Maar nee, maar nee, alles is normaal :)

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 09/01/06, 20:36

Laten we positief blijven, het is warm en droog, de wijn is goed. :P
Het zal de harten verwarmen in de winter en de kwaliteit van de wijnen zal dat ten goede komen
kleuren in de strengheid van de komende winters.
Beeld

Maar serieus, het is waar dat er mensen zijn die zo snel zullen kwijlen
komende jaren en dat zal helaas niet zo zijn
noodzakelijkerwijs degenen die het meeste hebben geprofiteerd van de bronnen van
vervuiling die er het meest onder zal lijden.
:?
0 x
Yahi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 06/04/05, 19:48
Plaats: in de buurt van Nantes (44)




par Yahi » 24/01/06, 21:34

Hé, zoals ik lang geleden op tv hoorde: “na ons, de overstroming!” Dat vat zo ongeveer samen wat er op dit moment aan de hand is!
Niet dat veel mensen ontroerd zijn door ons toekomstige lot!
Wat betreft de regen in de woestijn... betekent een wadi iets voor jou? in feite zijn het oude rivieren, maar die staan ​​natuurlijk droog, afgezien van de enkele zeldzame keren dat het regent, en de ramp! Vorig jaar ben ik op reis geweest naar Tunesië, en daar worden wegen aangelegd, zelfs in de bedden van kleine wadi's! Zijn er echt alleen de groten of zijn er bruggen!
Dus eerlijk gezegd verbaast het mij niet meer dat de bevolking van Marokko werd geblokkeerd! En omdat de grond megadroog is, dringt deze zeer weinig door (als er veel zand is) en geulen dus voor vrijwel niets!
verder werden de wadi's over het algemeen nog niet zo lang geleden niet meer gebruikt, vertelde je me ter plaatse! Er waren graanschuren die 6 jaar geleden nog in gebruik waren, maar sindsdien... ellende! Kortom een ​​storm in de woestijn is merkbaar omdat deze zeldzaam is geworden!
Voor de rest denk ik dat het tijd is om ons voor te bereiden (in ieder geval bij ons thuis) op de verschillende veranderingen die op komst zijn!

en trouwens, de bron van Christine is het IPCC, dat ook zegt dat 1°C meer 200 tot 500 km naar het noorden betekent! dus 2, 3° meer en de Bordeaux-druivensoorten worden in Londen verwerkt!
De Gardon (rivier du Gars) wordt in de zomer een wadi, dus we kunnen zeggen dat de Provence een Spaans gebied aanneemt voordat het Magrebin wordt.
en bikini's komen aan in Bretagne! : Lol:

Yahi

ps: wat wijn betreft, ik zou het graag voor dezelfde prijs willen drinken als 10-15 jaar geleden! want sindsdien is het behoorlijk duur geworden!!! :onheil:
0 x
Wanneer zullen we het recht hebben om te stoppen met het gebruik van olie?
Gratis object!
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 24/01/06, 21:49

Duurder natuurlijk, maar nog steeds beter. De hoeveelheden variëren
afhankelijk van de grillen van het weer, maar over het algemeen de kwaliteit
wordt steeds meer de norm.

Wat het water betreft: in mijn dorp regende het niet massaal
deze zomer.De put stond droog van juli tot november. nooit gezien .
Meestal is het van augustus tot september dat je het kunt bewonderen
de modder die de bodem bedekt.
Als het volgende zomer nog steeds zo is, zal ik er mijn voordeel mee doen
graaf wat op de bodem, soms vind ik wat voorwerpen
van waarden. :P
Dit biedt tevens de mogelijkheid om een ​​deel van het slib te verwijderen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 24/01/06, 22:42

Yahi schreef:we kunnen zeggen dat de Provence een Spaans aspect krijgt voordat het Magrebin wordt.


Ik kom oorspronkelijk uit de Provence en leef van het land. Ik ken mijn regio goed en ik kan je vertellen dat het klimaat de afgelopen jaren veel veranderd is...en niet alleen het klimaat!!!
Droge lente, droge zomer, milde winter ondanks enkele koude periodes en zeer koud einde van de winter (maart).
Sommige gewassen zijn erg moeilijk te verbouwen en sommige paddenstoelen komen niet meer in het wild voor.
In mijn tijd zeg ik dat het leven alleen maar verandering is en dat het normaal is dat dingen evolueren, zelfs als het schokkend is, zelfs als ze niet in de goede richting evolueren, wat niet het geval is.
Dit besef is al een eerste stap naar iets beters.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
joey1987
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 23/10/09, 11:39




par joey1987 » 23/10/09, 12:20

de natuur zegeviert uiteindelijk altijd
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 23/10/09, 14:04

Nieuw record ! 8) Bijna 4 jaar hersendood voor dit bericht...

Wil je er jouw specialiteit van maken?

“Onderwerp ontdekken + een korte zin”

: Mrgreen:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten