In mijn omgeving, tekort aan fossiele brandstof....Lege tankstations!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2213
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

In mijn omgeving, tekort aan fossiele brandstof....Lege tankstations!




par phil59 » 06/10/22, 10:31

Ik maak me helemaal geen zorgen over mijn zaak, maar ik zie wachtrijen die niet mogelijk zijn bij de pompen, supermarkten die 25L brandstof rantsoeneren, in mijn omgeving, en gisteren gingen naar mijn ouders 85 km van mijn huis, gingen toen terug naar de zuster-in -wet, op 65, en a priori, het is dezelfde bioscoop....

Mensen zijn bang, willen profiteren van lage prijzen en tanken constant, ZONDER REDEN, (nou ja, ja), en creëren zoals gewoonlijk een semi-tekort....

Een van mijn dochters die tussen Reims en Troyes woont, heeft hetzelfde probleem met de beschikbaarheid van brandstof....

Is dit praktisch algemeen in Frankrijk, bijna overal, of niet....

MOIJE blijft mijn VE voorlopig 's nachts opladen, zonder probleem.
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: In mijn omgeving, tekort aan fossiele brandstoffen....




par Obamot » 06/10/22, 10:55

Er is nog een ander probleem dat ik mezelf toesta te rusten in het debat, het is de ontkoppeling van de prijs van het vat van de prijzen aan de pomp, die de triggers / versnellers zijn van het absoluut echte fenomeen dat je beschrijft. ..

Illusoire voorraadreflex als het gaat om een ​​"verbruiksartikel" omdat we vroeg of laat worden gemaaid, zelfs voor EV's als de kw/h omhoog gaat!

Aan de andere kant is er voor brandstoffen bijna geen latentie in opkomst, de prijs aan de pomp verschuift onmiddellijk de prijs per vat.

Terwijl elke keer dat de prijs van een vat daalt, het soms enkele maanden duurt voordat dit aan de pomp naar beneden wordt weerspiegeld.
Dit is de trigger: de paniek veroorzaakt door de stijging die de balans tussen "aanbod" en "vraag" nog bullish maakt.

Is dit precies het doel van deze praktijk?
Omdat we ons een andere manier van werken zouden kunnen voorstellen, die integendeel de indices zou gladstrijken "Aanbod" versus "Vraag" tijdens de opkomst in plaats van de val (aangezien wetten zouden verplichten om de tanks op het hoogste niveau te houden en een jojo-effect te voorkomen).

Is het denkbaar dat dit een rem zou kunnen vormen op de opkomende automatische en onmiddellijke koppeling, om al deze speculatieve verhogingen ten nadele van de consument te vermijden?
1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6463
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: In mijn omgeving, tekort aan fossiele brandstoffen....




par Macro » 06/10/22, 11:03

Obamot schreef: (aangezien de tanks vol zouden zijn door tankers bij wet te dwingen ze op het hoogste niveau te houden)



Welke tanken? : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: Als we het over Frankrijk hebben... Het aantal m3 opslag dat gedurende 20 jaar is ontmanteld, is veel hoger dan de herbouwde volumes...

Zelfs tot het punt dat het tegenwoordig niet meer rendabel is om reservoirs te bouwen om HC erin op te slaan... We zijn daarom verplicht om net op tijd te spelen... met oliepijpleidingen die als touwtjes tussen elke locatie gespannen zijn. volgens hun niet-opvallende staf...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: In mijn omgeving, tekort aan fossiele brandstoffen....




par Obamot » 06/10/22, 11:25

Precies waarom ze in mijn omgeving "onvervangbaar" zijn.

058A1B8A-E9D7-4F27-921D-0CA68CFA89A1.jpeg


Voor de anekdote is het dankzij de uitschakeling van Daesh(*) in Syrië met de hulp van de Russen dat een aanval werd verijdeld en dat anderen het daglicht niet konden zien...

(*) gesponsord door de VS, die het niet eens meer verbergen
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13645
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: In mijn omgeving, tekort aan fossiele brandstoffen....




par izentrop » 06/10/22, 11:41

Geduld ...
Olivier Gantois, woordvoerder van de olie-industrie in Frankrijk verzekert hem: "De situatie zal vandaag in bepaalde regio's verbeteren". "Deze leveringsbeperkingen zijn tijdelijk", verzekerde hij France Info, herinnerend aan de twee factoren van spanning: stakingen en het succes van brandstofkortingen (die van de staat en die van bepaalde distributeurs). Brandstofinvoer en voorraden Om zijn optimisme te rechtvaardigen, legde Olivier Gantois uit dat er extra invoer was ingevoerd. "Het zal de situatie verlichten, we zullen de raffinaderijproductie vervangen door import", legde hij uit. "Naast import kunnen we brandstofvoorraden gebruiken, en dit is iets dat we aan het opzetten zijn", voegde de woordvoerder van de olie-industrie in Frankrijk toe aan France info. Maar "het duurt even voordat het product aankomt", zelfs als het al "in sommige depots aankomt", zei hij. "Het is niet grappig, maar het is geen algemeen tekort", hield Olivier Gantois vol. Een toespraak die regeringswoordvoerder Olivier Véran woensdag al hield na de ministerraad, waarin hij beloofde dat er geen tekort zou komen. Vooral het noorden en oosten worden echter getroffen door het gebrek aan brandstof. In het hele land ondervindt meer dan één op de tien tankstations problemen. In Hauts-de-France loopt dit cijfer op tot 30%.
https://www.msn.com/fr-fr/actualite/fra ... 5e279c3a04
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: In mijn omgeving, tekort aan fossiele brandstoffen....




par Obamot » 06/10/22, 11:43

Grensoverschrijdende pendelaars reizen tot 200 km om in Zwitserland te gaan werken, ze moeten daar kunnen tanken...
Alle hypocrisie van het overheidsbeleid kan hier worden samengevat (einde van overvloed, mijn oog... nou ja, ik ontken niet dat de winter voor iedereen streng zal zijn...)
Voorlopig zijn er wachtrijen maar niet meer breuken dan normaal.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2213
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: In mijn omgeving, tekort aan fossiele brandstoffen....




par phil59 » 06/10/22, 12:49

Als staart = breuk, helaas.

Waar ik werk, lijkt het mij dat de dieseltank(s) rond de 90L zijn, afhankelijk van de tp.

We kunnen niet leeg vertrekken, vooral de SP, vanwege het risico op explosies, dus daar houden we altijd een minima voor, en ook nog een ander minima, voor redding inclusief wetshandhaving is het verplicht.. .

Als we ons niet aan 90L houden, is dat ongeveer 000 omwentelingen voor de Go (het lijkt mij 3-32L liter, mengbaar, per vrachtwagen (het is heel lang geleden dat ik brandstof heb besteld, bij het oplossen van problemen, tijdens feestdagen).

Grofweg is het 100 km om de brandstof te vervoeren, 3 omwentelingen per dag, het is een max van max, voor een vrachtwagenchauffeur, lijkt mij, en alleen voor Go ....

Het kost de vrachtwagens, het personeel, het "geduw" om de VRACHTWAGENS te vullen, het is misschien niet gemakkelijk om er nog veel meer te kunnen vullen, zelfs als er voldoende tanks zijn....

Gaan we naar een nep energietekort van allerlei aard, georganiseerd, door wie?????
Het antwoord is waarschijnlijk, wie kan er baat bij hebben, zelfs als de "kleine mensen" er last van hebben ....

Je knijpt alles goed uit, en dan kom je tevoorschijn als een verlosser, tijdelijk "naar believen" terugleggend, enzovoort....
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2213
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: In mijn omgeving, tekort aan fossiele brandstoffen....




par phil59 » 06/10/22, 12:53

Als staart = breuk, helaas.

Waar ik werk, lijkt het mij dat de dieseltank(s) rond de 90L zijn, afhankelijk van de tp.

We kunnen niet leeg vertrekken, vooral de SP, vanwege het risico op explosies, dus daar houden we altijd een minima voor, en ook nog een ander minima, voor redding inclusief wetshandhaving is het verplicht.. .

Als we ons niet aan 90L houden, is dat ongeveer 000 omwentelingen voor de Go (het lijkt mij 3-32L liter, mengbaar, per vrachtwagen (het is heel lang geleden dat ik brandstof heb besteld, bij het oplossen van problemen, tijdens feestdagen).

Grofweg is het 100 km om de brandstof te vervoeren, 3 omwentelingen per dag, het is een max van max, voor een vrachtwagenchauffeur, lijkt mij, en alleen voor Go ....

Het kost de vrachtwagens, het personeel, het "geduw" om de VRACHTWAGENS te vullen, het is misschien niet gemakkelijk om er nog veel meer te kunnen vullen, zelfs als er voldoende tanks zijn....

Gaan we naar een nep energietekort van allerlei aard, georganiseerd, door wie?????
Het antwoord is waarschijnlijk, wie kan er baat bij hebben, zelfs als de "kleine mensen" er last van hebben ....

Je knijpt alles goed uit, en dan kom je tevoorschijn als een verlosser, tijdelijk "naar believen" terugleggend, enzovoort....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2213
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: In mijn omgeving, tekort aan fossiele brandstoffen....




par phil59 » 06/10/22, 13:02

Obamot schreef:Illusoire voorraadreflex als het gaat om een ​​"verbruiksartikel" omdat we vroeg of laat worden gemaaid, zelfs voor EV's als de kw/h omhoog gaat!




Nou, ik ga naar een abonnement van het type tempo (een paar bp), waar ik rode dagen zal hebben, waar de kWh erg duur zal zijn (meer dan 50 cts), witte, gemiddelde dagen en blauwe dagen , de meerderheid, voor zeer lage prijzen.

Op een rekening van rond de 1500€ per jaar (idee) zal ik tussen de 1100 en 1200€ per jaar uitgeven, met de huidige tarieven.

Maar het kost energie, als het niet duur is. De organisatie zal wat kosten, om het spel te spelen, om zorgeloos te consumeren als het goedkoop en overvloedig is, en niet veel, als er niet genoeg productie is.
Waarom, omdat ik goede voorwaarden heb om het te kunnen doen. Geen elektrische verwarming, 2 elektrische auto's in huis, verbruik rond de 10 kWh per jaar.

Helaas zijn de V2G-projecten (vehicle to grid, elektrische auto die teruggeeft aan het netwerk), vertraagd, een aanzienlijk deel dat verbruikspieken zou kunnen wegwerken....
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten