Windturbine dat water ... herstelt Vanuit de lucht

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 27/01/12, 16:54

Een oud onderwerp, ik heb zojuist in Science et vie gelezen dat een Rus F. Zibold in 1900 heuvels ontdekte gevuld met kiezelstenen die voor hem werden gebruikt om water terug te winnen door condensatie.
Er zijn experimenten gedaan

http://books.google.fr/books?id=lIcjfdv ... &q&f=false

Maar vandaag de dag wint het bedrijf Airdrop, beter dan de windturbine, water terug dankzij een condensor die wordt aangedreven door zonne-energie en die gebruik maakt van de koelte van de aarde.
Dedelco, je ziet dat het het herstel bevordert door gebruik te maken van de traagheid van de grond!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/01/12, 17:33

Ik had het al gezien, want het was al vertoond op econologie.
Woestijnplanten doen dit al miljoenen jaren en verzamelen condensatie!!
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 27/01/12, 21:21

Ja Dedeleco, maar ik vind het trucje nog steeds briljant. Zelfs als planten het daadwerkelijk doen en ook bepaalde systemen op basis van netten of dekzeilen.
Deze keer is het echt goed gedaan. Als het goed is geïndustrialiseerd, zou het een hit moeten zijn in droge landen, zelfs in Frankrijk.
En we kunnen erop rekenen dat Dyson het zal industrialiseren.
http://notre-chic-planete.com/2011/11/1 ... yMGoGEghls

Aan de andere kant had hij, in plaats van een pomp, het principe van capillariteit kunnen gebruiken om water naar de planten te brengen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 88-gasten