Corrosie in lokale waterterugwintanks

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
domekri
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 12/09/08, 15:47

Corrosie in lokale waterterugwintanks




par domekri » 12/09/08, 16:03

hello,
we hebben 6 tanks van 1000 liter geïnstalleerd voor regenwaterherstel in een ruimte waar ook de houtpelletketel is geïnstalleerd. Plastic tanks omgeven door gaas, scheiding van het ketelruimgebied door een betonnen muur maar open. Alle koperen en koperen leidingen in de kamer, evenals alle koperen connectoren op de ketel worden aangevallen ... we dachten aan een stuk elektrolytische corrosie, maar ik las over de forum advies met betrekking tot de zuurgraad van het water ... kan er een verband zijn? het lijkt mij het geval te zijn, maar is er iemand die met dit type pb te maken heeft gehad en hoe dit op te lossen? Zullen de rotsen in het water voldoende zijn?
Ik las ook dat het voorkomt dat regenwater onder de kamers van het huis wordt opgeslagen, behalve dat dit ons geval is: wat is het probleem? bedankt voor je antwoorden en advies;
domekri
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 12/09/08, 16:22

een algemene regel is niet te geven. het hangt af van de zuurgraad van het regenwater in kwestie, maar ook of je tanks open zijn en met welk oppervlak (slechts een klein gaatje in het deksel of de hele bovenkant van de tank is doorgesneden) enz...
het hangt ook af van de temperatuuromstandigheden in de betreffende ruimte en de temperatuur van de punten waarop condensatie kan optreden, enz.

ook specificeren wat u bedoelt met aangevallen ??
is het gewoon oppervlak oxidatie, of wat.
waarom lijkt u de mogelijkheid van een elektrolytisch fenomeen te elimineren ??
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
domekri
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 12/09/08, 15:47




par domekri » 12/09/08, 17:24

de pijpen worden op het oppervlak aangevallen (ze zijn zwart alsof ze bedekt zijn met een laag zwarte verf) en de blootgestelde elektrische draden zijn ook zwart; de tanks zijn niet meer open dan het gat met een diameter van ongeveer 30 cm bovenaan. Elektrolytische corrosie is een andere veronderstelling die we helemaal niet verwijderen, maar wat doen we dan? De temperatuur is gematigd in de zomer omdat de kelder in de winter wordt begraven en verwarmd door de ketel.
bedankt voor de antwoorden
domekri
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 12/09/08, 21:35

als ze aan het oppervlak zwart zijn, is het hun oxidatie door de zuurstof in de lucht. het valt ze niet aan omdat het koperoxide het koper beschermt dat zich eronder bevindt, dus maak je geen zorgen.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 12/09/08, 21:57

Hallo Domekri,
Dat heb ik al gezien (ben loodgieter) maar de oorzaken zijn veel en gevarieerd!
We moeten logisch redeneren om de oorzaak te vinden.
1) Aangezien uw elektrische draden ook zwart zijn, is uw regenwater in de leidingen niet van belang en blijkbaar is het een oppervlakte-oxidatie.
2) hadden we gelukkig niet een stuk koper "rondslingerend" in de kelder laten liggen. Als het ook geoxideerd is, kunt u het elektrische probleem oplossen.
3) blijft daarom de moeilijkste, de lucht in de kamer:
Ofwel vochtige kelder, gebrek aan ventilatie
- Afdichtingsprobleem van de ketel / schoorsteen, een beetje verbrandingsgas verspreidt zich in de kamer (zelfs heel weinig, maar de hele tijd ...)
-Gebruik van oplosmiddelen in de kamer, verf, sprays enz ...
-Als ik het goed lees, is het een pelletketel. Waar is de pellettank van gemaakt? als het osb is, kan het ook zijn oplosmiddelen in het onderdeel "drogen"
-Als de kelder goed geventileerd is, dicht bij een industrie? of een veld dat regelmatig wordt bespoten?
Kortom, niet eenvoudig, en de lijst is niet volledig ...
Op deze moet je eco-ZEER logisch zijn
: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
Maar alleen omdat je leidingen aan de oppervlakte geoxideerd zijn, wil nog niet zeggen dat ze slecht zijn.
Een back-upoplossing:
Gebruik schuurpapier om een ​​stuk pijp te schrapen en er een blanke lak op te doen, het zou het moeten beschermen
Succes
@+
0 x
domekri
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 12/09/08, 15:47




par domekri » 15/09/08, 14:08

Bedankt swift2540 voor de gevarieerde reactie en ook voor Pitt Pitt!
hier zijn onze cheques:

1 / oppervlakte-oxidatie, in feite; wanneer we de film wrijven die op de pijpen is afgezet zoals op de draden, vinden we koper.
2 / in feite is alles wat koper is in deze kelder geoxideerd!
3 / kamer lucht:
- we gaan extra openingen maken (maar het gebrek aan ventilatie kan oxidatie veroorzaken?)
- voor afdichting ga ik in gesprek met de loodgieter die de installatie heeft gedaan en het onderhoud heeft uitgevoerd (en samen met ons zoekt naar de oorzaken van deze problemen); idem: deze lucht kan oxidatie veroorzaken?
- geen opslag van producten in deze ruimte, daarnaast gebruiken we alleen "gezonde" producten (biologisch etc)
- pellettank = er werd een spaanplaatwand gemonteerd om de silo te creëren, afgesloten door een kleine luikdeur om toegang te krijgen tot het interieur; twee hellende vlakken t een schroef zonder einde om de pellets naar de ketel te transporteren.
- we wonen op een hoogte van 850 m midden in de velden (er staan ​​al generaties lang koeien op de grond), geen industrie.

voor de oplossing om de leidingen te beschermen, OK, maar we kunnen de koperdraden van de ketel niet op deze manier beschermen, geen elektrische geleiding!

in feite is de belangrijkste pb deze ketel en zijn circuits die oxideren: we hebben het water in de tanks geaard (een grote draad die van het water naar de aarde gaat), de roosters die de tanks omringen en de regenpijpen van het gegalvaniseerde dak .. wat kun je nog meer doen (in vier dagen "aarden", de gebruikte draden zijn al geoxideerd!) met als bonus de komende kou?!!
het is echt niet ons vakgebied (we werken onder de zorg van "mensen", niet "machines" !!) dus dit oxidatieverhaal laat ons perplex +++ (en de rest van de natuurkunde-scheikunde van de middelbare school is een beetje ver .. .).

laatste hypothese: als het te wijten is aan regenwater en de zuurgraad ervan, als we kalksteen in de tanks doen, vrezen we voor het puin en de pomp die het water naar onze toiletten en tuinslangen brengt.. .
bedankt voor je suggesties

domekri
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 15/09/08, 16:15

Hallo,
Het kan ook zwavelcorrosie zijn, lijkt mij, een beetje verf zou het probleem moeten oplossen.
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Avatar de l'utilisateur
Pegasus
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 12/07/06, 09:22
Plaats: Zuid-West Lot et Garonne




par Pegasus » 15/09/08, 16:47

Hetzelfde type constructie = dezelfde resultaten (rampen) = dezelfde fout?
Zeker ja, dat van het niet weten: http://www.eautarcie.com/Eautarcie/3.Ea ... iterne.htm
Ik heb alles veranderd, voor meer moeite.
0 x
domekri
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 12/09/08, 15:47




par domekri » 15/09/08, 22:01

goedenavond en bedankt voor de antwoorden ...

Bibiphoque ("Het kan ook corrosie door zwavel zijn, lijkt mij, een likje verf zou het probleem moeten oplossen."): Verf op wat en waarom? Dankjewel

Pegasus: we haastten ons naar deze site; hoe heb je de installatie aangepast? we kunnen de ketel niet verplaatsen, sluit de luchtcirculatie tussen de zone van de tanks en die van de ketel tot het uiterste, wat heb je gedaan voor deze oxidatie op de elektrische draden?
merci

domekri
0 x
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 16/09/08, 00:29

Bonsoir,
Geen tijd gehad om de hele link te lezen, maar als het water bedorven wordt = het stinkt. Het goedkoopste meetapparaat is de neus boven een van de tanks : Cheesy: : Cheesy:
Maar om je te lezen, het probleem is de lucht, aangezien de oxidatie buiten zit en niet in de leidingen. Aangezien het op het platteland is, vergeet de vervuiling buitenshuis. De kelder blijft.
De spaanplaat is, zoals de naam al zegt, geagglomereerd, dus verlijmd, dus phtanolen.
Voor zwavel is het waar dat er wat in stookolie zit en H2O+SO2=H2SO3= zuur. Doet me meer denken aan de naam maar HSO4= zwavelzuur. Maar ik weet niet of er zwavel vrijkomt in de rook van pellets, of pellets van slechte kwaliteit?
Het is in ieder geval niet het gebrek aan ventilatie dat de oxidatie veroorzaakt, maar de vochtigheid. Je moet ook weten dat als er geen corrosief product (zuur) in de lucht is, de oxidatie van koper beschermend is en niet destructief (zoals ijzerroest). Met andere woorden, het is een patina van tijd die de dikte van de buis of kabel niet aantast. Misschien niet mooi, maar niet serieus. Geen paniek!
Alle printplaten van de ketel zijn gelakt, dus geen risico, en de kabels zijn gecoat, ook geen risico.
Plaats een hygrometer in de kelder om de vochtigheid te zien en dicht de gaten in de stortbak af, zelfs tijdelijk met plastic en tape. Kijk dan of de luchtvochtigheid naar beneden gaat.
Nog een vraag: heb je nog een kelder? Hoe zit het met de leidingen en kabels in die andere kelder?
Logica, altijd logica ...
Het laatste punt is de opslag van water onder het huis: zie een goed boek van feng-shuy, niets te maken met je oxidatieprobleem.
Succes
@+
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 150-gasten