Bronwater stroomgebied

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 05/04/14, 18:10

45 m is 4,5 bar dus veel druk met polyetilene van 25 zou het moeten doen voor 300m. voor wateropslag kun je een oude elektrische boiler gebruiken als de boiler koud aankomt zet je een T-stuk richting verbruik, de lucht in de bovenkant van de boiler dient als drukregelaar en je hebt een kleine opslag. De hete uitlaat is verstopt. Het is goedkoper dan een echte druktank, mits je het water regelmatig uit de boiler spoelt zodat er altijd lucht in zit.

Ik ben niet zeker of ik heel duidelijk ben in mijn uitleg.
0 x
Elledé
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 24/02/14, 08:22




par Elledé » 05/04/14, 19:05

Bedankt Raymon, dat is duidelijk genoeg voor de huidige staat van mijn project :-)
0 x
Elledé
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 24/02/14, 08:22




par Elledé » 04/07/14, 12:24

Hier ben ik weer met mijn waterverhaal! Mijn yurt staat nu op de been en het werk gaat door. Eindelijk is er een bron op ongeveer 70 m afstand, het is nu een gat, met een bodem van klei, gevuld met water &... bloedzuigers!!
Ik heb een samenvattend stroomgebied gemaakt zoals Raymon me adviseerde, dwz een pijp in de waterpoel en het werkt, het water stroomt aan de andere kant. Nu zou ik graag willen weten hoe het mogelijk zou zijn om de waterpoel schoon te maken.
Ik dacht erover om een ​​geperforeerd vat in dit reservaat op een bed van grind te plaatsen en ook omringd door grind, en de pijp zou op het vat worden aangesloten om een ​​tank eronder te voeden.
Zou dat werken? Heb je enig advies?

Ergens naar uitkijken...!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/07/14, 13:29

is het echt een bron? of gewoon een holte die zich vult met water uit de afvoer eromheen?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten