Regenwater: mijn ervaring 14m3-familie 5-mensen

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 09/07/12, 18:46

Er is een heel eenvoudige truc die water steriliseert, het is om het over stenen in de open lucht te leiden, UV doodt alle micro-organismen ... Natuurlijk heb je een pomp nodig om te activeren op een regelmatige basis.

Nu is het probleem van wateropslag dat wanneer de tank vult, we geen water hoeven te geven, omdat het regent .... En als het niet regent, is de reserve erg uitgeput heel snel ...

Dus tenzij er een grote hoeveelheid water is die kan worden gebruikt als een zwembad ...?
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 09/07/12, 18:53

voor iedereen.
Als je alleen het nodige produceert: nee.
Zoals pissen in de bloemen van de buurman. Net genoeg om te doden, niet genoeg om te ruiken
: Cheesy:
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 09/07/12, 19:12

Plasmanu

Niet om negatief te zijn maar ...

Wees voorzichtig, want het kan slecht chloor produceren als het niet volgens de voorschriften wordt gedaan, anders is het apparaat erg duur!

Pissen in de bloemen kost niets! : Mrgreen:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 09/07/12, 19:18

in alle discretie. natuurlijk.
het is niet nodig om de prefect te vragen of de brandweer te waarschuwen.
Ik kende het slechte chloor bij zoutelektrolyse niet.
zeker slecht zout. :P
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 10/07/12, 08:31

Obamot schreef:Er is een heel eenvoudige truc die water steriliseert, het is om het over stenen in de open lucht te leiden, UV doodt alle micro-organismen ... Natuurlijk heb je een pomp nodig om te activeren op een regelmatige basis.

Nu is het probleem van wateropslag dat wanneer de tank vult, we geen water hoeven te geven, omdat het regent .... En als het niet regent, is de reserve erg uitgeput heel snel ...

Dus tenzij er een grote hoeveelheid water is die kan worden gebruikt als een zwembad ...?


Wat mij betreft heb ik water gebruikt om ons huis van stroom te voorzien, toiletten, douches, wasmachine, vaatwasser ... Alles behalve het drankje (en nogmaals, ik gebruikte het alleen in de theepot en Mamita om de noedels te koken) , Ik geef alleen mijn kleine groentepleister en de gieter water (en daar heb ik nog een reserve van 6000l, voor 30 salades 3 meloenpoten twee courgettes en 18 tomatenpoten, met 600 gieters heb ik iets te zien komen) ...

Wat geweldig was, was het anti-scherpe of zelfs ontkalkende effect van dit regenwater, het reinigt net als in de Calgon-pub ...

Het schot van de "fontein" op een stapel kiezelstenen blootgesteld aan UV ...
Ik ben bang om de besmetting te vergroten vanwege de dieren (vogels, padden ...) die daar komen peddelen
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
tatayet38
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 09/07/12, 08:57

ph van regenwater in een betonnen tank




par tatayet38 » 13/07/12, 21:24

Hallo,
Ik heb net een zuurgraadstester gekocht om de verouderingstoestand van de warmteoverdrachtsvloeistof in mijn zonne-installatie te achterhalen.
Om het te proberen, controleerde ik mijn regenwater, ik verwachtte dat het neutraal of zuur zou zijn en het is eigenlijk basic (8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 14/07/12, 00:28

Zolang oude berichten omhoog gaan: : Cheesy:
Macro schreef:Mijn ervaring met regenwateruitrusting voor het huis kwam dit voorjaar tot stilstand ... Het water in de tank ruikt sterker naar rot dan dat wat door de afvoer gaat.


Uw probleem is waarschijnlijk de introductie van pollen in uw
tank. Het gebeurt in het voorjaar, en zoals je dit had
probleem in het voorjaar vermoed ik dat dit de oorzaak is. dan
dat de naaldbomen hun stuifmeel afgeven, dit kan erg groot zijn
hoeveelheden, dit stuifmeel wordt afgezet op het dak (onder andere) en bij de eerste
regen komt de tank binnen.
In dit geval zijn de enige oplossingen de beluchting van de tank tijdens
meerdere dagen, of het legen en reinigen van de tank en
filters gevolgd door spoelen van de leidingen (+ wasmachine of andere).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Greg T
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 03/06/12, 19:18
Plaats: Jehay, provincie Luik, België

Re: ph van regenwater in een betonnen tank




par Greg T » 14/07/12, 07:40

tatayet38 schreef:Om het te proberen, controleerde ik mijn regenwater, ik verwachtte dat het neutraal of zuur zou zijn en het is eigenlijk basic (8)


Hallo Tatayet,

Als uw tanks van beton zijn gemaakt, kan dit de basiciteit van uw water verklaren, omdat beton basic is.
0 x
(Voorheen bekend onder de bijnaam van Gregconstruct) Omdat elk gebaar telt ... Ik dien je een beetje 10 ???
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 14/07/12, 11:35

Alain G schreef:
Macro schreef:Mijn tank is begraven en het inspectieluik bevindt zich onder een houten terras. Ik ben er niet in gekomen, maar er mag niet veel licht zijn. De enige plaats waar het licht ziet (en nog steeds slechts enkele tientallen minuten per dag zijn de drie transparante filters in de kelder ... Vreemd ik 3 transparante kubussen die vol zijn sinds 2ans, niet beschermd tegen licht en ze hebben geen geur ...

Maar ik blijf ervan overtuigd dat mijn zorgen rechtstreeks verband houden met de mossen en korstmossen die van mijn dak vallen (de cubi's zijn gevuld met water van een verzinkt dak). Ik denk dat ik kan zeggen dat er in de 10cm modder in de bodem van de tank, de oorspronkelijke voorfiltratie op de tank is vrij eenvoudig (200µ zeef).
Het is des te jammerder dat het, ondanks de gemiddelde neerslag, in staat was om 35% van ons verbruik te garanderen, met de douches die we sinds het einde van deze winter hebben gehad , ze had onze consumptie zeker sinds februari kunnen verzekeren ...

Ik heb het project niet genoeg bestudeerd voordat ik het realiseerde, ik ben bang dat het nu te laat is om te wijzigen (geen mogelijkheid meer om een ​​effectief filter te installeren dat gemakkelijk te reinigen is voor de tank) ... tenzij bedek mijn huis met zonnepanelen of er zou geen schuim zijn ...



Hallo macro!


Het is duidelijk dat als organische stof zich in het waterpad bevindt, dit uw verontreiniging- en geurprobleem veroorzaakt.

Chlorering, ook al is het niet erg ecologisch, blijft een goede ontsmettingsoplossing, de tank moet goed worden gereinigd van gedecanteerd slib en goed worden gespoeld, vervolgens gevuld met gechloreerd water, je hebt een beetje water gegoten om het gechloreerde water naar de kraan te brengen totdat je de geur van chloor waarneemt die je minstens 24 uur achterlaat en je de reserve leegmaakt door de pijpen die als voedsel dienen.

Het reinigen van het dak en alle leidingen moet worden uitgevoerd vóór ontsmetting.


Als er bomen in de buurt van het dak zijn, moeten de takken worden gesneden om verdere besmetting te voorkomen.

Hallo macro,
Ik gebruik regenwater voor alles., Geen probleem voor 20 jaar.
Alain had gelijk : Cheesy: (Puns)
Als uw dak van leisteen is, moet u het schuim met de hand schrapen, geen hogedrukreiniger.
Dit jaar ben ik 100% regenwater en 0% zon!
: Cry:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 14/07/12, 12:22

plasmanu schreef:voor iedereen.
Als je alleen het nodige produceert: nee.
Zoals pissen in de bloemen van de buurman. Net genoeg om te doden, niet genoeg om te ruiken
: Cheesy:


nou nee. urine is een meststof. Vol fosfor.
Ik doe er wat in mijn bloemen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 140 gasten