Franse wet betreffende het herstel van regenwater

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 27/12/09, 09:43

Hallo,

musje schreef:Maar bovenal: wat komt dat allemaal doen in het hier aanwezige onderwerp .. !! ???


Nou, simpelweg omdat als het toilet een pelletapparaat wordt dat menselijke mest recycleert in de vorm van brandstof, dan lossen we naast hygiëne 3 problemen tegelijk op:
bernardd schreef:- een echte brandstof,
- een heilige waterbesparing, waardoor ook de noodzaak om de capaciteit van rwzi's te vergroten, afneemt;
- een verzamelpunt voor al het biologisch afval in huis, inclusief babyluiers en kattenbakken (in zaagsel natuurlijk),
- grotere energie-autonomie, vooral in aanvulling op thermische zonne-energie.

Het enige dat ontbreekt is de warmtekrachtkoppeling van elektriciteit uit hout + thermische zonne-energie :-)


En dit alles zou eindelijk een echte stimulans zijn om naar het droge toilet te gaan. En zou voor ontwikkelingslanden een echte economische oplossing zijn, een energiebron in plaats van water- en energieconsumptie.
0 x
Tot ziens!
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 27/12/09, 10:15

Re,

Beeld

heuuuu ... 'maar, heb je tenminste gelezen de titel van het hier aanwezige onderwerp !! ???

Hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1

Betreft: Franse wet op de opvang van regenwater




par bernardd » 27/12/09, 11:12

musje schreef:heuuuu ... 'maar, heb je tenminste gelezen de titel van het hier aanwezige onderwerp !! ???


Excuseert mij ook, ik antwoordde op "Le Passant" die dit onderwerp in zijn eerste post had gecreëerd:

De voorbijganger schreef:"We plassen en poepen in drinkwater ..."

Het is een opmerking van iemand tijdens de emissie "CO2 mon amour" op France-Inter gisteren ... die niet onverschillig laat :schok:


U kunt hem dus uw opmerking sturen.

En als de titel niet past bij de berichten, zou je moeten kunnen vragen om hem te wijzigen, maar ik weet niet hoe ik het moet doen, ik ben nieuw hier.
0 x
Tot ziens!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten