Filtratie behandeling van grijs water (douche)

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Bourdarie
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 21/03/11, 14:26




par Bourdarie » 29/03/11, 09:07

Mijn vriend en ik hebben vooruitgang geboekt in ons regelgevend onderzoek en hebben vernomen dat artikel R.1321-1 van de Volksgezondheidscode douchen definieert als onderdeel van huishoudelijk gebruik in verband met persoonlijke hygiëne, waarvoor het gebruik van drinkwater verplicht is.

Artikel R.1321-6 van dezelfde code specificeert dat, voor de productie van water bestemd voor menselijke consumptie, "Het gebruik van water dat niet uit de natuurlijke omgeving komt, niet kan worden toegestaan." Bijgevolg is het volgens de huidige Franse regelgeving niet mogelijk om een ​​douche te voorzien van water dat is geproduceerd uit gezuiverd afvalwater (grijs water).

Deze wetgeving is momenteel echter volop aan het veranderen en heeft met name in 2008 een besluit vastgelegd over de recuperatie van regenwater en het gebruik ervan binnen en buiten gebouwen. Het is dan ook niet uitgesloten dat in de komende jaren conceptartikelen van de Code Publieke Gezondheid inzake de winning van grijs water worden gepubliceerd.

We gaan nu over tot het recupereren van dit water voor het doorspoelen van de toiletten en het schoonmaken van de vloeren. Het water zou dus meerdere keren onder druk worden gefilterd, gedesinfecteerd en het regelsysteem zou bestaan ​​uit druksensoren (drukverschilfilters in/uit) en elektrokleppen.

Denkt u dat de aanwezigheid van reinigingsmiddelen in het water (shampoo, zeep) de werking van een dergelijk systeem kan veranderen (we zijn van plan preventief onderhoud te voorzien)?

dank u
0 x
discus62
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 11/07/08, 11:13




par discus62 » 29/03/11, 09:36

Hallo iedereen
Ik begrijp niet echt het feit dat we het hebben over filtratie bij 0.5 micron voor actieve kool, aangezien koolstoffiltratie een chemische en geen mechanische filtratie is, mag de koolstof niets mechanisch tegenhouden. Als de koolstof bedekt is met "vuil", zal het geen chemicaliën meer kunnen adsorberen.
0 x
Bourdarie
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 21/03/11, 14:26




par Bourdarie » 08/04/11, 08:53

Hallo allemaal, we zetten ons onderzoek voort. Er is ons altijd verteld dat het water dat uit een douche komt, drinkbaar moet zijn. Behalve dat we gisteren een bedrijf tegenkwamen dat een waterbesparende douche op de markt brengt.

Van wat we konden begrijpen, bevindt het water zich in een gesloten circuit, maar zonder enig behandelingssysteem. Wat betekent dat we douchen met water dat al gebruikt is???

Conclusie, hebben we het recht om schoon maar niet-drinkbaar water te gebruiken om te douchen?

We zijn een beetje verdwaald omdat het volgens de wet absoluut noodzakelijk is dat het water drinkbaar is en we eindigen met een product op de Franse markt dat niet aan deze wetgeving voldoet.
Wat denk jij?

Bijgevoegd is de pdf-link waar u de instructies kunt ophalen en de site van het Franse bedrijf.


http://www.comptoir-toulousain-carrelag ... its_Id_954

http://www.aurlane.com/
0 x
Takata
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 04/11/13, 10:19
x 3




par Takata » 04/11/13, 13:36

Christophe schreef:Maar ik denk dat de individuele behandeling van grijs water (sorry ... het is mijn mening) de kaars niet waard is: tegen de huidige waterprijs (wat bij ons geen zeldzame grondstof is) zal de econologische (economische + ecologische) filtratieprijs nooit winstgevend zijn ...


+1, het gevaar voor het drinkwater in ons land is helemaal niet de schaarste, maar de oorzaken van externe vervuiling (landbouw, gebruik van pesticiden door individuen, hormonen en antibiotica die vrijkomen via de urine, enz.).

Als Europa strenge normen oplegt aan de behandeling van afvalwater, men mag niet vergeten dat deze investeringen worden gefinancierd (en kunnen worden gefinancierd), omdat ze worden gefinancierd door de royalty's die worden geïnd voor de bescherming van stroomgebieden op elke m³ verbruikt drinkwater.

Het heeft daarom (burger) zin om hernieuwbaar drinkwater te consumeren om de zuivering ervan te financieren als we de vervuilingsfactoren zelf niet aanpakken!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 04/11/13, 16:41

Het is grappig dat dit bericht naar boven komt.

Ik zou mijn woord erin hebben gezet als ik het eerder had gezien, maar goed
beter laat dan nooit.

Als ik hier grijs water zou moeten hergebruiken, zou ik het doen.

Verzameling van water in een tank die zou worden geventileerd en bevatten
synthetisch schuim zodat bacteriën zich eraan hechten. Tijdens
bij het opstarten zou het goed zijn om de tank mee te enten
bacteriën uit een functionerende afvalwaterzuiveringsinstallatie.

Na verloop van tijd zou een deel van het water in een
een andere tank waar limoenmelk zou worden toegevoegd en CO2 zou worden geïnjecteerd
waar de lucht "uitademt" uit de eerste tank (in dit geval pass
lucht door ijzerwol om zwavelhydroxide te neutraliseren).

Zodra het neerslag is verkregen, gaat alles door een centrifuge.
De vaste stof is geëvacueerd. Het water slaat ze op in een derde tank
of het zou worden gesteriliseerd door UV. Een injectie (doseerpomp) van water uit
bleken voor gebruik zou geen overbodige luxe zijn.
Het lijkt mij dat een bepaald percentage van dit gerecycleerde water dat wel zou kunnen
worden toegevoegd met vers water of gefilterd door osmose om te voorkomen
het gebruikte water is te rijk aan opgeloste stoffen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/10/14, 22:42

als ik schoon water wil, neem ik regenwater dat uit de lucht valt

de grootste hoeveelheid grijs water die ik heb is het legen van de wasmachine: ik bewaar het in een tank en probeer het niet drinkbaar te maken, ik gebruik een deel ervan om de toiletten door te spoelen, het vermijdt het toevoegen van schoonmaakproducten, dit water wast nog steeds! en ik gebruik het ook om vuile monteurs te wassen dankzij het wasmiddel dat het bevat ... ook goed voor het wassen van auto's ... maar pas op, dit water stinkt uiteindelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/10/14, 00:09

Ik had al een hele kopie opgemerkt van een van mijn berichten ... helaas weet ik niet meer waar ... het had tot totaal verschillende reacties geleid
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 07/10/14, 13:42

Ik heb de 2 zouaven schoongemaakt en geblokkeerd!

Weet niet meer wat ik moet verzinnen om a forum ! Het zat zijn :onheil:
0 x
Mali
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 08/10/14, 12:39

regenwater opvangen




par Mali » 08/10/14, 14:51

Het onderwerp regenwaterrecuperatie voor huishoudelijk gebruik is interessant, en alleen hier zeer ecologisch! Regenwater dat uit de lucht valt, is niet noodzakelijkerwijs schoon, aangezien de luchtverontreiniging aanzienlijk is door de vervluchtiging van alle chemische moleculen, wat resulteert in drift onder invloed van wind en hitte. Het kan overal opnieuw worden gedeponeerd of in de atmosfeer blijven hangen, zoals regen uit wolken die besmet zijn en beladen zijn met fytosanitaire stoffen. Ik, die een aanhanger ben van ecologie, heb ervoor gekozen om een ​​ecologische zuiveraar op te zetten die ik bij de ingang van mijn watermeter plaats en die mijn hele huis schoonmaakt, ik verdien enorme besparingen gedurende het jaar. eupure@outlook.com
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: regenwateropvang




par Grelinette » 08/10/14, 15:37

Mali schreef:... Het regenwater dat uit de lucht valt, is niet noodzakelijkerwijs schoon, aangezien de luchtverontreiniging aanzienlijk is door de vervluchtiging van alle chemische moleculen, wat leidt tot drift onder invloed van de wind en de hitte. Het kan overal opnieuw worden gedeponeerd of in de atmosfeer blijven hangen, zoals regen uit wolken die besmet zijn en beladen zijn met fytosanitaire stoffen. Ik, die een aanhanger ben van ecologie, heb ervoor gekozen om een ​​ecologische zuiveraar op te zetten die ik bij de ingang van mijn watermeter plaats en die mijn hele huis schoonmaakt, ik verdien enorme besparingen gedurende het jaar.


Ik begrijp niet helemaal waar je filter voor de meter voor dient, afgezien van het eventueel filteren van het chloor uit het stadswater.

Of zelfs hoe u geld bespaart aangezien blijkt dat u niet al te vervuild recuperatieregenwater gebruikt...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten