Beton VS-zuur voor vuilwatertank, levensduur?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
rescwood
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 05/09/05, 14:30
Plaats: Luxie (Zuid-België)




par rescwood » 18/03/08, 19:11

"Zuur" water en gewrichten mengen niet goed (gevaarlijke cocktails, gewrichten en zuren) Grapje .....

Dus dat is mijn zorg: mij werd verteld dat de injectie van regenwater in de wasmachine veel eerder dan verwacht SAV DARTY zou bellen ....


Regenwater is per definitie zeer zwak gemineraliseerd, uiteindelijk is het alleen gedestilleerd water "vervuild" door stoffen die in de atmosfeer aanwezig zijn. Hoofdverantwoordelijk voor een licht zure pH: kooldioxide (CO2) -> koolzuur. De relatieve zuiverheid van regenwater betekent dat minieme hoeveelheden opgeloste CO2 voldoende zijn om de pH te variëren, dus kleine hoeveelheden van de constructie van een betonnen tank lossen ook op om dit water te neutraliseren. Tenminste, op de schaal van een mensenleven ... : Cheesy:

Het gebruik van wasmiddelen in een wasmachine maakt het water extreem basisch, en elimineert daarom het mogelijk "bijtende" karakter dat een zwak gemineraliseerd water zou kunnen vormen. Bovendien zorgt de afwezigheid van hardheid voor aanzienlijke besparingen in producten en elimineert het risico op kalkaanslag. Regenwater is zacht water zonder ontharder, en dus zonder afwijzing van regenererende zouten. Persoonlijk zie ik alleen maar voordelen. :D
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 18/03/08, 21:31

Hallo,

Leo Maximus schreef:me. Observatie: wat de windrichting ook is, de gemeten pH van regenwater in mijn huis is 7. Dus hier is het regenwater neutraal in tegenstelling tot wat mij werd verteld ...

wees voorzichtig ... de Ph die je hebt opgemerkt, wordt gemeten (denk ik) après afvoer op het dak en receptie of opslag ergens ....
omdat over het algemeen de Ph van "meteoriet" regenwater (vallend, vóór contact) altijd zuur is, in de orde van Ph 5 tot 6 ... !!

pady6 schrijft:Dus dat is mijn zorg: mij werd verteld dat de injectie van regenwater in de wasmachine veel eerder dan verwacht SAV DARTY zou bellen ....

wees ook voorzichtig ... regenwater (van nature zacht), in tegenstelling tot onthard water (door ontharder) is het niet corrosief, zoals velen zeggen .. !!
vanwege zijn geleidingsvermogen dat zeer laag is, en daardoor zeer weinig geleidend van de galvanische stroom die corrosie veroorzaakt ... !!

natuurlijk zuur regenwater, opgeslagen in een betonnen tank, zal de pH na een bepaalde tijd zien stijgen en stabiliseren (tussen 7 en 8) en afhankelijk van de vernieuwing ...

pady6 schrijft:de vraag is in welke oppervlakte verhouding en hoe lang

het is geen kwestie van oppervlakte, maar van opslagduur zonder vernieuwing (verhoging van Ph) en van de volumes die ontstaan ​​door de vernieuwing van zuur water ... (verlaging van Ph)

maar deze variaties zijn klein ...
desalniettemin zal tijdens het eerste jaar met een nieuwe betonnen opslag de Ph behoorlijk sterk stijgen (tot Ph 1 of 9!) tijdens het "inlopen" tussen het water en het beton, om dan te dalen en te stabiliseren ...
bij mij was het pas na 1 jaar dat het daalde tot 8 (na het stijgen tot + 9.5, na 6 maanden volledige vulling), wetende dat ik 2 grote periodes vrij droog had (dus weinig vernieuwing) maar ook op grote opslag (30 M3) ...
en normaal gesproken zou het bij de volgende analyse, in 1 maand, zijn afdaling moeten hebben voortgezet en onder de 8 moeten zijn verlaagd, sinds nieuwe regenperiode ...

pas dus op voor overhaaste overwegingen, want alles is relatief .. !!

hartelijk : Wink:
0 x
goed hello to you !! ...
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 19/03/08, 08:52

musje schreef:wees voorzichtig ... de Ph die je hebt opgemerkt, wordt gemeten (denk ik) après afvoer op het dak en receptie of opslag ergens ....
omdat over het algemeen de Ph van "meteoriet" regenwater (vallend, vóór contact) altijd zuur is, in de orde van Ph 5 tot 6 ... !!

Goed gezien. Het monster op de foto had maar een paar uur opslag in plastic tanks. Uit tests is in ieder geval altijd gebleken dat mijn regenwater neutraal is.

Ik herhaal het experiment door regenwater direct in de reageerbuis te laten vallen met een trechter, zodra het regent.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 19/03/08, 09:26

pady6 schrijft:Dus dit is mijn zorg: mij werd verteld dat de injectie van regenwater in de wasmachine veel eerder dan verwacht SAV DARTY zou bellen


uh bron?

omdat niet-kalkhoudend regenwater wordt geadviseerd om kalkaanslag op de elektrische weerstanden te vermijden, is het dus goed.

voor de zuurgraad gebruiken we sowieso het regenwater in voorraad dus na decanteren is het van belang wat er uit de filterpomp komt ;-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/03/08, 10:07

+1: "ze" beschrijven de verwoestingen van kalksteen voor ons, dan kleineren ze regenwater? Zou moeten weten!
Wees voorzichtig, met regenwater moet je misschien de Calgon vermijden
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 21/03/08, 10:37

Het regent vanmorgen en ik heb een nieuwe pH-test kunnen doen. Het regenwater wordt opgevangen op een porseleinen bord dat 2 meter boven de grond is geplaatst en enkele seconden later overgebracht naar het proefstuk.

Beeld

De pH ligt ruim tussen 5 en 6. Ik zal dit watermonster bewaren om de evolutie van de pH te zien.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 30/03/08, 10:54

Omdat het momenteel veel regent, kon ik de test meerdere keren afleggen en merkte ik dat mijn regenwater zichzelf binnen een of twee dagen neutraliseerde.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 30/03/08, 12:01

Ik heb een tijdje geleden een beetje naar het probleem van de wasmachine gekeken.

Dat betekent dat ik witte azijn (azijnzuur) gebruik als wasverzachter. Ik heb geen spijt. Bovendien verstopt het wasmachines minder dan wasverzachter en is het 100% hypoallergeen. En het heeft de verdienste dat het op lange termijn kalkaanslag overbrengt, omdat het zuur is.

Daarna wordt de levensduur van uw machine voornamelijk verkort:
- Als het niet uitgebalanceerd is (hebben de rollen en lagers)
- Als je het overbelast (idem)
- Als je het vies laat worden.

Persoonlijk wordt mijn machine niet vuil.

1 / Omdat ik geen wasverzachter gebruik (zie hierboven)
2 / Omdat ik het wasmiddel enorm doseer. De door de fabrikanten aangegeven doses zijn bedoeld om witte lakens te wassen die gedrenkt zijn in afgetapte olie (of de zwembroek van de man die onder de Total-raffinaderij baadde. Ik baad naakt, niets het gevoel van zware stookolie waard ...).
Kortom, gemiddeld doe ik minder dan 50 ml wasmiddel (gedoseerd bij de Vizirette) per machine. Een blik van drie liter gaat dus heel lang mee en mijn wasgoed is schoon.

Daarna hangt het af van de mate van vervuiling van je was: het is het beste om geleidelijk te onderkoelen en te zien wat het geeft, omdat het ook een functie is van de hardheid van je water. je kunt ook een beetje zuiveringszout toevoegen, dit verbetert de effectiviteit van het wasgoed.

Sorry dat ik het onderwerp heb afgeleid. Ik bereid in ieder geval een onderwerp voor over alternatieven voor wasmiddelen in het dagelijks onderhoud.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten