Franse wet betreffende het herstel van regenwater

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 09/07/08, 13:22

helemaal !
dan brandstof bijvoorbeeld ;-)
wetende dat wat er uit de anaërobe biogasreactie komt, kunstmest is.

om terug te komen op mijn idee, Goudge, eigenlijk wil ik regenwater recupereren om het te herinjecteren in de toiletten, maar ook voor de douche, het bad, de wasmachine etc! hier is het ding ;-) en natuurlijk goedkoop gedaan: voor de tank ga ik voor een nieuwe plastic septic tank (ze doen momenteel promoties voor de 2012 sanitatie regularisatie) aangepast! zelfs voor de booster, op internet laten ze zien hoe je er een maakt:
http://www.ideesmaison.com/Un-groupe-su ... nti_retour

voor het droogtoilet ga ik de transformatie naar kunstmest herbekijken, ik maakte liever biogas met een kleine reactor...

Ik mikte op het risico alsof iemand ziek is en poepen in je droge toiletten, het zal niet cool zijn voor de tomaten die je kinderen gaan eten, vooral als de iemand bijvoorbeeld een chemokuur ondergaat! vandaar het idee om er een te bewaren voor de gasten.

Ik heb nog steeds mijn droogtoilet, deze zomer staat het in de tuin in een hut, zoals op de ouderwetse manier, ik moet erom lachen 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Goudge
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 02/02/08, 16:12
Plaats: Basse-Normandie




par Goudge » 10/07/08, 13:36

Inderdaad, de EEG neemt vaak dubieuze maatregelen om de simpele en goede reden dat ze onder invloed (en/of controle) staat van de schurken van deze planeet. Zonder het onderwerp van dit bericht te willen verlaten, zou ik alleen willen zeggen dat het enige doel van deze integratie (Europa) de komst van een "wereldregering" is, nog verder verwijderd van de behoeften en zorgen van de fundamentele burger dan het is . is momenteel Europa of de Verenigde Staten. Uit deze observatie kunnen we de echte motivaties vinden van veel huidige afwijkingen op alle niveaus (gezondheid, energie, centralisatie, eenheidsmunten, wereldhandel, gekke landbouw, enz ....).

Voor wat u zegt over de beek in uw dorp, des te beter als er een verbetering zichtbaar is. Maar dat betekent niet dat deze stroom in een betere gezondheid verkeert, de meeste verontreinigende stoffen zijn niet "zichtbaar" omdat ze verdund zijn (modder hoeft niet noodzakelijkerwijs met vervuiling te worden geassocieerd). Afgezien van voor/na-analyses, zal het werkelijk objectieve criterium het opnieuw verschijnen van leven in deze stroom zijn. Helder maar vervuild water is geen verbetering voor de natuur, zoals te zien is in Duitsland met door zure regen gesteriliseerde meren.

Vervuiling door radioactiviteit is niet meer zichtbaar, en daarom verkopen sommige "ecologen" (geen "econologen" hoop ik!) deze onzin aan ons als een geloofwaardig alternatief.

Het probleem van de verwijdering van stedelijk afval is aanzienlijk. Wat afvalwater en zuiveringsinstallaties betreft, komen we altijd terug op dezelfde slechte verwijzing naar het waterige medium.

Al deze stations die een hoge prijs waard zijn, monopolies van dezelfde multinationals die onze planeet vergiftigen, hebben helaas niet per definitie de middelen noch de ambitie om het probleem in zijn geheel te reguleren.

Bovendien is het nog steeds een extra riem die om onze nek hangt. Nog een afhankelijkheid zoals de teller die we daar al hebben voor energie, gezondheid, voedsel .... en als de prijs van deze voorraden omhoog gaat, omdat het constant omhoog gaat omdat het systeem gebrekkig is, dan knijpen de kiki een beetje meer!

Helaas kan er niet op worden vertrouwd dat dit systeem ons zal redden, omdat het is ontworpen en gericht om ons uit te buiten.

De redding is elders, in de zoektocht naar autonomie die verloren is gegaan door de concentratie van de bevolking in de steden, de steeds belangrijker wordende delegatie die aan onze behoeften wordt gegeven en de overdreven en misleidende integratie in een vals geruststellend en die nam onze controle over.

Veel "oplossingen" die ons worden gepresenteerd als "voor de toekomst" zijn niet geldig omdat ze een te hoge energie-, milieu- of financiële kost hebben (vaak alle drie!).

De besluitvormers die ons cultiveren, maken de keuzes van hun belang, niet die van ons, ondanks het fineer van de schijn die door de pers wordt onderhouden.

Persoonlijk ben ik niet erg optimistisch over onze toekomst. De relatieve vrede van onze regio's dreigt op korte termijn te worden weggevaagd door de omvang van de moeilijkheden die iedereen ondervindt om te overleven en niet langer te leven.

Hoe afhankelijker en geïntegreerder we zullen worden in dit systeem in volledige regressie en mutatie, hoe moeilijker het zal zijn om terug te stuiteren in de turbulente tijden die opdoemen.

Daarom vecht ik niet tegen het idee van het herwinnen van autonomie en preferentieel gebruik van de middelen die binnen mijn bereik liggen. Het kan me niet schelen of dit wordt belast als regressie, terugkeer naar het verleden of achteruitgang... Dit zijn slechts woorden in het aangezicht van het kwaad.

Dus het poep taboe..... : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
"Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat." P.Dac.
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/07/08, 13:55

uw punt wordt perfect vastgehouden Goudge en ik groet u

aan de andere kant moet je niets met organisch afval doen om niet ziek te worden van de ziekte van anderen door infectie over te dragen, wat minder het geval is als je alleen bent, dat is waar. dan is er weerstand en weerstand. er is alle info over dit onderwerp op het net.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Goudge
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 02/02/08, 16:12
Plaats: Basse-Normandie




par Goudge » 10/07/08, 14:09

Aan Jonule die sneller antwoordde dan ik,

Waterwinning is een nobel doel en ik deel uw standpunt.

Ik heb alleen kritiek op het gebruik ervan in doorspoeltoiletten, want wat we ook doen, het is een slechte manier voor het milieu.

Voor de accidentele inname van gevaarlijke farmaceutische moleculen hangt alles af van het vermogen of het onvermogen van natuurlijke transformatiemiddelen om deze producten af ​​te breken. Het antwoord hangt af van de aard van deze moleculen en ik ben niet gekwalificeerd om te beweren. Ik heb echter geconstateerd dat de bodem een ​​krachtige biologische reactor is met een uitstekend aanpassingsvermogen.

Hoe het ook zij, het is raadzaam om alle kankerpatiënten te herinneren aan het lage slagingspercentage van dit soort officiële behandelingen (met exorbitante economische kosten) en om hen te adviseren zich te informeren over de andere therapeutische benaderingen van combinatie of vervanging die , hoewel gevochten en veracht, hebben ze voor sommigen echte resultaten opgeleverd en een positieve invloed op andere plannen.

Wat betreft de hut achter in de tuin, die kan je zeker tegen lage kosten ombouwen tot een moderne en praktische TLB, ook efficiënter als biologische reactor, om compost van goede kwaliteit te maken voor de tomaten in je tuin. .

Een paar jaar geleden gebruikte en verkocht ik zelfs de producten van de Duitse uitvinder Roland Plocher (PENAC) op professionele basis. Ik herinner me de rapporten met verbluffende resultaten van het gebruik van Penac K op gecomposteerde menselijke uitwerpselen voor hergebruik in tuinen (in Vietnam geloof ik). Het probleem zat met name in de vermindering van endoparasieten (wormen) om herbesmetting te voorkomen.
0 x
"Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat." P.Dac.
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/07/08, 14:30

nou ok, ik ga (her)starten je hebt me overtuigd!

zoals ik al zei, ik heb 6 maanden geëxperimenteerd met het droogtoilet (TLB), deze zomer ga ik hem buiten zetten om deze vrijheid te proeven.
Ik let op wat ik eet en ik slik geen medicijnen. het kan maar zo goed zijn als paarden- of koeienmest ;-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Goudge
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 02/02/08, 16:12
Plaats: Basse-Normandie




par Goudge » 12/07/08, 00:04

Een goede beslissing, zeker omdat je de stap al eerder gezet had.

Ik vind het belangrijk om alle informatie te hebben om te (her)starten en tegelijkertijd de kans op teleurstelling te minimaliseren.

Het gebruik van een TLB is vrij eenvoudig, maar het is belangrijk om een ​​vrij precies beeld te hebben van de vele fenomenen die bij compostering in het algemeen en in dat van menselijk afval in het bijzonder komen kijken, om oorzaken van het composteren beter te kunnen vermijden. problemen die ontstaan ​​wanneer men "sleutelt" zonder al te veel te weten.

Om het duidelijker te zien, vindt u hier een schat aan uitleg en voorbeelden:
http://www.eautarcie.com/Eautarcie/5.To ... _seche.htm
0 x
"Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat." P.Dac.
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 27/07/08, 12:16

we gebruiken ook droge toiletten (het amuseert de kinderen), alleen mijn man is er resistent tegen en toch is hij degene die ze heeft gebouwd!!!

zoek de fout op, maar 10 mensen, we legen 2X per dag en de compost wordt te klein!!!

kortom, ik weet niet zo goed wat ik met mijn afval aan moet.

Terug naar de wasmachine (en dit is een verzoek van mijn 5-jarige dochter) hoe sluit ik deze aan op de regenwateropvangbak? Ik legde hem uit dat ik er voorlopig niet toe in staat was!

alvast bedankt voor je hulp.
0 x
TATAMI
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 30/05/08, 19:18
Plaats: hol

tlb en administratie




par TATAMI » 27/07/08, 23:39

Hallo,
Goed gesproken Goudge en Jonule.
Ik ben van plan een huis te bouwen waarin ik TLB's ga installeren. Weet u of er een verzoek aan de administratie moet worden gedaan? Bovendien, waar is de wet op de regulering van de tLB?
dank u
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 27/07/08, 23:53

Hallo,


@ tatami,

er is geen specifieke aanpak nodig met betrekking tot een droog toilet ...

de TLB zou (??) "eindelijk" zijn intrede moeten doen in de nieuwe teksten betreffende het ANC ..., maar het is de complete puinhoop bij het opstellen van deze teksten, voortdurend opnieuw vormgegeven en opnieuw besproken en "gecorrigeerd" .. .. dan ... laten we wachten .... laten we wachten ..... laten we wachten ....

@ kans,

je kent geen "goede" buurman die geïnteresseerd zou zijn of bereid zou zijn om wat van je lopende compostering op te halen...??
(voor eigen gebruik dan...)

Hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 28/07/08, 12:24

Hasardine schreef:Terug naar de wasmachine (en dit is een verzoek van mijn 5-jarige dochter) hoe sluit ik deze aan op de regenwateropvangbak? Ik legde hem uit dat ik er voorlopig niet toe in staat was!

alvast bedankt voor je hulp.


hallo, om de wasmachine op de regenwateropvang aan te sluiten, moet je het regenwaterrecuperatiesysteem (heb je al) op de wasmachine aansluiten! Ik bedoel, sluit al waterdichte verbindingen aan, het hangt van de verbinding af of je een foto wilt maken maar:
het water dat daar aankomt moet minimaal worden gefilterd, ik bedoel niet te veel vuil, er is normaal gesproken een mini-metalen filter bij de ingang van de wasmachine maar het mag niet verstopt raken, hetzelfde voor de druk: het zal nodig zijn misschien toevoegen een booster bij de afvoer voor regenwaterrecuperatie, tenzij je die al hebt, deze wordt gebruikt om het hele huis van druk te voorzien: kraan, douche, enz.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten