Hulp vragen: Solar-dimmer voor asynchrone motor?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
habib
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 11/11/15, 10:11

Hulp vragen: Solar-dimmer voor asynchrone motor?




par habib » 14/03/16, 17:04

Hallo,


Ik heb een 10 CV (7.5kw) asynchrone motor, een 5cv centrifugaalpomp en ik wilde een dimmer en zonnepanelen kopen om deze pomp te laten werken
mijn vraag is het mogelijk om een ​​5cv-variator en 36-zonnepanelen (250W) te gebruiken om de 10 CV-motor met een kleine snelheid op nominale snelheid te draaien? Als het mogelijk is, is er een relatie om de nieuwe snelheid te kennen?
ook bedankt dat je me de juiste drive voor deze oplossing hebt gegeven.

hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: hulpvraag: zonnedimmer




par Macro » 14/03/16, 17:27

Met een driefasige aandrijving kunt u het stroomverbruik van uw pomp met maximaal 20% verlagen (en nogmaals, ik weet het niet zeker) door de frequentie ervan te verlagen naar 30hz .. De eenvoudige manier om het verbruik van een centrifugaalpomp te verminderen is door de levering beperken. Maar voor informatie gebruik ik elke dag pompen met 55kw-motoren wanneer ze full-flow zijn (250m3 / h) verbruiken ze ongeveer 125A tot 30m3 / h verbruiken ze nog steeds 70 ... Door nadelen bij het starten ... Het raakt de 300 ... Het beste is: of u kiest uw zonne-installatie bij uw pomp ... het goedkoopste is om een ​​zuiniger pomp te vinden ... Voor info een variator voor een driefasige pomp van tien CV het kost in de 4000 € ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten