Laarsbak

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
ericfpr
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 26/02/16, 07:45
Plaats: Réunion
x 4

Laarsbak




par ericfpr » 26/02/16, 12:51

Hallo,

Nieuw op de forum, Ik hoop dat ik in de juiste sectie heb gepost.

Hier heb ik een probleem met een terugslagklep van het merk EU....in 26x34 die lekt door de aanwezigheid van zand.
Deze klep wordt geïnstalleerd aan de voet van de zeef in een klein boorgat van 5.5 meter, een oppervlaktepomp wordt gebruikt om het water omhoog te brengen.
Ik heb het een week geleden veranderd, maar het probleem blijft bestaan.

Ik wil graag een kofferbak maken om de klep definitief te verwijderen.
Wat denk jij, heb jij een ander idee?

Eric
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9

Re: boottray




par raymon » 26/02/16, 17:08

Probeer uw zeef 20 cm of meer omhoog te brengen als u hem niet uit het water kunt krijgen. Waarschijnlijk zit hij op de bodem van de put en pompt hij zand.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79331
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Boottray




par Christophe » 26/02/16, 18:17

Welkom!

Uh, de klep mag niet na de zeef worden geïnstalleerd om dit probleem van vervuiling te voorkomen?

Een aanzuigtank neemt de zorgen niet weg als het water beladen is met zand...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Boot Tray




par Ahmed » 26/02/16, 18:54

De aanzuigbak is een goed idee omdat de zuigkracht naar boven wordt geleid en dit op een indirecte manier; dit vermindert de snelheid van het water en daarmee het vermogen om vaste stoffen te vervoeren (een eenvoudige emmer geeft goede resultaten). Wat betreft de fijne elementen die mogelijk in het water zouden blijven hangen, dit zal echter niet veel veranderen, maar het zijn niet de elementen die het risico lopen de werking van de klep of van de pomp te verstoren.
voor Christophe: de klep bevindt zich standaard direct achter de zeef.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79331
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Boot Tray




par Christophe » 26/02/16, 19:12

Ahmed schreef:voor Christophe: de klep bevindt zich standaard direct achter de zeef.


Ja natuurlijk! Alleen heb ik, als ik de zorgen lees, de indruk dat het juist het tegenovergestelde is...

deze klep wordt aan de voet van de zeef geïnstalleerd


Maar als je erover nadenkt, is het waar dat deze bewerking onmogelijk is... meen Culpa dus :)
0 x
ericfpr
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 26/02/16, 07:45
Plaats: Réunion
x 4

Re: Boot Tray




par ericfpr » 27/02/16, 11:56

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ik heb een waterkolom van 2.05 m, de klepzeef bevindt zich 60 cm vanaf de bodem van het boorgat. De klep bevindt zich inderdaad stroomopwaarts van de zeef, anders zou hij niet werken!

Het idee van de boottray is goed, ik heb al veel tests gedaan, maar ik denk erover een stap over te slaan...
dit systeem wordt gebruikt in afvalwaterzuiveringsinstallaties en werkt zeer goed. het zou veel kleine boorgaten kunnen helpen als ik rond kan komen.
Wat betreft de vraag over de emmer voor de tank, die voldoet niet...Ik gebruik nu een stalen tank van 12.5 liter, gemaakt van 3 mm gegalvaniseerd plaatstaal...om de depressie tegen te gaan...tenzij je een trucje hebt en ben de nemer.

De andere oplossing zou zijn om een ​​zeef met een diameter van 25 micron te plaatsen. 60 mm in voet. het probleem is dat ik thuis en zelfs op internet geen filtersokken van dit type kan vinden.

Ook heb ik een test uitgevoerd met de a/r-klep bij de pompinlaat, een 20 micron Cintropur-filter en de slang richting het boorgat. Ik wacht nog steeds een paar uur om het systeem op te starten en te kijken of het in orde is. het filter op 20 moet het zeer fijne zand tegenhouden en daardoor de klep operationeel laten.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79331
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Boot Tray




par Christophe » 27/02/16, 12:34

Ja, dat lijkt mij goed: een klein diagram met enkele afmetingen kan je helpen?
0 x
ericfpr
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 26/02/16, 07:45
Plaats: Réunion
x 4

Re: Boot Tray




par ericfpr » 27/02/16, 14:37

Maak snel een klein schema van de huidige installatie, maar die werkt niet!

De tank is de 1e keer gevuld met 12.5 liter. klaarmaken ok, dezelfde lege kolom. Ik stop de pomp, ik leeg de aspi-kolom, ik start opnieuw, oké, maar na de derde keer, nee, de tank vult niet genoeg, bijna leeg, hij kan niet meer worden aangevoerd.

Er ontbreekt een stap; kan een terugkeer zijn van de afvoer op de aanzuigtank.

uh... trouwens, hoe plaats je een afbeelding???
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79331
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Boot Tray




par Christophe » 27/02/16, 14:44

Bijlagen onder het venster voor het schrijven van berichten.

Je had er geen toegang toe omdat je je zojuist hebt geregistreerd (anti-misbruikmethode) en je minder dan 5 berichten hebt geplaatst: daar heb ik je rechten gewijzigd en je hebt er nu toegang toe.
0 x
ericfpr
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 26/02/16, 07:45
Plaats: Réunion
x 4

Re: Boot Tray




par ericfpr » 27/02/16, 14:54

Zou goed moeten zijn...bedankt

Capture.JPG
2 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 241-gasten