Regenwater: mijn ervaring 14m3-familie 5-mensen

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 14/07/12, 12:26

In ieder geval zorgde de urine van de hond van de buren ervoor dat de anodisatie van de handschoenen van mijn 600 teneré kapot ging.
En de kleinste druppel op een blad kookt het.
Te geconcentreerde meststof: dan. : Mrgreen: vergif.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Greg T
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 03/06/12, 19:18
Plaats: Jehay, provincie Luik, België




par Greg T » 14/07/12, 12:30

Mijn hond laat hosta's prachtig groeien! : Mrgreen:
0 x
(Voorheen bekend onder de bijnaam van Gregconstruct) Omdat elk gebaar telt ... Ik dien je een beetje 10 ???
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 16/07/12, 09:02

Nou, ik ging op zoek naar mijn geuren... Omdat ik afgelopen maandag het gazon had ingezaaid, gebruikte ik het water uit de tank rechtstreeks (gewoon door de pomp zonder de filters) en het wonderwater rook niet zoals uit de kraan. ..

Ik heb de filters gedemonteerd (erg groen), ik heb kraanwater er achteruit in geduwd, daarna heb ik de 3 patronen (25,5 en 1 µ) geplaatst en heb ik ze laten weken in een emmer water met drie bleektabletten... Na een paar uur de polypropyleen cartridges waren weer bijna wit geworden, de binnenkant van de filterhouders schoongemaakt, alles weer in elkaar gezet en weer in gebruik genomen: Bijna onberispelijk, het water was altijd een lichte geur maar gemakkelijk te verdragen omdat zelfs mijn "pensions" (gezin van 4 personen zonder sterke eco-overtuigingen een tijdje in een bijgebouw van mijn hut gehuisvest) en toch waarschuwde ik ze en adviseerde ze water voor het koken te putten uit de enige kraan die nog steeds water uit het netwerk op het terrein distribueert...

Er zitten momenteel 9 mensen in deze tank, er wordt deze week geen neerslag verwacht, dus hij zou donderdag of vrijdag leeg moeten zijn...Ik ga naar binnen om hem schoon te maken...

Het dak mechanisch reinigen...gezien de leeftijd van de haken en de leien zal de operatie mij veel geld kosten...

Mijn tank is van plastic en mijn regenwater komt er basisch uit met PH-papier.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 16/07/12, 15:26

moinsdewatt schreef:
nou nee. urine is een meststof. Vol fosfor.
Ik doe er wat in mijn bloemen.


Vanuit agronomisch oogpunt is urine:

- vooral een stikstofmeststof, via ureum!

- dan kalium...

- en tenslotte alleen fosfor.

Het is dit ‘stikstof’-effect dat zorgt voor de ‘vergroening’ op plaatsen waar we plassen/waar koeien en paarden plassen.

En natuurlijk veel natrium, afhankelijk van of we veel zouten of niet (het ‘herbalanceren in het lichaam’ vindt plaats in de nieren: veel zout = dorst = daarna veel plassen om het zout te verwijderen, dat is , ik herinner u eraan, schadelijk op een te hoog niveau)
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 17/07/12, 06:08

Vraag:
Of je nu koud water of warm water drinkt, is er nog steeds de geur?
PCQ thuis, ik had ooit een ophoping van "vuil" op de bodem van de ketel en er was alleen een geur op heet water.
Op dat moment verscheen de geur bij terugkeer van vakantie (waterstagnatie)
Wat het filter betreft, ik heb vrijwel niets (slechts een klein 25μ-filter)
Mijn redenering is als volgt: als ik zware filtratie heb, betekent dit dat mijn water door het vuil moet gaan... (vuil geconcentreerd op één plek, de filters)
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 17/07/12, 08:44

Ja, de geur is net zo lekker op koud water als op warm water. Als ik weer overschakel op leidingwater, verdwijnt de geur direct op koud water en na twee of drie dagen op warm water. Ik merk op de wanden van de tank een licht stroperige aanslag en dezelfde geur als bij de kraan... Een beetje zoals een kom met slecht vastgehouden goudvissen (als dat zo is, heeft mijn kind er een paar karpers in gegooid, de kleine klootzak) : Cheesy: : Cheesy: )

De filtratie na het pompen is 25μ,5μ,1μ, de 1μ-cartridge blijft zeer lang schoon in vergelijking met de andere twee...

Wat bladeren en stuifmeel betreft, mijn huis kijkt nogal uit op de omringende vegetatie, geen coniferen in de omgeving, mijn lindebomen zijn eind afgelopen winter met de grond gelijk gemaakt, populieren 600 meter tegen de wind in maar 20 meter lager. ..De bomen erachter het westen zijn eiken, er zijn anderen in het noorden.
Op delen van het dak zijn blauwe pijlen te zien, de tank bevindt zich onder het terras, 40 cm achter de nieuwe muur (geheel wit) die de aarde ondersteunt...

De overheersende wind komt uit het westzuidwesten...

Beeld
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 17/07/12, 17:10

Goed idee, die foto.
Nou, het lijkt erop dat het schuim de boosdoener is.
Er zijn producten om het weg te werken (ik kan de naam voor je opzoeken; 2 euro per liter)
Ontsmet de tank, ook met een bleekmiddelachtig product.
En als je het ondanks alles toch niet doet, of het zou niet werken, met al die mensen thuis, denk er dan eens over na om water in de grond te zoeken.
Er is een bericht dat je vertelt hoe je het moet doen, zonder al te moe te worden.
5 personen bij 4 plasjes per dag, dat is 200 liter per dag toiletten doorspoelen : Cheesy: 6000 liter per maand... :schok:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 18/07/12, 09:57

In geval dat..
Ik heb de link gevonden:
http://www.onpeutlefaire.com/forum/topi ... t-de-lair/
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 18/07/12, 10:30

Ik woon niet op het strand van Mimizan... Je hebt de foto van de kazerne gezien, deze is gebouwd met oppervlaktestenen uit de omgeving... : Cheesy: : Cheesy: Daaronder bevindt zich lacustriene kalksteen (niet erg hard, maar als het water erg zuur is, zal het moeilijk in te graven zijn). Bovendien is het water in het tafelkleed heel erg kalksteen (ik had een piratenpomp aangesloten in een put die zich in een woestenij eronder) was een ramp. Om de regenopvang te optimaliseren heb ik nog steeds een schuur achter het huis van 130 m² op de grond. Momenteel verzamel ik slechts 50% van het huis. Wat betreft de toiletspoelingen in ons huis, ze zijn 4 liter en worden alleen 's morgens en 's avonds doorgespoeld om te plassen of de grote spoeling van 9 liter om de poep door te spoelen... Normaal zijn we met z'n vieren, onlangs is de casba omgetoverd tot sociale woningbouw, een jeugdherberg, we schommelen tussen 4 en 9...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 23/07/12, 08:59

Hallo,
Gisteren heb ik een plek vol mos schoongemaakt met een hogedrukreiniger.
De geur was hels. (vijverbodem vaasstijl..)
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten