Reinig je opvangtank voor regenwater ???

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 15/02/09, 13:06

Hoe wordt de verbinding gemaakt tussen de regenpijp en
de pijp die naar de stortbak gaat?
Het is mogelijk dat er afstromend water in sijpelt
dit niveau ten opzichte van de stortbak.

Maak indien mogelijk een foto van deze verschillende plaatsen.
De aarde komt niet uit de lucht, dus er moet een
ergens lekken.

Wat het zand van de Sahara betreft, ik geloof het niet echt.
tenzij u zich in Marokko of een van de buurlanden bevindt.
Blijkbaar heeft het daar de laatste tijd veel geregend.
0 x
salsitawapa
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 03/02/09, 16:49




par salsitawapa » 15/02/09, 13:51

Ik heb 3 regenpijpen en 3 mangaten. De eerste gaat in de 2e en de 2e in de 3e. De 3e gaat de bak in. Ik heb er in gekeken en er zit inderdaad een beetje aarde in ook al heb ik het tegelijkertijd met de tank gewassen... Er zit 1 mangat vast in beton (ik zal expanderend schuim rond de pijp doen die naar buiten gaat in de 2e blik). De 2e blik, ik zou het grind rondom verwijderen om beton te plaatsen en in de laatste is er een metselwerk siliconen voeg... Het is op hetzelfde niveau als de grond, dus ik zal 1 cm graven. Ik zal ook van de gelegenheid gebruik maken om het evacuatiegat van elk mangat met beton te dichten. We zullen zien wat er gebeurt. Ik zal vanmiddag proberen foto's te maken.
dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 15/02/09, 14:17

Daar zijn de vogels. Er kunnen vleermuizen zijn, knaagdieren.
Er kunnen resten zijn van stuifmeel of behandelingen van nabijgelegen gewassen, stof van een nieuwe plant waarvan de productie is veranderd.
Een cementafbraak van het dak
De buurvrouw die elke avond op je ogen komt pissen...
: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 15/02/09, 15:04

Waar ben je ?

In de Alpen, de Kippour-woestijn, op de bodem van een ravijn?

De foto's, van alle elementen, lijken mij essentieel, pas op dat u ze niet in een te hoge resolutie maakt! (6.000.000 pixels) kun je ze niet uploaden!Bij sommige digitale camera's is het mogelijk om de resolutie in 600x800 te kiezen, dat is goed!

Als dat niet het geval is, installeert u Picassa3 op uw computer en kiest u Bestand, Exporteer de foto naar de bestanden (ctrl + Shift + S) en u maakt een map op uw bureaublad en als u klaar bent, hoeft u alleen nog maar te zoeken naar de link in blauw en onder het venster dat wordt gebruikt om berichten te schrijven: Voeg een afbeelding of een bestand toe aan het forum, Klik hier. En dan doe jij de rest!
Even een handje Skype me, daar zijn we ook voor :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 15/02/09, 16:57

zelfs in angouleme is het niet ongewoon om zand te zien vallen: ik weet niet of het uit de Sahara komt, maar het is heel goed mogelijk: we zien vooral op de auto's een dunne laag stof in de kleur van geel zand

het vormt geen probleem voor mijn regenwater: het bezinkt meteen op de bodem van de tanks en het water is zo helder als anders

andere opmerkingen wat de problemen ook veroorzaakt, elke nieuwe regen mag niet de hele tank in beroering brengen

dus je hebt niet te veel dakoppervlak nodig voor een te kleine tank, of anders heb je een geweldig antiturbulentiesysteem nodig

wat is je dakoppervlak?

als het een groot gebied is en je geen druppel water wilt verliezen bij hevige regenval, heb je een 2e tank nodig, die snel vol raakt, en dan voorzichtiger overhevelen naar de 2e

ook over de cementtegels kunnen we twijfelen: in welke staat zijn ze? oud horloge dat begint uit elkaar te vallen, of een nieuw horloge dat nog steeds een additief afgeeft van hun fabricage

plaats voor de zekerheid tijdelijk een kleine bak en vul deze soms met een ander plaatwerk of plastic dak soms met je cementtegels
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 15/02/09, 17:21

Ook in België hadden we Saharazand in onze straten!

Maar dat vertroebelt het regenwater niet, niet van een hond! : Cheesy:
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
salsitawapa
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 03/02/09, 16:49




par salsitawapa » 15/02/09, 17:24

Hier denk ik dat het van de laatste blik komt... Ik zou geen duur schuim aan de onderkant kunnen doen, wat denk je als ik een morteldekvloer aan de onderkant maak zodat ik de gaten van de 2 pijpen aan de onderkant kan dichten (gat tussen leiding en mangat)?
Voor het dakvlak gebruik ik 1 zijde en 1/4 de andere zijde. Mijn huis is in totaal 100m2 voor het dak weet ik niet... Hoe dan ook, nu weet ik zeker dat het deze look is omdat er zand en aarde op de bodem ligt... Wat vind je van mijn trucje met de mortel?
dank u


Op de foto zie je duur schuim dat ik zojuist op scheuren heb aangebracht die al gevuld zijn met metselwerkkit (ik heb het een tijdje geleden gedaan en ik zie geen spoor van aarde). Aan de andere kant lijkt het alsof de aarde uit de 2 pijpen onderaan komt...
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 15/02/09, 19:08

Gezien de foto stel ik voor dat je een chassis bouwt
deksel met gietijzeren deksel Vul de afdichting met
Vaseline* en dat zou je probleem moeten oplossen.

Te koop bij:
http://www.leboutte.be/catalogue_FR_Bat ... isite.html

Ze kunnen exporteren, met een beetje
geluk vervoer is goedkoper als het binnen is
richting Marokko Postbodes zijn goedkoper per
ginder .

*Vaseline wordt gebruikt om te voorkomen dat regenwormen er doorheen komen.
Het is niet giftig en gaat minimaal 10 jaar mee
door ervaring Voorkomt overigens ook waterdoorgang.
0 x
salsitawapa
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 03/02/09, 16:49




par salsitawapa » 15/02/09, 19:21

Ik heb er een !!! Ik moet het gewoon uit het rioolmangat halen (ik heb het niet gerepareerd) en ik plaats de ene van dit mangat (in beton) in plaats van de andere... Voor de leidingen onderaan, denk je dat mijn idee is Goed? Om te weten hoe je rond de pijpen in het mangat moet bouwen (en zelfs aan de linkerkant, wat niet erg is)? Ik kan namelijk wel graven maar het probleem is dat daar de pijp rechts van ons onder het terras zit...
Bedankt voor het antwoord
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 15/02/09, 20:18

Het is erop dat het beter is om goede connecties te hebben,
maar ik heb het gevoel dat de aarde van boven komt en
geen van deze fittingen.

Het zou ook interessant zijn om dit goed schoon te maken.
verbinding omdat het er niet al te schoon uitziet.
Naast sap en aarde zijn er plekken met bacteriën die
Ik wed dat er regenwormen sterven in de modder
en als het eenmaal in beweging is, moet het naar woede ruiken.Beeld
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 142-gasten