Tank met blaas en regenwater: compatibel?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
kilo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 04/07/12, 19:19




par kilo » 09/07/12, 22:18

Geen blaaswisseling in 20 jaar ?? Het moet toch uitzonderlijk zijn, toch? Ik ben ook een fan van het "minder elektronische" maar vooral omdat ik er niets van weet. Het was echt deze Duitse nadruk op het gebruik van persbediening die me deed twijfelen aan de verdiensten van mijn keuze voor een boosterballon.

Nu zeg ik tegen mezelf dat er misschien een oplossing is: installeer een automatische pomp die een tank van 300 liter op zolder voedt. En het is deze tank die de toiletten door de zwaartekracht zou voeden, evenals een tuinkraan voor een zeer laag debiet, de andere kranen worden rechtstreeks op de pomp aangesloten om de druk te hebben. Daar hebben we de voordelen van 2 werelden: de tank fungeert als buffer (met een veel grotere nuttige capaciteit dan een blaasballon) voor het toilet en we kunnen ook irrigeren met een zeer laag debiet. Enige probleem: boor 2 betonplaten om buizen te trekken tussen kelder en zolder ...
0 x
kilo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 04/07/12, 19:19




par kilo » 09/07/12, 22:23

In feite lijken er 2 scholen te zijn voor het gebruik van regenwater: Duits en anderen :) in Duitsland hebben we het gebruik van blaastanks verboden, maar we hebben ook het gebruik van filters stroomafwaarts van de tank verboden. . De enige filtratie vindt stroomopwaarts plaats met een voorfilter ... en dit omdat de filters ook nesten zouden zijn voor bacteriën.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten