Windturbine dat water ... herstelt Vanuit de lucht

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 13/10/09, 10:45

Ik dacht dat het een Peltier-module was, zoals die in koelkasten van kleine auto's, aangedreven door de windturbine die de kou deed condenseren en de vochtigheid condenseerde...
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 13/10/09, 13:24

Ik dacht dat het een Peltier-module was

als dat zo is, is het nog erger... en dat neemt niets weg van de belachelijkheid van de "uitvinding" en vooral van de bestemming ervan: woestijn :!:
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 13/10/09, 13:30

En zelfs als dat betekent dat je zoiets slechts moet doen, kun je net zo goed zonne-energie gebruiken...
bovendien spreekt het artikel zelfs over koppeling met zonne-energie...
we zouden ook een micro-energiecentrale kunnen installeren... kernenergie : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 19/10/09, 21:40

elephant schreef:Om uit te breiden op wat ik vanmorgen haastig zei: ik herinner me een tv-reportage van 30 of 40 jaar geleden waar we heel eenvoudige plastic zeilen zagen, verticaal gespannen tussen 2 palen, waarvan de onderkant voor de lol was omgevouwen.
Dit was ervaren aan de Chileense kust.

Hete lucht heeft een onverwacht waterretentiepotentieel: ongeveer 10 g/kg (= ongeveer 50 liter) voor droge lucht bij 25°C.


Geloof niet dat je hiermee midden in de woestijn kunt cultiveren: veel te duur!


Corrigeer uw eer, niet zuiver scheerwolplastic...
en nog een link naar een artikel (bedankt nono)
http://www.laprovence.com/articles/2009 ... otable.php
miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 07/11/09, 12:48

hallo

veel woorden, kritiek, enz... hij heeft natuurlijk niets uitgevonden, maar het doel van het geheel is dat tenminste één persoon het idee had, zodat anderen die niet tot hun beschikking hebben alleen maar bewegende omgevingsgeluiden hebben lucht, bodem en meestal droge rivierbeddingen.

hier in de buurt hebben we alles of bijna alles tot onze beschikking: zoet water, regen, zee voor sommigen, zon, wind, enz... maar niet iedereen heeft dat allemaal, sommigen hebben vrijwel niets tot hun beschikking en reizen kilometers ver naar drinkwater krijgen, al was het maar om te koken.

netten gespannen om water uit de wolken te halen in Zuid-Amerika of elders, prima, maar niet iedereen heeft dit soort klimaat...

het is nog steeds nodig om de behoeften in perspectief te plaatsen; voor velen is het van vitaal belang om grote afstanden af ​​te leggen om aan water voor hun dagelijkse consumptie te komen. Ik heb het hier niet over de landbouw, die relatief gezien een echte afgrond is.

dus waarom zouden we ze niet aan dezelfde bevolkingsgroepen boorgaten van 60 of 80 meter diep aanbieden, met een elektrische pomp die bijvoorbeeld wordt aangedreven door een windturbine, die natuurlijk water uit de omgevingslucht zou kunnen halen, maar dat is niet nodig om erover te praten, een taboeonderwerp in dit geval.

te veel om over dit onderwerp te zeggen

jeff
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 07/11/09, 13:23

iemand had het idee om het met anderen te delen

50 000 euro :frons:
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 07/11/09, 13:30

en probleemoplossing en onderhoud van een dergelijk systeem
:?
en dit alles voor een paar honderd liter per dag in optimale omstandigheden....
zoveel om dit water met vrachtwagens te vervoeren...

Ik blijf volhouden dat het installeren van airconditioning in de woestijn bijna stom is... behalve misschien voor de Emiraten :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 07/11/09, 13:31

re

€ 50, maar wat kost een boorgat, een boormachine erbij halen, dan de energie vinden om op te pompen, en als de grondwaterspiegel uitgeput is, welke andere oplossing zal er dan zijn?

uiteraard redeneert u voor anderen door niet te specificeren dat u in een gezellig comfort leeft.

je bent duidelijk nog nooit in een uithoek van Afrika geweest.

je denkt meteen aan airconditioning en andere onzin... een tankwagen, waarom niet, diesel gedoteerd met water, het is een minimum natuurlijk.
Ik vraag me af waarom ik mezelf hier probeer uit te drukken!

jeff
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 07/11/09, 13:50

€ 50, maar wat kost een boorgat, een boormachine erbij halen, dan de energie vinden om op te pompen, en als de grondwaterspiegel uitgeput is, welke andere oplossing zal er dan zijn?

Wie heeft het over boren, je kunt altijd boren als er beneden niets zit :!:

je denkt meteen aan airconditioning en andere onzin

het principe zelf van deze windturbine is ... een warmtepomp = een airconditioning, en nog dommer omdat je niet eens profiteert van de kosten
: Cry:
uiteraard redeneert u voor anderen door niet te specificeren dat u in een gezellig comfort leeft.

je bent duidelijk nog nooit in een uithoek van Afrika geweest.

En jij redeneert voor wie? moeten hun Afrikanen misschien vragen wat zij ervan denken?
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 07/11/09, 14:35

De productiekosten liggen tussen de 10 en 000 euro, afhankelijk van de grootte van de windturbine.

ja... het zijn bovendien de productiekosten, die moeten tussen de 100 en 150 liggen, of zelfs meer... : Cry:
iets voor arme landen als alleen rijke landen het kunnen kopen en laten werken :frons:

hier is water dat veel duurder zou zijn dan de manier om het over land te vervoeren



voor mij is deze "uitvinder" een opportunist : Cry:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 240-gasten