Franse wet betreffende het herstel van regenwater

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
--Ex--
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 09/06/06, 16:42




par --Ex-- » 21/10/06, 22:45

Ik heb een huis met land gekocht, dus ik overweeg serieus om regenwater op te vangen ... en droge toiletten te installeren op de 2 die ik bezit. En ja, ik houd liever "normale" toiletten om mijn vriendin in eerste instantie niet te bang te maken. In de hoop de anderen later natuurlijk te verwijderen.

Ik probeer een beetje te begrijpen wat wel en niet mag. Maar er is iets dat me ontgaat.
Je hebt het over 2 verschillende circuits voor regenwater en leidingwater.
-> Stel je voor dat ik regenwater gebruik voor mijn douches, wasbakken ... en dat als ik geen regenwater meer heb, ik mijn tank vul met leidingwater. Wat doe je in ieder geval met dit water na gebruik? Stuurt u het terug naar het riool?
Want als ik het goed heb begrepen, hebben we geen recht om dat te doen, omdat we dan regenwater met leidingwater mengen.
Maar wat te doen met het gebruikte regenwater? Ik wil mijn tuin een beetje water geven, maar het zal nog steeds veel water in de tuin opleveren.
Je gaat me dan vertellen over een septic tank om dit water naar de grond terug te brengen (ik vind dat een goed idee) .... maar ik zal je antwoorden als het wettelijk verboden is (denk ik) 'heb een septic tank als je alles in het riool hebt.

Is er iets dat ik heb overgeslagen of is de Franse wet gewoon niet geschikt voor het herstel van regenwater?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 21/10/06, 23:08

ja, 2 verschillende circuits:

één met stadswater voor alles dat drinkbaar moet zijn: gootsteen, wastafels, vaatwasser, etc.

een andere stortbak, pomp die WC levert, water geven.

je moet zien of douche, bad, wasmachine zijn toegestaan ​​op regenwater, in Duitsland is dat niet het geval. (vanwege de kinderen)

het principe is dat het tankwater in geen geval kan terugkeren naar het stadscircuit.
In België is er een terugslagklep tussen de stad en het huis, tussen regenwater en het drinkcircuit en tussen de centrale verwarming en het toevoercircuit (en 2 kleppen, niet één). We gaan niet om 3 kleppen huilen voor 10 euro.
We kunnen ons dus voorstellen het regenwatercircuit te voorzien van de stad in geval van een tekort.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 22/10/06, 11:32

hello,

interessante reflecties Ex ..!
maar "ex" wat trouwens ... ?? : Cheesy:

het "mengsel" van de 2 wateren vormt geen probleem, noch voor de toevoer, noch voor de evacuatie ..., wat problematisch is, het is om geen mogelijkheid te hebben van "stijging" van "ander" water in het circuit van openbaar water, dus om een ​​totale ontkoppeling te hebben !! (systemen goedgekeurd volgens norm EN1717), daarom is normaal (ik herhaal!) een apparaat met dubbele klep op verbindingsleidingen niet toegestaan ​​!!

Dus, Ex, je vraag gaf inderdaad al het antwoord, als je sommige apparaten wilt aansluiten op regenwater op een enkele leiding, hoef je alleen maar te zorgen voor een "noodvoorraad" van stadswater voor je watertank met regen ... als het zou leeg zijn ...
of, een andere oplossing, koop (duur!) een autonome pompunit met automatische omschakeling EDP> stadswater en totale ontkoppeling goedgekeurd EN1717 .....

om te weten of het sanitair gebruik van regenwater is toegestaan ​​of niet, moet bekend zijn dat het niet verboden is, en dat het DGS een reactie van de CSHPF afwacht om te bepalen welk gebruik zij als "passend" of "aanvaardbaar" kunnen beschouwen, omdat het verbieden een serieuze aanval op de individuele vrijheid en afwijkende onzin zou zijn ... !!
de staat heeft niet alle rechten op jou en je leven binnen je muren ...

Ex schreef: Is er iets dat ik heb overgeslagen of is de Franse wet gewoon niet geschikt voor het herstel van regenwater?

ha daar, je zou het niet beter kunnen zeggen ...... !! 8)

amicalement : Wink:
0 x
goed hello to you !! ...
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 24/11/06, 08:52

hello,

un nieuw amendement het aanbieden van de heffingskorting aan 25% is zojuist vastgesteld door de Economische Commissie van Ass. Nat. , net voor de debatten van deze 30 november en 1 december .....
bedrijf te volgen .....
.. op mijn blog bijv. .... :D (specifiek artikel)

amicalement : Wink:
0 x
goed hello to you !! ...
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 29/11/06, 22:57

hello,

nieuws over de nieuwe waterwet (LEMA) ....
de debatten worden uitgesteld en uitgesteld !! ... :frons:

om het betreffende artikel ("belastingverminderingen") op mijn blog te volgen ...

hartelijk : Wink:
0 x
goed hello to you !! ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/11/06, 16:32

Ik veronderstel dat je het nieuws volgt en dat je dit hebt gelezen?
http://www.actu-environnement.com/ae/news/2087.php4
Dernière édition par houthakker de 30 / 11 / 06, 16: 53, 1 keer bewerkt.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 30/11/06, 16:40

Trouwens houthakker ... zoals ik veronderstel dat je in waterzuivering werkt (of niet ver ... ik heb goed?) ... het kost hoeveel energie (kwhe voor pompen) en olie (grondwerken, chemisch) één m3 "schoon water?

Zeggen van "het riool tot de kraan"? Ik stel me voor dat de vraag niet eenvoudig is ... maar grofweg?
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 30/11/06, 18:28

hello,

Houthakker schreef:Ik veronderstel dat je het nieuws volgt en dat je dit hebt gelezen?

ja ja ...
als je het artikel van mijn blog had bekeken, zou je het begin van deze info hebben gezien ..... : Cheesy:

evenals degene die erop volgt .....

hartelijk : Wink:
0 x
goed hello to you !! ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/11/06, 21:03

Christophe schreef:Trouwens houthakker ... zoals ik veronderstel dat je in waterzuivering werkt (of niet ver ... ik heb goed?) ... het kost hoeveel energie (kwhe voor pompen) en olie (grondwerken, chemisch) één m3 "schoon water?

Zeggen van "het riool tot de kraan"? Ik stel me voor dat de vraag niet eenvoudig is ... maar grofweg?
Hoi, hoi, hoi, gemist! : Mrgreen:

Ik weet niks ...
Maar ik bied mijn klanten zoveel mogelijk natuurlijke systemen op basis van filters die zijn geplant met riet om hun regenwater op te ruimen (ik doe de EU niet), en systemen die wetlands nabootsen om opslag te beheren en terug te keren naar natuurlijke omgeving van PE.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 30/11/06, 21:59

re,
hallo Bucheron,

Maar ik bied zoveel mogelijk natuurlijke systemen aan mijn klanten ...

ja maar is het niet discreet om te weten wat je precies doet voor een baan ...?

.... natuurlijke systemen op basis van filters geplant met riet om hun regenwater op te ruimen ...

:schok:
voor clean up regenwater .... !! ??
dat wil zeggen .. ??
in welke context?

bedankt voor je gegevens ...

hartelijk : Wink:
0 x
goed hello to you !! ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 107 gasten