Goed materiaal van A tot Z

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 07/07/12, 19:08

Eenvoudig: zodra het pompsamenstel wordt bekrachtigd door de aan/uit-knop, regelt de drukschakelaar het starten van het vullen van de tank en zorgt ervoor dat deze stopt wanneer het bovenste instelpunt voor de druklimiet wordt bereikt, enz. . 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 07/07/12, 19:14

nouzi schrijft:dank je wel bedankt

Ik ga mezelf in de winkel zien.
het probleem is dat a la cambrousse ver moet gaan.
de mening van internetgebruikers over de verkoop van dit soort materiaal via internet is niet verschrikkelijk.

nog een laatste vraag:
hoe stopt de dompelpomp als de tank vol is?
er is slechts een aan / uit-knop. :?



Sorry, maar ik ken de betekenis van cambrousse niet!

Dit is de reden waarom ik het had over een high-end tank, maar omdat ik je budget niet ken, is het moeilijk voor mij om je naar een betere tank te leiden.

De pompvoeding sluit je aan op de drukschakelaar die ik hierboven noemde, de aansluiting staat duidelijk aangegeven op de doos en de installatiehandleiding.

Zonder deze drukschakelaar mag u de pomp niet gebruiken omdat de druk van een onderwaterpomp enorm is!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Nuzi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 05/07/12, 23:32




par Nuzi » 07/07/12, 19:32

Oké bedankt iedereen

en wat raadt u aan als een kwaliteitstank van 100 liter?

Ik ben behoorlijk arm, maar ik haat het om te worstelen en me depressief te voelen als dingen niet werken. Ik geef er de voorkeur aan om te betalen en mijn gemoedsrust te kopen.

precies, de outback is het platteland in de diepten van nergens.
en om eerlijke reparateurs te vinden, moet je vroeg opstaan.

Bestaat dit bij het vullen van de tank vanaf de bovenkant? zogenaamd om te voorkomen dat lucht de ballon vult?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/07/12, 20:41

als het een goede bron is waar altijd water in zit, heeft het geen zin om het water in een tank op te slaan

het enige gebruik van de blaastank is om te voorkomen dat de pomp wordt gestart voor een druppel water:

het kopen van een booster in de uitverkoop alleen maar om de tank en de drukschakelaar te hebben is niet dom

tenzij uw pomp driefasig is en de boosterdrukschakelaar eenfasig is

als purist zie ik een verschil tussen membraan- en blaasaccumulator

bij een membraan is dit vooral bedoeld om de druk in de verwarmingscircuits op peil te houden: het membraan verdeelt de tank in tweeën, we kunnen de plooien rond de tank zien: lucht bovenaan, water onderaan, tussen het membraan en het plaatwerk: dit is niet goed voor drinkwater, waardoor het plaatwerk gaat roesten: het is alleen goed voor cv-water in een gesloten circuit dat zijn zuurstof kwijt is en niet corrosief is

de blaastank is anders gemaakt: de lucht bevindt zich tussen de tank en de blaas... het water bevindt zich alleen in de rubberen blaas... de tank kan dus van plaatstaal zijn gemaakt, niet gegalvaniseerd of geëmailleerd
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/07/12, 20:56

Ik zag net de link naar je pomp
http://www.bricommerce.com/pompe-grande ... PGP900.cfm
het is nogal te krachtig voor je diepgang, maar dat maakt niet uit: het is echt goedkoop en je had niet beter kunnen vinden

er staat niet duidelijk aangegeven dat het 220V mono is maar het lijkt er wel op

er wordt gespecificeerd dat de kabel van 20 meter 4 geleiders heeft: dit is een goed teken, het betekent dat de startcondensator in de doos zit: dit is een heel goede zaak... de condensator is een zwak punt... als deze in de pomp de pomp is dood, of moeilijk te demonteren: met de condensator in de doos is deze eenvoudig te repareren

bij gebruik met een drukschakelaar blijft de knop van de pompkast altijd ingeschakeld en wordt de 220V-draad die stroom levert via de drukschakelaar doorgegeven
0 x
Nuzi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 05/07/12, 23:32




par Nuzi » 07/07/12, 21:27

bedankt voor deze geruststellende details /

sterker nog, ik zou niet willen dat de pomp(en) starten zodra een kraan wordt geopend.

als ik de drukschakelaar heb, zal ik je opnieuw om de draad vragen
(laatste zin)

en bedankt dat je mij naar deze site hebt verwezen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/07/12, 23:29

Alain G schreef:Sorry, maar ik ken de betekenis van cambrousse niet!


vertaling voor Canada:

la cambrousse in jargon vertaald in het Frans is eenvoudigweg het platteland, maar in pejoratieve zin... verloren platteland... geleverd door de kraaien... ver van alles
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/07/12, 18:52

nouzi schrijft:Oké bedankt iedereen

en wat raadt u aan als een kwaliteitstank van 100 liter?

Ik ben behoorlijk arm, maar ik haat het om te worstelen en me depressief te voelen als dingen niet werken. Ik geef er de voorkeur aan om te betalen en mijn gemoedsrust te kopen.

precies, de outback is het platteland in de diepten van nergens.
en om eerlijke reparateurs te vinden, moet je vroeg opstaan.

Bestaat dit bij het vullen van de tank vanaf de bovenkant? zogenaamd om te voorkomen dat lucht de ballon vult?


De tanks die ik je aanbood lijken de standaard in Europa, ik heb deze van zeer hoge kwaliteit:

http://comparer.ebay.fr/like/1108243957 ... 639&query={query}&fitem=110824395755&linkin_id=7000614&kw={query}&sortbid=22&ff4=262571_262591

http://www.wellmate.com/en-US/product/r ... wm-series/

Beeld

Hier ziet u hoe u de tank, de drukschakelaar en de meter aansluit. aan de linkerkant de waterinlaat, aan de rechterkant richting het huis, idealiter voegt u een veiligheidsvoorziening toe die overdruk in het circuit vermijdt dat het water zal evacueren als de druk te hoog wordt, maar dit hangt af van het vermogen van de pomp op druk, ik heb deze zekerheid omdat mijn pomp erg krachtig is en mijn leidingen kan laten barsten.


Dank aan jou en Chatelot voor de definitie van cambrousse! : Mrgreen:

Ik geef er de voorkeur aan om vanaf de bodem te vullen om de ophoping van afzettingen in de tank te voorkomen, de blaas is precies daar om te voorkomen dat water de plaats van lucht inneemt door de twee delen te isoleren!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten