jaarlijks waterverbruik




par turbozender » 11/03/16, 19:54

Je hebt zoveel geluk
uw water is over het algemeen niet te duur voor maanden, het is erger dan olie
door het factuurbedrag te delen door de Conso
tot uw komen we uit op 9,50 euro de m3
die enorm is en ook de rioolwaterzuiveringsinstallatie vervangt
Ik ben op 55 / 60 m3 per jaar 2 volwassenen 2 kinderen met WC de garage en de wasmachine op water uit een put!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Jaarlijks waterverbruik




par Christophe » 11/03/16, 20:02

Waar woon je? Als dit u in België kan "geruststellen" door zuinig te zijn, dat wil zeggen met een laag verbruik en meer dan 100 € abonnement, dan betaal ik bijna 7 € per m3 !! Waterverkopers zijn maffia geworden ... onder het mom van ecologie ...

water-pompen filtratie / infosociety wallonne-of-water-swe-7-m3-en-water-in-België-t14067.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten