Tips voor het aansluiten van een bron op het netwerk

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
fabou03
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 14/06/10, 09:45

Tips voor het aansluiten van een bron op het netwerk




par fabou03 » 16/06/10, 09:13

Hallo allemaal, ik kom naar je toe voor informatie over hoe te handelen (allemaal nieuw op de site ...)

Ik heb net een put gegraven in mijn kelder:
- afmetingen 2.35m diep x Ø1.80m bovenaan en Ø1.50 onderaan
- capaciteiten -> circa 3.5m2
- nozzles -> terrein: zeer harde rots !!!
- Ik heb de bron niet gevonden, alleen grote infiltraties

Ik zou allereerst graag willen weten waar het water moet worden geanalyseerd (het is heel duidelijk maar ...)
Dan ben ik helemaal nieuw in filtratiemethoden (welke filters moet ik gebruiken?) En welke pomp moet ik kiezen?

Bedankt "aan de ouwe jongens" voor je kostbare advies (en ook aan de anderen ... natuurlijk!)

PS: als je meer info wilt, aarzel dan niet, ik zal mijn best doen om het je te geven.
0 x
scince
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 09/06/10, 21:09
Plaats: Vendée




par scince » 25/06/10, 17:16

Een 102 jetly jet http://extra.thermador-groupe.fr/Docume ... T20106.pdf

voor filters ga hier naartoe http://extra.jetly.fr/jetly/wwwjetly/ca ... jectkind=8 maar ik kan je niet adviseren
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 26/06/10, 05:03

fabou03

Sorry maar misschien voelde niemand zich een "oude man"!

LOL!

Als je het hebt over het verbinden van de put met het netwerk, over welk netwerk heb je het dan?

Zonder de samenstelling van uw water (H2O) te kennen, is het moeilijk om u op de filtratie te richten!

Hoe gaat u dit water gebruiken? Drinken
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 26/06/10, 11:41

Wat betreft het aansluiten van het water van de put op het openbare distributienetwerk (wat ik veronderstel, bij gebrek aan aanvullende details), is het ten strengste verboden: het water uit de put mag zich niet kunnen mengen met het water. 'stadswater' om voor de hand liggende sanitaire redenen.
U kunt het water uit de put reserveren voor water, het toilet en de wasmachine zonder u zorgen te maken over de drinkbaarheid, dit veronderstelt alleen een apparaat dat de twee circuits isoleert.

Als je het wilt drinken, denk ik dat de analyses vrij duur zijn, behalve om jezelf te beperken tot een paar parameters (nog gedetailleerder, de analyses houden nooit met alles rekening: je kunt alleen doseren wat je zoekt en wat waaronder doseerhulpmiddelen ...); misschien zou je wat informatie krijgen door het aan de lokale bevolking te vragen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
fabou03
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 14/06/10, 09:45




par fabou03 » 18/07/10, 11:57

Alain G schreef:fabou03

Sorry maar misschien voelde niemand zich een "oude man"!

LOL!

Als je het hebt over het verbinden van de put met het netwerk, over welk netwerk heb je het dan?

Zonder de samenstelling van uw water (H2O) te kennen, is het moeilijk om u op de filtratie te richten!

Hoe gaat u dit water gebruiken? Drinken
:D


- Ik wil een netwerk hebben met 2 aankomsten:
het openbare netwerk en de komst van mijn bron met een klep tussen de 2

- het is zeker dat het zonder de samenstelling moeilijk is om de filtratiemethode te kiezen. Het probleem is dat ik niet eens weet waar ik mijn water moet laten analyseren !!!

- wat het drinken ervan betreft, denk ik dat het heel goed mogelijk is. Het hangt allemaal af van de filtratiemodus ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 19/07/10, 10:09

Het injecteren van water in het netwerk is ten strengste verboden, zelfs met scheidingskleppen omdat er altijd mogelijke verontreiniging zal zijn via stilstaand water.

Als u het water uit uw bron wilt gebruiken, hebt u een volledig onafhankelijk tweede netwerk nodig.
0 x
dsgnii
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 05/07/09, 16:19




par dsgnii » 11/06/12, 02:26

Dag

Ik breng dit bericht naar voren, omdat ik in dit geval probeer te achterhalen of verpleegkundigen aan beide zijden van de bron en het stadswater voeden, met afsluiter om te wisselen blijkbaar niet wordt aanbevolen, dus verdubbel het systeem maar hoe vertaalt dit zich bijvoorbeeld uit een gootsteen, moet je er 2 kranen op zetten? hetzelfde voor de douche..badkuip..etc niet erg esthetisch, dus op een gegeven moment komen de netwerken samen! (voor de WC 2 kranen is het niet vervelend! noch de wasmachine bovendien)
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 11/06/12, 12:06

Hallo,

U moet voldoen aan de norm EN1717-norm.

Het is ten strengste verboden om een ​​verbinding te hebben tussen het bronwaternetwerk en het stadswaternetwerk. Een terugstroombeveiliger is vereist voor totale overloop.

Dus eigenlijk moet je een feed hebben die je interne netwerk van bronwater voorziet en een feed die je stadswater voedt zonder enig contact tussen de twee.

Ik weet niet of u een pomp op uw put plaatst, maar bepaalde pomp integreert de terugstroombeveiliger, als uw put geen water meer geeft dat automatisch door het netwerk van stadswater stroomt.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 11/06/12, 12:07

U kunt uw water laten analyseren in een medisch analyselab.
Voor de behandeling is er zoiets dat ik thuis gebruik sinds kort voordat ik het dronk zonder het te behandelen! Zelfs niet slecht.

http://www.grenoble-eau-pure.com/ultraviolet.htm


We besparen veel geld in vergelijking met stadswater, vooral als we een tuin hebben.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/06/12, 12:49

je bron is erg ondiep: dus het water komt heel dicht bij je: gewoon het afvoerwater rond je huis: dus elke lokale vervuiling komt in het water terecht

een enkele analyse is nutteloos ... schoon de dag van de analyse garandeert niet dat het elke dag schoon is

wanneer we het water uit een diepe put analyseren, kunnen we hopen op een constante waterkwaliteit ... een beetje vervuiling op het oppervlak zal lang duren om naar beneden te komen en zal worden verdund in een enorm volume

dan kan iedereen het water drinken dat hij wil, maar mag hij niet het risico lopen zijn water terug te voeren naar het netwerk ... bijvoorbeeld in het geval van een storing en drukval in het openbare netwerk

er zijn terugstroombeveiligers, voornamelijk gebruikt in de industrie, waar machines op het netwerk zijn aangesloten met chemicaliën: het is ook noodzakelijk om achteruitgang te voorkomen

deze terugstroombeveiligers zijn erg duur en moeten periodiek worden gecontroleerd

eenvoudige oplossing: buffertank gevuld door het netwerk met een flush-type vlottersysteem ... en automatische pomp die uw eigen netwerk onder druk zet: daarmee geen risico op terugkeer

hoe water te analyseren? vul een tank van een paar honderd liter met een ondoorzichtige deksel ... als dit water enkele maanden houdbaar is zonder slecht te ruiken, is dit een zeer goed teken! wanneer het water zuiver genoeg is, zuivert het zichzelf nog meer door in het donker te rusten

wanneer het water te rijk is aan organische stof, zuivert het zichzelf niet maar rot in de septic tank-modus ... er is meer werk om het moeilijk te maken om water te drinken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 155-gasten