AL-KO hw3000 classic booster

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
gali2b
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 12/05/14, 17:23

AL-KO hw3000 classic booster




par gali2b » 12/05/14, 17:34

Hallo iedereen. Nieuw, mijn naam is Patrice, 45 jaar oud en ambtenaar. 3 maanden geleden kocht ik een boosterpomp van het merk AL-KO (Duitsland) model hw3000 classic. 2 dagen geleden merkte ik dat ik een waterlek had uit een PVC-aansluiting, dat het filter aan de kop van de booster bijna leeg was en dat de booster een laag maar continu geluid maakte. Ik wil erop wijzen dat het is uitgerust met een oververhittingsbeveiliging.

Ik heb alles gerepareerd, de leiding die naar de tank gaat is vol, het filter ook; evenals de pomp....maar hier start hij nog steeds niet. in de handleiding wordt gesproken over een motormoer die is losgeschroefd maar ik zie niet waar en uit angst voor de garantie raak ik niets aan.

Ik wijs er ook op dat deze booster constant verbonden blijft (dit is het model dat ik wilde) en dat zodra de druk afneemt, deze normaal gesproken wordt geactiveerd om deze 2 bar druk weer te geven (fabrieksinstelling)...


Wat moeten we doen? Ik heb 1 volle dag gewacht voor het geval er vloeistof in de motor zou zitten en het dus koud zou zijn.....

bedankt, wat je antwoorden ook zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/05/14, 17:51

Nou, lees je instructies nog eens.

http://100.al-ko.com/media/uploads/112845_M.pdf (op p. van p. 26)

Belangrijke punten: het pomplichaam moet gevuld zijn en het hoogteverschil tussen het pomplichaam en het waterniveau in de tank moet minder dan 4 meter bedragen.

In de praktijk hoef je, zolang er geen water in het pomplichaam zit, niet te hopen dat de pomp gaat zuigen. Er mogen ook geen lekkages in de inlaatleiding aanwezig zijn.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
gali2b
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 12/05/14, 17:23




par gali2b » 14/05/14, 21:32

Goedenavond iedereen. Dat is alles, ik heb het probleem opgelost. De bekende motorschroef bevindt zich aan de achterkant van de pomp achter het plastic deksel. Er is een gat waar een schroevendraaier doorheen kan, waardoor de motor kon worden gedeblokkeerd. Ik heb het "witte spul" terug op alle draden gezet en ik heb geen lekkages meer... sinds 2 dagen werkt alles normaal pfff... :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 14/05/14, 22:56

Des te beter.

Ik ben nog steeds verrast door het bestaan ​​van deze schroef en door het feit dat er niet beter over gerapporteerd wordt.

Eindelijk heb je water zonder breuk, dat is het belangrijkste. Blijf ons volgen :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 81-gasten