Filtratie behandeling van grijs water (douche)

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/10/14, 15:38

Ik heb dit onderwerp duidelijk gemist...

De slechtste en duurste manier van filtratie is door middel van filters, een DAF is veel beter en hiermee kun je een veel grotere hoeveelheid water filteren in een beperkte ruimte, ik weet waar ik het over heb sinds ik die zelf heb geïnstalleerd. de fabriek waar ik werkte...

We injecteren ijzersulfaat in het afvalwater, daarna voegen we polymeer toe en roeren alles om te coaguleren (de twee trekken elkaar aan als magneten, de ene is positief en de andere is negatief) en microbellen om dit coagulatiemiddel te laten drijven, dat we terugwinnen met behulp van gemotoriseerde harken , het water komt scharlakenrood uit maar is niet gedesinfecteerd, dan kunnen we een koolstoffilter gebruiken en bacteriën doden... maar we kunnen het ook vóór het koolstoffilter desinfecteren met behulp van chloor en het filter is verantwoordelijk voor het laten verdwijnen ervan...

Dit type filtratie kan voor een huis worden gedaan als iemand een goede klusjesman en patiënt is. Het gewonnen en gedroogde slib kan worden verbrand om de calorieën terug te winnen...

Voila!

Als u op internet zoekt, kunt u meer over het woord DAF te weten komen.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Mali
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 08/10/14, 12:39




par Mali » 08/10/14, 19:08

Mali schreef:

... Het regenwater dat uit de lucht valt, is niet noodzakelijkerwijs schoon, aangezien de luchtverontreiniging aanzienlijk is door de vervluchtiging van alle chemische moleculen, wat leidt tot drift onder invloed van de wind en de hitte. Het kan overal opnieuw worden gedeponeerd of in de atmosfeer blijven hangen, zoals regen uit wolken die besmet zijn en beladen zijn met fytosanitaire stoffen. Ik, die een aanhanger ben van ecologie, heb ervoor gekozen om een ​​ecologische zuiveraar op te zetten die ik bij de ingang van mijn watermeter plaats en die mijn hele huis schoonmaakt, ik verdien enorme besparingen gedurende het jaar.


Grelinette schreef:

Ik begrijp niet helemaal waar je filter voor de meter voor dient, afgezien van het eventueel filteren van het chloor uit het stadswater.

Of zelfs hoe u geld bespaart aangezien blijkt dat u niet al te vervuild recuperatieregenwater gebruikt...



Laat me het uitleggen: het filtersysteem waar ik het over heb, verwijdert alle sporen van verontreinigende stoffen uit het netwerkwater, zoals parasieten, bacteriën, virussen, zware metalen, lood, koper, aluminium, radon, chemische stoffen, medicijnresten. Het behandelt op intelligente wijze kalksteen. waardoor de mineralen die essentieel zijn voor de gezondheid behouden blijven en ze onder andere door de werking van de draaikolk worden opgenomen, wat het ook mogelijk maakt om het water te vitaliseren.
Gepatenteerd en bewezen. Bovendien zijn we niet milieuvriendelijk als we regenwater dat al vervuild is, gebruiken voor huishoudelijk gebruik, zoals het wassen van onze groenten, het bewateren van onze tuin of planten, het wassen van ons huis, enz. je giet het terug in de natuur, hetzelfde geldt voor de toiletten, je giet het vervuilende water terug dat wordt uitgestoten in de zuiveringsinstallaties die de verontreinigende stoffen niet behandelen waarover ik zojuist heb gesproken. Om weer water te besparen, is het ook mogelijk om regenwater voor uw planten, tuinieren en uw auto te filteren. Ook qua energie is het zuinig omdat we geen elektriciteit gebruiken en geen onderhoud gedurende 4 of zelfs 8 jaar als we een eenvoudig voorfilter installeren, een grote echte besparing in de portemonnee, zodat je zelfs met regenwater water verspilt , je doet geen goed voor de planeet. Voor de vraag vóór de meter had ik het eigenlijk mis, het is na de watermeter en niet ervoor.
Wat ik wilde zeggen is vooral om u bewust te maken van de aard van water. :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 08/10/14, 20:17

Mali schreef:
Laat me het uitleggen: het filtersysteem waar ik het over wil hebben, wordt verwijderd toutes sporen van leidingwaterverontreinigende stoffen, zoals parasieten, bacteriën, virussen, zware metalen, lood, koper, aluminium, radon, chemische stoffen, medicijnresten


Heeft u cijfers/prestaties ten opzichte van de huidige normen?

Het behandelt op intelligente wijze kalksteen, waardoor de mineralen die essentieel zijn voor de gezondheid behouden blijven en ze worden opgenomen door de werking van de draaikolk (onder andere), waardoor ook vitaliseren water.


Heb je een definitie?


Gepatenteerd en bewezen. Bovendien zijn we niet milieuvriendelijk als we regenwater gebruiken. dat al vervuild is voor het schoonmaken van huishoudelijk gebruik, zoals het wassen van uw groenten, het water geven van uw tuin of planten, het wassen van uw huis enz…. je giet het terug in de natuur, hetzelfde geldt voor de toiletten, je giet het vervuilende water terug dat wordt uitgestoten in de zuiveringsinstallaties die de verontreinigende stoffen niet behandelen waarover ik zojuist heb gesproken.


Om ‘biologische’ groenten of een onvervuilde tuin te hebben, moet je de regen afwassen voordat deze op onze plantages valt en zeker alleen met het ‘wonderproduct’ dat je moet verkopen, toch? : Mrgreen:
Ten slotte woont u misschien naast een Seveso-geclassificeerd complex, benedenwinds en op een steenworp afstand van een kerncentrale. Nou ja, schoon water wassen is misschien niet genoeg. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 09/10/14, 03:09

Mali schreef:Mali schreef:





Laat me het uitleggen: het filtersysteem waar ik het over heb, verwijdert alle sporen van verontreinigende stoffen uit het netwerkwater, zoals parasieten, bacteriën, virussen, zware metalen, lood, koper, aluminium, radon, chemische stoffen, medicijnresten. Het behandelt op intelligente wijze kalksteen. waardoor de mineralen die essentieel zijn voor de gezondheid behouden blijven en ze onder andere door de werking van de draaikolk worden opgenomen, wat het ook mogelijk maakt om het water te vitaliseren.
Gepatenteerd en bewezen. Bovendien zijn we niet milieuvriendelijk als we regenwater dat al vervuild is, gebruiken voor huishoudelijk gebruik, zoals het wassen van onze groenten, het bewateren van onze tuin of planten, het wassen van ons huis, enz. je giet het terug in de natuur, hetzelfde geldt voor de toiletten, je giet het vervuilende water terug dat wordt uitgestoten in de zuiveringsinstallaties die de verontreinigende stoffen niet behandelen waarover ik zojuist heb gesproken. Om weer water te besparen, is het ook mogelijk om regenwater voor uw planten, tuinieren en uw auto te filteren. Ook qua energie is het zuinig omdat we geen elektriciteit gebruiken en geen onderhoud gedurende 4 of zelfs 8 jaar als we een eenvoudig voorfilter installeren, een grote echte besparing in de portemonnee, zodat je zelfs met regenwater water verspilt , je doet geen goed voor de planeet. Voor de vraag vóór de meter had ik het eigenlijk mis, het is na de watermeter en niet ervoor.
Wat ik wilde zeggen is vooral om u bewust te maken van de aard van water. :D



Deze filters zijn vooral niet eeuwig en gaan niet het aantal jaren mee dat jij beweert omdat ze vrij makkelijk vervuild raken, zonder bacterietest weet je niet dat het vervuild is...

2 jaar afvalwaterzuivering en 1 jaar waterbehandeling van watertorens hebben mij veel dingen op dit gebied geleerd...
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 09/10/14, 03:30

Mali,

Jij zou hier geen deel van uitmaken: http://www.eaupure.info/

Omdat het koolstoffilter dat ik al 12 jaar gebruik precies hetzelfde doet maar bijna niets kost vergeleken met dit filter...
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 09/10/14, 03:33

Alain G schreef:Als u op internet zoekt, kunt u meer over het woord DAF te weten komen.


bedankt voor de pijpen: ik was op zoek naar een manier om fijne belletjes te maken als de grote belletjes van een doorboorde pijp waardeloos zijn: we zien hier de goede methode: een deel van het water in een druktank pompen om de lucht in de water, en meng dit koolzuurhoudende water met het vuile water: er vormt zich een heel fijn belletje wanneer het terugkeert naar atmosferische druk

http://en.wikipedia.org/wiki/Dissolved_air_flotation
http://fr.wikipedia.org/wiki/Flottateur
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 09/10/14, 06:10

chatelot16 schreef:
Alain G schreef:Als u op internet zoekt, kunt u meer over het woord DAF te weten komen.


bedankt voor de pijpen: ik was op zoek naar een manier om fijne belletjes te maken als de grote belletjes van een doorboorde pijp waardeloos zijn: we zien hier de goede methode: een deel van het water in een druktank pompen om de lucht in de water, en meng dit koolzuurhoudende water met het vuile water: er vormt zich een heel fijn belletje wanneer het terugkeert naar atmosferische druk

http://en.wikipedia.org/wiki/Dissolved_air_flotation
http://fr.wikipedia.org/wiki/Flottateur


Welkom Chatelot!

Er zijn verschillende manieren om microbelletjes te maken, als je op YouTube kijkt zie je er meerdere, bij ons was het met een meerbladige pomp volgens het principe van een artesische bronpomp waarbij we een klein beetje water binnenlieten. een kogelflowmeter, dit gebeurt ook met perslucht in een poreus blok, af fabriek hebben we kreeftentanks en gebruiken we poreuze slangen en een lagedrukcompressor maar met veel flow...
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
RégsB
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 67
Inschrijving: 26/04/14, 13:33




par RégsB » 09/10/14, 11:20

Hallo,

Uit onderzoek in België is gebleken dat het niet nodig is grijs water te behandelen als je het niet drinkbaar wilt maken.
Ze dienen op voordelige wijze als irrigatie voor onze gewassen.
Het is echter essentieel om ze te scheiden van zwart water...

Een interessante site over dit onderwerp:
http://www.eautarcie.org/index-fr.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 09/10/14, 13:36

als het doel is om het water van zuurstof te voorzien, is het niet nodig om hele fijne belletjes te maken: perslucht in een doorboorde buis is voldoende

maar voor deze flotatie mag je niet roeren met grote bellen, wat een effect zou hebben dat tegengesteld is aan wat je zoekt

met deze methode om lucht echt door druk op te lossen, veroorzaakt de terugkeer naar atmosferische druk bellen waarvan de fijnheid niet afhankelijk is van de gaten van een luchtverspreider

Ik heb wel eens poreuze keramische diffusers gebruikt, zoals die in aquaria worden gebruikt, maar die zouden in vuil water onbruikbaar zijn: ze zouden te snel verstopt raken.

praktisch is het nodig om het water apart te pompen en de lucht te comprimeren, of om een ​​centrifugaalpomp een beetje lucht te laten inslikken, het resultaat zal ongeveer hetzelfde zijn

pomp voor artesische put? Voor ons is een geboorde put een put waar water onder druk naar buiten spuit zonder pompen... maar ik heb de indruk dat er mensen zijn die het woord geboorde put gebruiken om een ​​eenvoudig boorgat aan te duiden?
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 09/10/14, 14:27

chatelot16 schreef:als het doel is om het water van zuurstof te voorzien, is het niet nodig om hele fijne belletjes te maken: perslucht in een doorboorde buis is voldoende

maar voor deze flotatie mag je niet roeren met grote bellen, wat een effect zou hebben dat tegengesteld is aan wat je zoekt

met deze methode om lucht echt door druk op te lossen, veroorzaakt de terugkeer naar atmosferische druk bellen waarvan de fijnheid niet afhankelijk is van de gaten van een luchtverspreider

Ik heb wel eens poreuze keramische diffusers gebruikt, zoals die in aquaria worden gebruikt, maar die zouden in vuil water onbruikbaar zijn: ze zouden te snel verstopt raken.

praktisch is het nodig om het water apart te pompen en de lucht te comprimeren, of om een ​​centrifugaalpomp een beetje lucht te laten inslikken, het resultaat zal ongeveer hetzelfde zijn

pomp voor artesische put? Voor ons is een geboorde put een put waar water onder druk naar buiten spuit zonder pompen... maar ik heb de indruk dat er mensen zijn die het woord geboorde put gebruiken om een ​​eenvoudig boorgat aan te duiden?



Hi Châtelot,

Een geboorde put is een put waar we water uit de slagaders van de grond halen en dat kan met een pomp of zonder... hier noemen we een natuurlijke bron als we niet hoeven te pompen... maar dat kan ook zijn artesisch...

In meer!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten