Tank met blaas en regenwater: compatibel?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 07/07/12, 10:48

Eigenlijk is het logisch.
Dit is just-in-time-gebruik.
Laat de drukverhoger 10 minuten draaien, of de pomp draait 10 keer gedurende 1 minuut. In beide gevallen: hetzelfde elektriciteitsverbruik voor dezelfde hoeveelheid verplaatst water: met minder blaas.

Stel je een sani-molen voor die pas leegloopt als hij vol is.
Nee: het gebeurt geleidelijk.

Het is duidelijk dat er geen lekkages mogen zijn.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
kilo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 04/07/12, 19:19




par kilo » 07/07/12, 13:45

Het is duidelijk dat een blaastank niet is gemaakt om elektriciteit te besparen (hoewel...) maar vooral om de pomp zelf te sparen. Slijtage aan de pomp, en vooral aan het elektrische gedeelte, wordt voornamelijk veroorzaakt door herhaaldelijk starten. Bij een automatische pomp zal de geringste spoeling of vulling van een kleine gieter de pomp starten en daardoor vermoeien. Oké, er hoeft geen blaas te worden vervangen, maar hier is het de hele pomp die na een bepaalde tijd moet worden vervangen.

Wat het elektriciteitsverbruik betreft, is het oppompen van 1x10L of 10x1L ongeveer hetzelfde, hoewel elke opstart meer verbruikt dan een pomp die continu draait. We moeten ook niet vergeten dat een presscontrol stroom verbruikt in stand-by (flow/druksensoren) en ik heb gelezen dat dit dag en nacht zo'n 18W vertegenwoordigt, dus x 365 is niet zo weinig. Kortom, ik ben niet enthousiast over het idee van een presscontrol-pomp...maar nog minder enthousiast over een blaastank als ik deze elk jaar moet vervangen.

Wat ik echt merkwaardig vind, is de moeilijkheid om informatie te vinden over deze regenwaterbacteriën die butylmembraan eten. Behalve Duitsland heeft niemand het hierover. Je vraagt ​​je af of dit wel een echt probleem is...

Of kan de blaas ook poreus worden door de zuurgraad van regenwater????
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 07/07/12, 13:52

Mijn blaas is poreus voor bier : Mrgreen:
Na...
De elektromotoren zijn uitzonderlijk duurzaam. Kijk maar eens naar de zwembadpompen. En het is niet het startersappartement dat slecht is als je de CV's van de pomp meetelt.
Voor elke situatie is er een nut.
Hefhoogte.
Opslag gewenst.
Gewenst debiet.
Als mijn bron 500 l/uur geeft.
En ik wil 1m3 in het zwembad doen: ik heb een drukkussen nodig. Anders wacht ik nog een uur, kijk hoe het langzaam stroomt en zuig de bodem vol vuil op.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/07/12, 14:59

butylrubber is het sterkste: dat van binnenbanden: het zou bijna eeuwig moeten meegaan in een wateraccumulator

Helaas is goed rubber duur en kunnen de membranen uit een economisch mengsel worden gemaakt

als de membranen te snel rotten zie ik geen andere verklaring dan de slechte kwaliteit van het rubber

voor een wateraccumulator is geen butylrubber nodig: epdm-rubber is goedkoper en heeft bovendien een lange levensduur

verwar het echte butylrubber van de zeer duurzame binnenbanden niet met de zelfsmeltende butyltape die er niets mee te maken heeft... niet erg duurzaam
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 07/07/12, 19:57

Er bestaat niet zoiets als elektrische slijtage aan een motor. Als je het aantal starts/stops zou zien dat bepaalde motoren in de industrie per uur ondergaan, zou je ziek worden. : Cheesy:
Meer concreet: een motor van goede kwaliteit, met de juiste afmetingen en correct beschermd, is, om zo te zeggen, elektrisch gezien eeuwig.
0 x
kilo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 04/07/12, 19:19




par kilo » 07/07/12, 22:50

Sorry, maar een huishoudwaterpomp is geen industriële motor, en de prijs ook niet. Ik ga geen driefasige maar een enkelfasige 220V-motor met condensator installeren, en die heeft geen eeuwige levensduur. De meeste pompen (vooral dure Grundfos-stijl enz.) geven een maximaal aantal starts per uur aan tussen 10 en 20 en dit is niet voor niets. Het is meer dan voldoende, maar je zou je kunnen voorstellen dat een pomp uit het middensegment ver beneden de maat zou zijn. Kortom, bij het gebruik van toiletten adviseren wij niet voor niets grote tanks van 200 liter of meer. Het probleem is dat dit geldt voor huishoudelijke overdruk met drinkwater... en niet noodzakelijkerwijs voor regenwater, aldus de Duitsers.

Ik ga de vraag verder onderzoeken voordat ik kies tussen presscontrol en ballon. In ieder geval bedankt voor uw reacties en opmerkingen tot nu toe. En als je blije of ontevreden getuigenissen hebt van gebruikers van blaastanks (of presscontrol) met regenwater, aarzel dan niet om het mij te laten weten! Prettig weekend
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/07/12, 23:12

een motor warmt tijdens het starten iets meer op dan tijdens normaal bedrijf... dus als hij te vaak start, raakt hij oververhit

maar paradoxaal genoeg zijn de kleine motoren met een slecht rendement gemaakt om veel op te warmen... of ze nu starten of niet, ze warmen niet veel meer op... het zijn eerder de grote motoren met een goed rendement die last hebben van herhaaldelijk starten

maak je niet al te veel zorgen: 20 starts per uur = één start elke 3 minuten... je hebt een tank nodig die echt te klein is om zo'n snelheid te bereiken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 09/07/12, 00:05

kilou schrijft:Sorry, maar een huishoudwaterpomp is geen industriële motor, en de prijs ook niet.


Ze zijn op precies dezelfde manier opgebouwd. In een enkele motor is het zwakke punt de condensator (deze is goedkoop en gemakkelijk te vervangen)
Maar ik heb ook tri-motoren 60 keer per minuut zien starten gedurende 16 uur per dag, en ze gingen minstens 5 jaar mee.
Dus tussen dit uiterste en uw pomp die in het slechtste geval misschien 30 keer per uur start, hoeft u zich echt geen zorgen te maken.
En als je echt nog steeds bang bent, zoals ik al zei, zijn er beveiligingen die je moet implementeren: het monitoren van de temperatuur is het belangrijkste (de goedkope methode is het klassieke thermische relais, de luxe methode is de sonde in de wikkeling gestoken... merk op dat de meeste commerciële pompen zijn al uitgerust met een thermische stroomonderbreker die in de wikkeling is geïntegreerd; de levensduur ervan is zeker beperkt, maar deze is alleen bedoeld als laatste redmiddel)
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 09/07/12, 05:49


Het is duidelijk dat een blaastank niet is gemaakt om elektriciteit te besparen (hoewel...) maar vooral om de pomp zelf te sparen.


Fout!
Wat het elektriciteitsverbruik betreft, is het oppompen van 1x10L of 10x1L ongeveer hetzelfde, hoewel elke opstart meer verbruikt dan een pomp die continu draait.


Fout!

Het verbruik is aanzienlijk hoger bij meerdere starts dan bij slechts één keer en we recupereren de vertraging van de motor niet tijdens de regeneratie, aangezien de contactor open is!


Het is beter om een ​​grote boostertank te gebruiken dan een kleine, maar de prijs en de locatie zorgen ervoor dat als je een kleine installeert, het verbruik aanzienlijk wordt verminderd, in tegenstelling tot wat je zou denken!

Sorry, maar een huishoudwaterpomp is geen industriële motor, en de prijs ook niet.


Klopt!

Dit zijn motoren zonder lak in de wikkeling met slechte kwaliteit condensatoren die vaak een te krappe spanning hebben.


Maar ik heb ook tri-motoren 60 keer per minuut zien starten gedurende 16 uur per dag, en ze gingen minstens 5 jaar mee.


Klopt!

Dit zijn motoren van goede kwaliteit die hiervoor zijn ontworpen en die niets te maken hebben met goedkope pompen!


Ik geef toe dat het mogelijk is om kwalitatief goede en betrouwbare apparatuur te kopen, maar vaak is de prijs 4 keer of meer voor dezelfde apparatuur, de arme persoon profiteert van iets dat hij zich normaal niet kan veroorloven en vindt het leuk om het meerdere keren eerder te vervangen. begrijpen dat kwaliteit een prijs heeft, moet uiteindelijk de laatste afgemat zijn om het te vervangen, wat uiteindelijk meer zal hebben gekost dan degene die zijn passie zal hebben bezield, denkend dat hij het zich kan veroorloven!
:|
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
tatayet38
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 09/07/12, 08:57

Levensduur van blazen




par tatayet38 » 09/07/12, 15:12

Hallo,
Ik heb in een ander draadje hierover al een antwoord gegeven forumToch heb ik, na twintig jaar regenwater te hebben gebruikt, het nooit veranderd op mijn installatie en één keer bij mijn ouders thuis.
Wat pompen met elektronische regeling betreft, deze werken tot de dag dat ze uitvallen als gevolg van een storm of simpelweg geplande veroudering. Mijn ervaring als technicus en elektronica-ingenieur heeft mij geleerd zo min mogelijk elektronica te gebruiken, wat de uitvalpercentages zeer effectief helpt verminderen.
Ik gebruik een Téléméca-drukschakelaar, een relais en een timer (stopt de pomp als deze langer dan 10 minuten draait), aangezien de pomp driefasig is, is het niet waarschijnlijk dat ik een condensatorprobleem heb.
Wat betreft de levensduur van de meertrapspomp, hoewel van kwaliteit, betwijfel ik of de plastic waaiers net zo lang meegaan als de gietijzeren waaier.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 162-gasten