Ik ga een betonnen tank installeren voor regenwater

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
sltcfab
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 27/07/06, 16:47




par sltcfab » 28/04/08, 11:09

Remundo schreef::lol: Ah ja, ik had het niet begrepen... 8) Ik zag je ding meer als het gieten van een klein zwembad.

Welnu, het is veel eenvoudiger ... conceptueel. Want je moet wel een vrij "stoere" hefinrichting hebben, want een betonnen tank van 5 m3 moet een paar heilige tonnen wegen :schok:

U kunt desgewenst afwatering voorzien onderaan met een stenen egel.


Ja absoluut, ik heb er een tijdje over nagedacht, maar deze tank wordt geleverd met het zelfreinigende filter, dus ik besloot mezelf het werk te besparen. de tank weegt ongeveer 2.5 ton
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 28/04/08, 11:09

een zandbed is nodig om de tanks te stabiliseren,
de goedkoopste zijn septic tanks, die zijn 6000 liter ;-)
0 x
sltcfab
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 27/07/06, 16:47




par sltcfab » 28/04/08, 11:15

hoe dik is het zandbed?
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 28/04/08, 21:05

Hallo,


Ik ga een gat maken om het in te doen en dat gat vullen met stenen, zie je.

HULP !!
niet speciaal vullen met stenen !!! , dit is de ergste fout die je kunt maken !!
iemand legde me uit dat zijn buurman dezelfde fout had gemaakt, en op een mooie ochtend zagen ze de tank op de grond liggen...!!!
natuurlijk !!! dit is de beste manier om een ​​"badkuipeffect" te veroorzaken...

je moet opvullen met de aarde die uit het gat is verwijderd, en de opvulling laten bezinken met de eerste zware regenbuien voordat je het volledig bedekt ...


en voor het egalisatiezand is 5 tot 10 cm voldoende, zorg ervoor dat u "zo nauwkeurig mogelijk" graaft om geen opvulling te hoeven maken om het goede niveau in te halen .. !!

> op harde grond zetten !! , met zandbed om de nivellering af te ronden ...

hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...
sltcfab
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 27/07/06, 16:47




par sltcfab » 29/04/08, 10:39

musje schreef:en ze merkten op een mooie ochtend dat de tank op de grond lag... !!!
natuurlijk !!! dit is de beste manier om een ​​"badkuipeffect" te veroorzaken...

en voor het egalisatiezand is 5 tot 10 cm voldoende, zorg ervoor dat u "zo nauwkeurig mogelijk" graaft om geen opvulling te hoeven maken om het goede niveau in te halen .. !!

> op harde grond zetten !! , met zandbed om de nivellering af te ronden ...

Hallo pierrot, wat bedoel je met de tank die op de grond ligt? ging het op en neer of brak het?
Het badeffect, bedoel je dat het water eromheen het deed bewegen?
Oké, het maakt niet uit hoe ik een zo klein mogelijk gaatje zou maken.
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 03/05/08, 10:39

Hallo,

hoe bedoel je, de tank die op de grond ligt? ze stond op en ging liggen

nou ja, natuurlijk..!!
door het opvullen met kiezelstenen en het gat onder water te laten lopen...werd de (lege) tank een "kurkstop" en werd door de druk van het water uit het gat geworpen..!!!

Hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...
sltcfab
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 27/07/06, 16:47

mijn stortbak...




par sltcfab » 17/08/08, 23:42

De werkzaamheden zijn donderdag begonnen...
Op zaterdag hebben we geprobeerd mijn tank te verplaatsen met een grote verreiker...nou, dat is hem niet gelukt...het is vervelend, maar ik laat je weten wat er daarna gebeurt.
0 x
sltcfab
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 27/07/06, 16:47




par sltcfab » 19/08/08, 14:36

Hallo, we hebben het maandag opnieuw geprobeerd. We konden het verplaatsen, maar we realiseerden ons dat het in het midden was afgebroken.

Er zat water in, gelukkig was de natte scheur gelijk te zien. Die hebben we natuurlijk niet geplaatst. Ik belde meteen, ze zeiden dat ze het gingen ruilen.

Wordt vervolgd ... :|
0 x
Corpse Grinder 666
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 148
Inschrijving: 17/11/08, 11:54




par Corpse Grinder 666 » 19/11/08, 14:20

men moet :
1 zo nauwkeurig mogelijk graven (u moet de afmetingen van uw tank hebben)
2 liter zand op de bodem
3: als je echt de ballen hebt: in Bretagne zit veel graniet in de grond: vaak aan de zijkanten (tussen de tank en de grond) voegen we cement toe, deze blijft vastzitten in het graniet en blokkeert de tank
;)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten