Proces van regenwater: de klant voor de gek gehouden!

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 15/02/09, 19:35

Re,

Leg me dan eens uit dat je een septic tank onderin je tuin kunt begraven die minder stevig is dan een watertank???

Het is zo moeilijk om een ​​beetje na te denken..! ???

het ene land is het andere niet...
de aard van een bodem volgens de klimatologische omstandigheden is niet op alle terreinen hetzelfde...
de aard van een bodem volgens de topografische omgeving is niet op alle terreinen hetzelfde...
een product van het ene merk is niet noodzakelijkerwijs identiek aan het vergelijkbare product van een ander merk...

dus... sommige mensen begraven plastic septic tanks (zonder de "c", sorry, ik heb het stom gekopieerd..) voor regenwater zonder enig probleem, zelfs leeg...
anderen begraven betonnen septic tanks die splitsen....

niets algemeens te trekken uit deze specifieke gevallen ..!

Alles hangt ervan af van het product maar vooral van de aard van de grond waarin het is ingeplant !!

OKE ??

altijd is dat een TE of septic tank technisch niet is ontworpen voor interne niveauverschillen.. !!



kan ook de kwaliteit van de pvc zijn.. vervuiler voor de septic tank en voeding voor de ander???

persoonlijk vind ik het moeilijk te begrijpen hoe men kan overwegen PVC in "foodgrade"..!! ???

Hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 15/02/09, 19:40

Inderdaad goede opmerkingen over het mechanische aspect, maar de septic tank (bedankt prof) loopt ook af en toe leeg en moet dus net als de regenwatertank de gronddruk weerstaan.

Qua design zien we duidelijk de radiale ribben voor de mechanische weerstand van de 2 tanks: er zitten er inderdaad meer op de regenwatertank. Rechtvaardigt dit een prijs vermenigvuldigd met 2,2? Ja, als de regenwatertank leeg 2,2 keer zo zwaar is...ik betwijfel het.

Ik blijf ervan overtuigd dat, om redenen van duurzaamheid en milieunormen waarschijnlijk, de dikte van de septic tank groter is...
0 x
aidiv
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 20/12/04, 18:57




par aidiv » 15/02/09, 19:44

ter informatie zei ik per ongeluk "PVC", ik ken geen plastoc, ploymachin, synthetisch enz ... in duidelijk niet concreet.
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 15/02/09, 19:51

Bonsoir,
het is waar dat mensen kopen, maar we vergeten te leren tellen.
Oké, ik ben aan het dwalen.
Dus voor deze prijs moet hij tussen de 60 en 80 keer worden gevuld voordat hij wordt afgeschreven als ik als voorbeeld neem dat verbruik + depollutie ik ongeveer 5 euro per m3 betaal.
De extra zorg is dus wanneer het in de winter altijd vol is en in de zomer altijd leeg.
vandaar het idee dat ik bij auchan een zwembad in de uitverkoop moest kopen 20 euro 3600 liter en daarnaast menen mensen dat ik in luxe leef :)
Maar er zijn ook de grote die rond de 17m3 zijn voor minder dan 100 euro.
Maar wat vind je in de vergelijkingen van de boiler met zonnepaneel of is het beter om van het teken van de vis te zijn.
a + claude
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 15/02/09, 20:21

aidiv schreef:ter informatie zei ik per ongeluk "PVC", ik ken geen plastoc, ploymachin, synthetisch enz ... in duidelijk niet concreet.


polyethyleen :D
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 15/02/09, 20:25

Het is geïndiceerd voor septisch, maar de andere was ik niet zeker: bevestigt u delnoram?
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 15/02/09, 20:28

Persoonlijk vind ik het moeilijk te begrijpen hoe PVC als "food grade" kan worden beschouwd.. !! ???


ach.. is waarom?
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 15/02/09, 20:29

Het is geïndiceerd voor het terugwinnen van water, de septic daar is niets :D

maar er zijn ook HDPE septic tanks
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 15/02/09, 20:32

Aan het eten ?
Hoe dan ook, het gebruik van regenwater is niet bedoeld als voedselgebruik.
Het is zelfs nodig om de 2 waternetwerken te differentiëren. Dat van stad, "drinkbaar" en dat van regenwater (of gerecycled water, grijs water).
Aangezien regenwater bestemd is voor de toevoer van wasmachines en vaatwassers, de tuin, het zwembad, het wassen van de auto enz., is het gebruik van een voedselcontainer niet nodig. Dus dat is geen excuus voor de extra kosten...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 15/02/09, 20:44

boubka schreef:
Persoonlijk vind ik het moeilijk te begrijpen hoe PVC als "food grade" kan worden beschouwd.. !! ???


ach.. is waarom?


Je moet de paranoia stoppen met PVC... Hoeveel dakgoten zijn er gemaakt van PVC met regenwaterrecuperatie? Hoeveel voedselkassen zijn er niet gemaakt van PVC met afvloeiing door de moestuin als het regent!

PVC is gevaarlijk, vooral als je het verbrandt...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten