Goed of slecht om de PV in de batterijen op te slaan?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Goed of slecht om de PV in de batterijen op te slaan?




par phil59 » 06/09/22, 21:45



In eerste instantie goed.

Het is een tijdje geleden dat ik alle gegevens op het 1/2 uur over een voortschrijdend jaar heb geëxporteerd, ik zal het van naderbij moeten bekijken en een klein ding op Excel moeten doen .... dat is prima, lange tijd dat Ik heb niet met een klein prog gespeeld....

Het enige is dat ik niet hetzelfde op mijn prod in PV heb....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par phil59 » 06/09/22, 22:02

Ik heb net het bestand bekeken, en het is op tijd, en het hoeft niet eens geprogrammeerd te worden om...

Ik start op 16-09-20, ik zal studeren tot 31-08-2021, de panelen zijn pas eind juni, begin juli geplaatst en ik weet niet zeker of er grote zon was. ... De maanden van juni tot september, in productie, ik denk niet dat het een groot probleem is...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par phil59 » 07/09/22, 02:26

Dus het is niet nodig om in Excel te programmeren om de gegevens te "tritureren"... Je moet de cellen, een paar functies, een paar bladen converteren, en dat is alles.

Aan de andere kant, met EV's rot het de gegevens niet een beetje...

Ik ging ervan uit, wat over het algemeen waar is, dat ik thuis alleen in de daluren oplaad, van 23 uur tot 30 uur....

Omdat ik weet dat de verantwoordelijke auto ongeveer 2000 Wh kost, op deze momenten, nou ja ongeveer, omdat de gegevens soms een half uur zijn, en soms slechts een uur, dus ik heb 2000 Wh overgedragen als ik meer dan 2050 Wh had, het is willekeurig, maar je hebt een rekenbasis nodig ... vooral omdat ik soms als je veel rijdt, buiten deze uren een beetje laad ... En het verbruik van de auto wil wissen, ik droom niet, het zal ver zoeken in paneel en back-up batterijen ....

De conversieverliezen al verwaarlozend, zou ik in december 16 kWp aan panelen nodig hebben...
In de zomer koeler, tussen de 4 en 6 kWp.

Ik heb de uren van dag en nacht nog niet uitgerekend, om een ​​idee te krijgen van de batterij...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par Christophe » 07/09/22, 08:37

Is het rendabel om op vakantie te gaan?

Ik denk dat het concept van zelfverbruik, behalve geïsoleerde sites, een oplichterij is die is opgezet door de elektriciteitslobby's... het zou geldig zijn als zij degenen waren die de initiële investering deden. Wat niet het geval is... lijkt mij. Einde van het verhaal.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par phil59 » 07/09/22, 09:14

Christophe schreef:Is het rendabel om op vakantie te gaan?

Ik denk dat het concept vaneigen consumptie, behalve geïsoleerde sites, is a oplichting opgezet door de elektriciteitslobby's...het zou waardevol zijn als zij degenen zijn die de initiële investering doen. Wat niet het geval is... lijkt mij. Einde van het verhaal.


Ik begrijp je antwoord niet...
In een andere post, uit je hoofd, zei je dat het het waard was....

tafel prod mogelijk huis.JPG
tableau prod possible maison.JPG (177.51 KiB) 2386 keer bekeken


Hier is de productiebasis die ik ongeveer 2 jaar geleden had gemaakt, van PVGIS ....

Mijn prod Excel-bestand, verpletterd, is ongeveer 50 MB en gaat niet door ....

Ik doe dit onderzoek om te zien hoeveel het heeft opgeleverd, over hoe lang, voor mijn persoonlijke geval....

Ik heb een collega, die met 3 kinderen bijna de helft minder verbruikt dan ik, en voor hem zullen de gegevens heel anders zijn...

Ik denk dat elk installatieprogramma dat zijn zout waard is, je zou moeten vragen of je dit soort bestanden kunt krijgen, voordat je een oplossing aanbiedt.

Dit is mijn mening, en houdt alleen mij bezig.

MIJ Ik weet dat ik zonder problemen een klein paneel kan plaatsen, waardoor je mijn verbruik verlaagt.
Het gaat erom hoe hoog...

Ik ben niet van plan om alles te produceren, maar om een ​​mini-abonnement te kunnen hebben.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par phil59 » 07/09/22, 09:25

verbruik uur jm B epure.xls
(5.28 miljoen) Downloaded keer 230


Ik heb een paar tussenbladen verwijderd, daar ongeveer 5 MB, en het is goed.

Ps: onderzoek uitgevoerd van oktober 2020 tot eind september 2021.

De maand september 2020 was incompleet....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par Christophe » 07/09/22, 09:31

phil59 schreef:
Christophe schreef:Is het rendabel om op vakantie te gaan?

Ik denk dat het concept vaneigen consumptie, behalve geïsoleerde sites, is a oplichting opgezet door de elektriciteitslobby's...het zou waardevol zijn als zij degenen zijn die de initiële investering doen. Wat niet het geval is... lijkt mij. Einde van het verhaal.


Ik begrijp je antwoord niet...
In een andere post, uit je hoofd, zei je dat het het waard was....


Het is het waard in het geval van een netwerkuitval, dat is het hele punt van een batterij, dus je komt op een tijdelijk geïsoleerde site terecht! : Lol: : Lol: : Lol:

Anders is het economisch (is dat waar we het over hebben?) absoluut nutteloos, behalve om de winst van de installateur te verdubbelen of te verdrievoudigen! Elektriciteitsleveranciers zijn rijker dan jij, waarom zouden we ze nog helpen door zelf te consumeren? Betalen ze voor de batterijen en de installatie? Als dat zo is, ga ik ermee akkoord om zelf te consumeren, anders gaan ze FF!

QED!
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par phil59 » 07/09/22, 10:44

In die zin, ja, ik denk dat het ingewikkeld is om enige winst te hebben als je door een installateur gaat.

In mijn geval is het helemaal alleen, met panelen (slechts 180-190 Wp) van OCCAZ, de duurste voor 30€ en de goedkoopste voor 17€...

Momenteel slechts 5, maar micro-omvormers aan 35€, met verzendkosten...

Ik vergat een paar schroeven, laten we zeggen € 10, elektrische draad, die ik had, maar als ik het had moeten kopen, was het ongeveer € 100 (ik ben inclusief de grijze en oranje schede die ik al had), een paar 2A stroomonderbrekers (1 per paneel, van Ali, maar het is in de tuin, en 2A, nou, het zou vrij snel moeten uitschakelen in het geval van een pb, € 3 per stuk), en het moet over bijna alles gaan.. ..

In eerste instantie 8 panelen à €30 = €240
dan 3 voor 50€ = 50€
schroeven 10€
4X35 omvormers + 5€ onderdelen = 145€
zoon 100
5X3 15 stroomonderbrekers

Totaal met 6 panelen niet in productie 560€, anders 420€ met alleen de panelen in productie, voor 950Wp piek geïnstalleerd...

De panelen kunnen falen, in het slechtste geval de productie omlaag, maar de 150 Wc zal in ieder geval van mini zijn.
Omvormers, ja grote risico's.

Als ik batterijen plaats, zullen dit OCCAZ zijn, en waarschijnlijk een goede deal.
De hybride omvormer, dat is iets anders ... Ofwel "een Chinese b*rd* voor 500€, misschien minder afhankelijk van het vermogen, anders een competitief ding, voor 1500-2500€ voor een levensduur die geschat wordt op 10 jaar , zodat u niet voor verrassingen komt te staan.

Om al die OCCAZ te vinden, wordt het steeds ingewikkelder, zo duur....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par Christophe » 07/09/22, 11:33

Ok, maar voor welk technisch voordeel? Als je vaak pech hebt is het interessant, maar dat is alles...

Waar is het dan voor je zelfgenoegzaamheid?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par phil59 » 07/09/22, 11:38

Ik vond de tijden van zonsopgang en zonsondergang per maand...

Ik heb willekeurig een uur bij het opstaan ​​toegevoegd en een uur bij het naar bed gaan genomen...
Een basis nodig...

product.JPG
prod.JPG (106.9 KiB) 2346 keer bekeken
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 242-gasten