Beton VS-zuur voor vuilwatertank, levensduur?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
pady6
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 18/03/08, 15:38

Beton VS-zuur voor vuilwatertank, levensduur?




par pady6 » 18/03/08, 15:51

hallo allemaal, ik ben nieuw hier en dat is normaal, want ik projecteer en wanneer we projecteren en we willen niet gerookt worden door verkopers die vacuüm zouden kunnen verkopen en nou, het is beter om informatie te zoeken waar er is neutraliteit (hallo Zwitserland)

Uit de informatie die ik heb verzameld: beton reguleert van nature de Ph van regenwater, de vraag is volgens welke oppervlakteverhouding en hoe lang (als mijn tank 3 kubussen is, hoe lang moet ik het water binnen voordat ik zie dat de Ph niet al mijn gewrichten bijsnijdt)?

bedankt voor je advies
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 18/03/08, 16:03

Hallo !

normaal gesproken is beton lange tijd sterk;

ja, het laat toe om "zuur" regenwater opnieuw te mineraliseren ... om het te drinken!

maar als het net weer op het waternet komt = douches, baden, wasmachines, is het beter om geen kalkhoudende mineralen terug te zetten, want het doel is om ze kwijt te raken om de leidingen niet te verstoppen en + effectieve wasmiddelen (om minder te doen).

dus een plastic bak zou zijn om over na te denken?

maar natuurlijk begraven om de vorming van bacteriën in de zomer en bevriezing in de winter te voorkomen.

Ik zou liever een georiënteerde betonnen tank zijn voor de realisatie en voering van een zwembad binnen!

een goede site voor de betonnen tank:
http://www.eautarcie.com/Eautarcie/3.Eau_de_pluie/A.Construire_la_citerne.htm
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 18/03/08, 16:25

jonule schreef:dus een plastic bak zou zijn om over na te denken?


Jonule die voorstander is van plastic ???? :schok:

Weet je zeker dat je niet wilde zeggen: stro? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 18/03/08, 17:07

Shhh!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 18/03/08, 17:13

Rooh maar uh :)

Het was humor en Jonule geeft het ons terug hè!?
0 x
pady6
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 18/03/08, 15:38




par pady6 » 18/03/08, 17:38

Jonule en Christophe hallo,

Ok voor het drinkwater; het is Osmoseur (start er alsjeblieft geen debat over, althans nu niet) wanneer het primaire probleem is opgelost (uh prime hour)

"Zuur" water en gewrichten mengen niet goed (gevaarlijke cocktails, gewrichten en zuren) Grapje .....

Dus dit is mijn zorg: ik kreeg te horen dat het injecteren van regenwater in de wasmachine veel eerder dan verwacht de klantenservice van DARTY zou bellen ... en van jou naar Ik weet niet zeker of mama het echt waardeert om in de wasruimte te moeten dweilen omdat een joint dichtsloeg ... of herhaaldelijk ingrijpen op de boilers

je praat ook met mij over een PE-tank; dit zijn de weergegeven prijzen waarvan ik hoofdpijn krijg ....
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Beton versus zuur voor vuilwatertank, levensduur?




par Leo Maximus » 18/03/08, 18:09

pady6 schrijft:hallo allemaal, ik ben nieuw hier en dat is normaal, want ik projecteer en wanneer we projecteren en we willen niet gerookt worden door verkopers die vacuüm zouden kunnen verkopen en nou, het is beter om informatie te zoeken waar er is neutraliteit (hallo Zwitserland)

Uit de informatie die ik heb verzameld: beton reguleert van nature de Ph van regenwater, de vraag is volgens welke oppervlakteverhouding en hoe lang (als mijn tank 3 kubussen is, hoe lang moet ik het water binnen voordat ik zie dat de Ph niet al mijn gewrichten bijsnijdt)?

bedankt voor je advies

Wat is de pH van uw regenwater?
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 18/03/08, 18:24

pady6 schrijft:Ok voor het drinkwater; het is osmose

Hoe zit het met ijsblokjes op een Old Paddy? IJzerwater ... ijzer ... ijzererts?




Beeld
Dernière édition par Christine de 18 / 03 / 08, 18: 28, 1 keer bewerkt.
0 x
pady6
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 18/03/08, 15:38




par pady6 » 18/03/08, 18:25

Ik weet niet dat van het regenwater (hihi) niet gemeten is en vandaag is het hier best wel mooi dus ....

maar met het oog op uw vraag, hallo eigenlijk; Ik denk dat de zure werking van dag tot dag kan verschillen of zelfs van regio tot regio ... is dat het?
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 18/03/08, 18:40

pady6 schrijft:Ik weet niet dat van het regenwater (hihi) niet gemeten is en vandaag is het hier best wel mooi dus ....
maar met het oog op uw vraag, hallo eigenlijk; Ik denk dat de zure werking van dag tot dag kan verschillen of zelfs van regio tot regio ... is dat het?

Regenwater is zuur, iedereen zegt dat het bekend is en wie zou het idee hebben om de pH te meten en deze te betwisten? Nou ja, er is iemand: ik. Observatie: ongeacht de windrichting, de gemeten pH van het regenwater in huis is 7. Dus hier is het regenwater neutraal, in tegenstelling tot wat mij werd verteld in het naastgelegen Jardiland. Bij Jardiland kreeg ik ook te horen dat de aarde hier erg zuur is, dus je moet kalk toevoegen, in overvloed verkrijgbaar op de plank, om te neutraliseren. Dus ik heb ook de Ph van mijn land gemeten en ... verrassing! het is helemaal niet zuur maar basisch! met een pH van 8,5.

Om de pH van regenwater te meten, kunt u een Tetratest-kit kopen die in aquaria wordt gebruikt. Het is goedkoop (6 euro?) En precies. In de kit zit genoeg om ongeveer tien tests uit te voeren.

Beeld


Beeld

Mijn regenwater is neutraal, zelfs als de wind uit west-oost richting waait en de wolken over de Donges-raffinaderij gaan.
Dernière édition par Leo Maximus de 21 / 03 / 08, 07: 56, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten