Reinig je opvangtank voor regenwater ???

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
salsitawapa
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 03/02/09, 16:49




par salsitawapa » 04/02/09, 20:24

Dat was het, ik heb hem weer helemaal leeggemaakt... Er is geen druppel meer over. Ik maakte van de gelegenheid gebruik om alle aarde die er was te verwijderen.
Ik deed mijn look raiser aan met een pvc-buis die naar de binnenkant ervan gaat... Ik hoop dat het deze keer zal werken!!!
0 x
salsitawapa
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 03/02/09, 16:49




par salsitawapa » 14/02/09, 20:18

Nou nee, het werkte niet... Mijn water is troebel. Het heeft echter al 3 dagen niet geregend en het water heeft de tijd gehad om tot rust te komen... Wat kan er gedaan worden om helder water te hebben om de wasmachine in te doen? Dankjewel
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 14/02/09, 23:41

Stomme vraag:
Is de tank begraven of aan de oppervlakte?
Als het aan de oppervlakte zit, is het dan ondoorzichtig of transparant?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/02/09, 23:52

Ik probeer je al een hele tijd te vullen met je troebel water, op een dag zullen we het probleem moeten vinden

hoe zijn je daken

wat is er tussen het dak en de stortbak, begraven leidingen? lekkage of kapotte leiding waardoor vuil water op de vloer druppelt?
0 x
salsitawapa
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 03/02/09, 16:49




par salsitawapa » 15/02/09, 10:00

Hoi chatelot... Maar tegels zijn cement. Tussen mijn mangat en mijn tank zit een PVC-buis met een diameter van 100 die niet gebroken is en die is gelijmd en zelfs gesiliconeerd bij de inlaataansluiting...
Aan de andere kant merkte ik dat mijn mangaten (die van de regenpijpen) een klein gaatje aan de onderkant hadden (waarschijnlijk voor de afvoer van water als er een beetje in de bodem van het mangat zit). Toen ik in de tank zat, heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om expanderend schuim in alle openingen te plaatsen (tussen de stijgbuizen, in de elektrische leidingen en de watertoevoerleiding van het huis)... Misschien komt het door de regen van de Sahara ?? ? Bedankt voor je hulp, want hoe goed ik ook zoek, ik kan het niet vinden en toch, tot 2 maanden geleden was het water helder, de wasmachine was aangesloten...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 15/02/09, 11:25

lejustemilieu schreef:Stomme vraag:
Is de tank begraven of aan de oppervlakte?
Als het aan de oppervlakte zit, is het dan ondoorzichtig of transparant?

Als je oplossingen wilt, moet je de vragen beantwoorden. :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6929
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 15/02/09, 11:44

Nog steeds uit het midden?

Caaaalme.

:D

Het is een tank van 3000 L in ingegraven beton (septic tank).
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 15/02/09, 12:02

:? moeilijk moeilijk soms : Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 15/02/09, 12:14

Sterker nog, Gegyx, je wilt mensen helpen, en dan merk je dat ze je zonder blikken of blozen negeren..
Ik zal u de waarschijnlijke hypothese uitleggen die ik in gedachten heb:
Als de tank buiten staat, en... om tijd te besparen, onze arme kerel stadswater in zijn kleine regenbak heeft gedaan, zal hetzelfde fenomeen gebeuren als bij een nieuw aquarium; het water wordt de eerste 15 dagen troebel ... dit is een bekend fenomeen bij aquarianen ...
Misschien ligt het probleem ergens anders...
En om daar achter te komen, moet je de vragen beantwoordenBeeld
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
salsitawapa
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 03/02/09, 16:49




par salsitawapa » 15/02/09, 12:56

lejustemilieu schreef:Stomme vraag:
Is de tank begraven of aan de oppervlakte?
Als het aan de oppervlakte zit, is het dan ondoorzichtig of transparant?


Oepss sorry ik had deze vraag helemaal niet gezien... Het is begraven, het is een 3000L betonnen tank. Ik heb ook geen stadswater toegevoegd... Het is alleen water van de laatste regens en sneeuw die er is geweest. Dankjewel
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten