Franse wet betreffende het herstel van regenwater

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 28/07/08, 21:38

Ok, bedankt voor de antwoorden, maar mijn recuperator staat buiten, misschien moet ik beginnen met er een pomp in te stoppen!

en toen stopte ik de lavelinge erin alsof het een tuinslang was!

is dat het?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 29/07/08, 12:05

Nou, je kunt dit doen als een regenwaterherstelinstallatie en vervolgens dit teruggewonnen water injecteren voor de wastafels, douches, badkuip, vaatwasmachines, enz., evenals warm water hangt allemaal af van de grootte van je installatie, maar je kunt ook om het eenvoudig te doen, aan de andere kant is het noodzakelijk om de regels goed te respecteren, zodat de machine zichzelf niet in gebreke stelt: het is noodzakelijk om de voorwaarden van de waterinlaat te reproduceren:
- de druk, maar ik weet niet hoe een wasmachine zich gedraagt ​​met water zonder druk, ik denk dat het stopt als het goed is geprogrammeerd, zo niet kan het een ingebouwde pomp hebben
- filtratie, om de inlaatzeef van de wasmachine niet te verstoppen (die moet er volgens mij alleen bij de aansluiting zijn).

een groep "booster" vervult deze functie, je kunt er een kopen of zelf maken als je kunt sleutelen.

de boosterpomp (uitgerust met een filter?) is verbonden met de watercollector (de slang die erin is ondergedompeld), u moet de uitlaat ervan verbinden met de machineslang via een fitting, die u in de loodgietersafdeling moet vinden door te vragen ...

Een ander goed punt is dat je de output van de wasmachine kunt terugkrijgen, als je biologisch wasmiddel gebruikt (zeepnoot) of niet ("magische bal"), doet een van mijn zussen dat en wint 300 liter terug op een programma van grondig schoonmaken, ze kan de tuin en de bloemen water geven ;-)
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 26/12/09, 10:31

Hallo,

jonule schreef:Ik werk momenteel aan een kleine biogasinstallatie, een kleine anaërobe tank met continue toegang, voor het terugwinnen van gas (extra gasfornuis) + kunstmest, waarvan ik hoop dat het bruikbaar zal zijn maar niet gezegd? ...


Een andere oplossing: transformeer huidige toiletten in pelletmolens om te verbranden!

Er is een beetje techniek te leren, maar niets onpraktisch.

Met een beetje zaagsel, zullen we hebben
- een echte brandstof,
- een heilige waterbesparing,
- en zelfs een verzamelpunt voor al het biologisch afval in huis, inclusief babyluiers en kattenbakvulling (natuurlijk in zaagsel),
- grotere energie-autonomie, vooral in aanvulling op thermische zonne-energie.

Het enige dat ontbreekt is de warmtekrachtkoppeling van elektriciteit uit hout + thermische zonne-energie :-)
0 x
Tot ziens!
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 26/12/09, 10:40

Hallo,

jonule schreef:Een ander goed punt is dat je de output van de wasmachine kunt terugkrijgen, als je biologisch wasmiddel gebruikt (zeepnoot) of niet ("magische bal"), doet een van mijn zussen dat en wint 300 liter terug op een programma van grondig schoonmaken, ze kan de tuin en de bloemen water geven ;-)


Een van de problemen bij het recyclen van water is dat we altijd van plan zijn om het water dat uit alle toepassingen bij de uitlaat komt, opnieuw te mengen.

Maar we kunnen veel problemen voorkomen door het gebruik een voor een te overwegen.

Bijvoorbeeld voor een wasmachine, als er wasmiddel achterblijft in gerecycled water, is het niet gezond om er mee te douchen. Maar als we dit water alleen voor de wasmachine gebruiken, in een gesloten recyclingcircuit, dan maakt het niet uit of er een beetje wasmiddel over is, we zullen het toch ... dus dit is alleen een psychologisch risico, omdat filtertechnologieën tot op heden uiterst efficiënt zijn, omdat we weten hoe we er drinkwater van kunnen maken (zelfs als het idee om het te drinken niet bevalt).

Ik denk dat vandaag de dag alle technologie bestaat om kleine waterrecyclingsystemen voor elk gebruik te maken, waardoor het probleem van het mengen van water tussen verschillende toepassingen wordt vermeden.

Dit zou ook een andere energieverspilling oplossen die zelden wordt genoemd: de afwijzing van de warmte van warm water in de riolen, wat een echte aberratie is.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 26/12/09, 17:14

Bof, als je alles of bijna op 30 ° wast, met de huidige ecomachines, zou het geen tonnen calorieën moeten maken. Je wijst meer af met de gerechten, denk ik.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 26/12/09, 17:55

Ik had het niet alleen over het wassen van kleding: ik had het over al het warme water dat in een huis werd geproduceerd ... en in het riool werd gegooid.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/12/09, 19:28

bernardd schreef:Hallo,

jonule schreef:Ik werk momenteel aan een kleine biogasinstallatie, een kleine anaërobe tank met continue toegang, voor het terugwinnen van gas (extra gasfornuis) + kunstmest, waarvan ik hoop dat het bruikbaar zal zijn maar niet gezegd? ...


Een andere oplossing: transformeer huidige toiletten in pelletmolens om te verbranden!

Er is een beetje techniek te leren, maar niets onpraktisch.

Met een beetje zaagsel, zullen we hebben
- een echte brandstof,
- een heilige waterbesparing,
- en zelfs een verzamelpunt voor al het biologisch afval in huis, inclusief babyluiers en kattenbakvulling (natuurlijk in zaagsel),
- grotere energie-autonomie, vooral in aanvulling op thermische zonne-energie.

Het enige dat ontbreekt is de warmtekrachtkoppeling van elektriciteit uit hout + thermische zonne-energie :-)


als we het probleem zien van diegenen die proberen pellets te maken met echt zaagsel, doet dat niet voordat het goed werkt ...

menselijke uitwerpselen kunnen energiewaarden hebben: het zijn niet zoals dieren die stro eten ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/12/09, 19:34

Ik begrijp niet waarom de discussies over regenwater altijd op de loer liggen bij zaagselpuppies (het is duidelijker dan tlb)

Ik hou niet van tlb: het verspilt zaagsel dat als brandstof zou worden gebruikt

shit gaat heel goed in methanizers: beter dan in compost

Ik heb voldoende dakruimte: regenwater is meer dan genoeg voor mij: meer water uit het distributienetwerk, geen vermenging, geen rekening

ook geen collectieve sanitaire voorzieningen, maar voltooide fabriekscontroller die wilde controleren ... ze werden goed ontvangen ...
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 26/12/09, 21:26

Bonsoir,

chatelot16 schreef: als we het probleem zien van diegenen die proberen pellets te maken met echt zaagsel, doet dat niet voordat het goed werkt ...


Juist, meestal missen ze het bindmiddel :schok: Oké, oké, ik ga uit ...

chatelot16 schreef:menselijke uitwerpselen kunnen energiewaarden hebben: het zijn niet zoals dieren die stro eten ...


Ten eerste eten varkens niet meer stro dan wij ...

Dan is het organisch, en wat de energiewaarde maakt, is de dichtheid die eenmaal is gecomprimeerd,

En eenmaal gemengd met zaagsel, is het mogelijke verschil onbeduidend.

Ten slotte zou dit het voordeel hebben dat het probleem van stoffen van het hormonale type die momenteel in STEP-releases zijn geconcentreerd, definitief wordt opgelost.

chatelot16 schreef:Ik begrijp niet waarom de discussies over regenwater altijd op de loer liggen bij zaagselpuppies (het is duidelijker dan tlb)


Omdat we in een enkele evolutie van een apparaat zouden reguleren:
- een groot deel van de problemen van drinkwater en zuiveringsinstallaties;
- een groot deel van de problemen bij het verzamelen en verwerken van huishoudelijk afval van het type biomassa;
- en een groot deel van energieonafhankelijkheid, voor ten minste verwarming, of zelfs meer op de dag waarop we elektrische warmtekrachtkoppeling uit korrels en thermische zonne-energie of methanisatie kunnen democratiseren zoals u dat wilt.
0 x
Tot ziens!
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 27/12/09, 09:28

Hallo,

voor haakjes:
chatelot16,
Ik hou niet van tlb: het verspilt zaagsel dat beter als brandstof kan worden gebruikt

het is een actuele en spontane redenering, maar in werkelijkheid is het volledig vervormd, als gevolg van een misverstand over de waarde en de kwestie van compostering en de humuscyclus .. !!
en het verminderen van redeneringen ook omdat het strooisel van een TLB niet noodzakelijk alleen zaagsel of schaafsel hoeft te zijn .. !!
en ook het verminderen want er is niet alleen dat (verre van) als "product-afval" energetisch recupereerbaar .. !!

bedankt dat je je niet vergist voor de inzet ..

Maar bovenal: wat komt dat allemaal doen in het hier aanwezige onderwerp .. !! ???

Hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten